Fifi kirjoitti:Voinhan yrittää laittaa johonkin ruoanlaittofoorumille kyselyn, jossa kysytään, että kuinka monen uudehko sähkövatkain ei ole toiminut ja kuinka monen on toiminut. Uskotko, että viallisia olisi 20 %? Minä luulen, että kyselyn tuloksissa viallisia olisi korkeintaan muutama prosentti.
Sähkövatkain on hieman simppelimpi laite kuin kannettava tietokone. Parempi vertaus olisi esim. se että joku pistäisi täällä pollin pystyyn siitä kuinka monella on toimiva FireWire -piuha ja kuinka monella toimimaton.
Tarkoitukseni ei ollutkaan vertailla sähkövatkaimia ja tietokoneita, vaan sitä, miten ongelmia kartoittaviin kyselyihin vastataan. Jos Macbookongelmista kärsivät vastaavat useammin Macbookin ongelmia koskevaan kyselyyn, niin loogisesti ajatellen sähkövatkainongelmista kärsivien pitäisi myös vastata useammin sähkövatkainongelmia kartoittavaan kyselyyn.
Siis lyhyesti ilmaisten tarkoitus olisi vertailla sitä, vetävätkö ongelmakyselyt puoleensa erityisesti ongelmista kärsiviä?
Fifi kirjoitti:Siis lyhyesti ilmaisten tarkoitus olisi vertailla sitä, vetävätkö ongelmakyselyt puoleensa erityisesti ongelmista kärsiviä?
Varmasti. Kyllä minäkin olen postannut lukuisia kertoja ongelmiani tänne koska en ole niitä itse osannut ratkaista, sen sijaan en jaksanut esim. tähän ketjuun kirjoittaa sanoakseni vain että minulla on täysin ongelmattomasti toimiva MacBook (noh, tulihan se tuossa nyt sitten sanottua).
Se on varmaan vähän sama ilmiö kun tuo klassinen juttu että lääkärikirjan luettuaan sitä diagnosoi itsestään kaikki mahdolliset ja mahdottomat sairaudet.
jjnews kirjoitti:On täysin turhaa arvuutella viallisten koneiden prosentti osuutta, koska sitä ei tiedä varmasti kuin Apple itse ja se ei sitä tietoa julkaise.
Mitenkäs viallisten koneiden osuus saadaan selville erilaisissa laatukyselyissä? Niissähän julkaistaan prosenttiluvut. Käyttäjät voivat huijata ja valmistajat voivat huijata. Mistä saadaan totuus?
vois ehkä laittaa tonne Off-Topicin alle palstan missä kaikki voi kehua kuinka hyvin oma kone toimii. Sitä lukiessa varmasti epäilyt tilatun koneen viallisuudesta pienentyisi 8)
No, oma MacBookini on tullut ja toimii oivasti. Ei ole tökkinyt eikä kaatuillut ja ohjelmia on laitettu kuitenkin hirveät määrät.
Ostin koneen varakoneeksi siksi aikaa kun PM G5 meni huoltoon (siinä on vikaa...). Onhan tuo Adoben ohjelmien käyttö tosin todella onnetonta tällä masiinalla. Hidasta kuin mikä ja ohjelmat saattavat romahdella ihan noin vain. Toisaalta asia oli tiedossa etukäteen, mutta käytön hitaus kyllä yllätti. Mutta ei ollut mitään ideaa ostaa vanhaa konetta. Kun G5 palaa toivottavasti ehjänä, MacBookia ei enää tarvita raskaaseen työntekoon.
Olen uusi Macisti. Vaihdoin puucee-maailmasta reilu kuukausi sitten poikani Mac Mini G5) vuoden vaivattoman käyttökokemuksen perusteella. Ainoa "vika" on ollut se, että akun varaustilan näyttö jumiutui toviksi. Siihenkin täältä forumista sain fiksausohjeet välittömästi. Onhan tämä ihan luksusta Wintoosan jälkeen kun kaikki vaan toimii ihan noin oletusarvoisesti ja ilman, että aina tulee ilmoitus siitä. Olen siis varsin tyytyväinen hankintaani. Olisi pitänyt vaihtaa jo aiemmin :-)
TheKraken kirjoitti:Katsos kun siinä on sellainen juttu, että tänne foorumille hakeutuu ensisijaisesti sitä porukkaa, jolla siinä koneessa on jotain vikaa.
niin en minäkään varmaan tänne olis eksyny ellei olis tarvinnu purkaa ketusta jonnekin:D:D
mulla on siis todellinen maanantai versio.. toivottavasti toinen huolto kerta auttaa;) muuten tämä poika purkaa kaupan ja ostaa iMacin!
Hieman se sirisee mutta muuten toimii ihan ok, ei sammuile itsekseen eikä käynnistysvaikeuksia, ihan melko tyytyväinen ensimmäiseen omaan omenakoneeseeni.