![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
iTunes 7 ja albumeihin jaottelu
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
-
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Minulla tuo soittolista toimii niin kuin pitää... valitsen pari kansiota ja raahaan ne kirjastoon jolloin se luo niistä yhden soittolistan. Näinhän se pitääkin toimia.Appelsiini kirjoitti:Miten iTunesiin saa lisättyä useamman kansion kerrallaan omiksi soittolistoikseen? Kansion voi Finderista raahata soittolistaan, mutta vain yhden kerrallaan. Kansioita on minulla yli 200, joten ei todellakaan huvita niitä yksitellen lisäillä.![]()
Harvemmin vain yhdestä kansiosta tulee tehtyä omaa soittolistaa. Jos haluat tehdä yhdestä kansioista/albumista soittolistan niin onnistuuhan se myös kirjastosta käsin. Ja se on oikeastaan helpompi tapa luoda noita soittolistoja kuin pudottaa jotain kansioita Finderistä iTunesiin.
Voit käyttää oikealla ylänurkassa olevaa hakua tai oikealta alanurkasta löytyvää selaintilaa rajataksesi tietyn artistin tai genren/lajityypin musan yms.
No se on ihan sun oma ongelma, ei Applen.Appelsiini kirjoitti: EDIT: niin ja tiedostojen metadatat on mitä sattuu...
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja Bonita Applebum »
Kiitos! Melkein ehdin laittaa noottia Applelle tosta.wanders kirjoitti:Klikatkaa Albumi-saraketta useamman kerran. Ensin Siinä lukee Albumi, toisella klikkauksella Albumit artistin mukaan, kolmannella Albumit vuoden mukaan. Näin saa mukavasti muutettua levyjen järjestystä.
-
Viesti Kirjoittaja Appelsiini »
Loistava asenneam_tiainen kirjoitti:No se on ihan sun oma ongelma, ei Applen.Appelsiini kirjoitti: EDIT: niin ja tiedostojen metadatat on mitä sattuu...

Edelleenkin olen sitä mieltä että 200 kansion järjestäminen käsin iTunesissa soittolistoiksi tai yksitelleen Finderistä raahaaminen ei ole järkevä ratkaisu.
edit: täytynee kehitellä Applescript joka ajaa asian...
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Mä en oikeen ymmärrä, että minkälaisia soittolistoja oikein teette? Browseri päälle ja sieltä valkkaa levyn , niin siinähän se lista on ja sit jos tykkää kuunnella kahta levyä peräjälkeen, niin omppu pohjaan ja uus valinta. Ja metadatat tietty kuntoon.Appelsiini kirjoitti:Loistava asenneam_tiainen kirjoitti:No se on ihan sun oma ongelma, ei Applen.Appelsiini kirjoitti: EDIT: niin ja tiedostojen metadatat on mitä sattuu...![]()
Edelleenkin olen sitä mieltä että 200 kansion järjestäminen käsin iTunesissa soittolistoiksi tai yksitelleen Finderistä raahaaminen ei ole järkevä ratkaisu.
edit: täytynee kehitellä Applescript joka ajaa asian...
Ei niitä levyjä tartte järjestellä. Ne on siellä järjestyksessä.
Viimeksi muokannut Simppa, 21.9.2006 klo 10.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Kuka vielä tänä päivänä pitää metatiedostoja rempallaan jos koneella on musiikkia?
No itkettävän monet windows-winamppikäyttäjätpä hyvinkin, mitä olen katsonut. Vaikka winampissakin on täysin hyvä media library. Vaikka näkee kolmannen vuoden tietotekniikan opiskelijan koneen, niin linja on sama: Kahta en vaihda, sinistä luna-teemaa pois ja käytäntöä että winampista käytetään vaan soittolistaa jossa on kaikki biisit

No itkettävän monet windows-winamppikäyttäjätpä hyvinkin, mitä olen katsonut. Vaikka winampissakin on täysin hyvä media library. Vaikka näkee kolmannen vuoden tietotekniikan opiskelijan koneen, niin linja on sama: Kahta en vaihda, sinistä luna-teemaa pois ja käytäntöä että winampista käytetään vaan soittolistaa jossa on kaikki biisit

Switch-jahkailua jo vuodesta 2003
-
Viesti Kirjoittaja Appelsiini »
No yritetääs selittää vielä kerran, olkaapa tarkkana:
Minulla on 200 kansiota, joissa jokaisessa on albumillinen MP3-tiedostoja. Tiedostot on hankittu ties mistä, joten metadataan ei voi luottaa. Tiedostoja on yksinkertaisesti niin paljon ettei kiinnosta alkaa metadataa korjailemaan. Minulle riittää se että soittolistan voi itse nimetä kuten haluaa, vaikkapa artistin ja albumin mukaan.
iTunesiin voi raahata Finderista kansion, josta iTunes muodostaa yhden soittolistan ja nimeää sen kansion mukaisesti. Tähän operaatioon kaipaisin helpotusta niin ettei jokaista 200 kansiota tarvitse raahata yksitellen iTunesiin. Jos iTunesiin raahaa useamman kansion kerrallaan, iTunes yhdistää ne yhdeksi soittolistaksi mitä en tietenkään halua.
Ratkaisu voisi löytyä Automatorin ja Applescriptin suunnalta?![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Minulla on 200 kansiota, joissa jokaisessa on albumillinen MP3-tiedostoja. Tiedostot on hankittu ties mistä, joten metadataan ei voi luottaa. Tiedostoja on yksinkertaisesti niin paljon ettei kiinnosta alkaa metadataa korjailemaan. Minulle riittää se että soittolistan voi itse nimetä kuten haluaa, vaikkapa artistin ja albumin mukaan.
iTunesiin voi raahata Finderista kansion, josta iTunes muodostaa yhden soittolistan ja nimeää sen kansion mukaisesti. Tähän operaatioon kaipaisin helpotusta niin ettei jokaista 200 kansiota tarvitse raahata yksitellen iTunesiin. Jos iTunesiin raahaa useamman kansion kerrallaan, iTunes yhdistää ne yhdeksi soittolistaksi mitä en tietenkään halua.
Ratkaisu voisi löytyä Automatorin ja Applescriptin suunnalta?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Ääh. Sulla vaan on väärä softa. Itunes ei ole suunniteltu tollaseen käyttöön. Metadatat kuntoon ja kansiot pitää unohtaa. Sä et oikeesti tee sillä tiedolla mitään, että missä ne biisit fyysisesti sijaitsee levyllä. Tai sitten vaihdat softaa. Turha sitä on yrittää saada vääntymään sellaseen käyttöön mihinkä sitä ei ole suunniteltu.Appelsiini kirjoitti:No yritetääs selittää vielä kerran, olkaapa tarkkana:
Kaks vaihtoehtoa: Ieatzbainz softa, josta jo puhuttiinkiin, mikä heittelee metadatat kohilleen taikka sitten vaan uus playeri, joka ei oo kiinnostunut siitä mitä sinne raahaat. Ja sitten on vielä muuten mediarage, joka osaa ton kansiorakenteen perusteella naputella ne metadatat kohilleen.
-
-
Viesti Kirjoittaja pahismörköläinen »
Tuo järjestäminen albumi-nappia painamalla artistin mukaan on hieno idea, mutta sitä saisi hiukkasen vielä jalostaa eteenpäin. Nyt se ei osaa ottaa huomioon Albumin artisti -kenttää, jos se on määritelty. Klassisessa musiikissa varsinkin on todella yleistä, että samalla levyllä on eri orkestereiden tai ainakin eri kapelimestareiden kappaleita, tai vaihtoehtoisesti eri säveltäjien kappaleita saman orkesterin soittamana. Nyt tuo järjestäminen katsoo vain ensimmäisen kappaleen artistin, olettaa että se on sama myös muissa kappaleissa ja niputtaa koko levyn sitten sen mukaan, jolloin levyt ovat aivan sekaisin.
-
Viesti Kirjoittaja tianyl »
Siis toi on oikeasti säälittävää. Ensinnäkin 200 kansiota (tässä tapauksessa albumia) ei ole edes kovin paljon. Veikkaisin että iTunesin työkaluja luovasti käyttämällä menis noin yksi ilta, että metadata on kunnossa. Vaiva on todella pieni verrattuna niihin etuihin joita se tarjoaa. Lisäksi olen melko varma, että jostain saa vielä softan joka osaa hyödyntää kansioita ja tiedostojen nimiä metadataa tehdessä. Ainakin Windows puolella sellaisia tuli käytettyä.Appelsiini kirjoitti:No yritetääs selittää vielä kerran, olkaapa tarkkana:
Ratkaisu ongelmaasi tosiaan löytyy automaattorin ja applescriptin avulla, mutta en ilkeyttäni kerro sitä. Keksi itse jos kerran kaikki on tehtävä vaikeimman mukaan.
-
Viesti Kirjoittaja heikki »
Sellainen asiaan liittyvä kysymys (en löytänyt vastausta enkä ratkaisua).
Kun on tuplalevy esim. Eppu Normaali Repullinen Hittejä niin miten saan ne yhden levynkannen alle? Eli 1-levylle Ei tule oma kansi ja kakkoselle oma. Eli selatessa ei tule kahta kantta vaan yksi, jonka alla on molemmat levyt.
Olen kokeillut vaikka mitä rukseja Albumin artisti ym. Ei auta.
Kiitos ja kumarrus!
Kun on tuplalevy esim. Eppu Normaali Repullinen Hittejä niin miten saan ne yhden levynkannen alle? Eli 1-levylle Ei tule oma kansi ja kakkoselle oma. Eli selatessa ei tule kahta kantta vaan yksi, jonka alla on molemmat levyt.
Kiitos ja kumarrus!
-
Viesti Kirjoittaja pahismörköläinen »
Oma Repullinen hittejä ainakin näkyy samojen kansien alla. Eli molemmilla levyillä albumin nimi on sama, Repullinen hittejä, toisessa vain on levyn numeroksi laitettu 1/2 ja toisessa 2/2. Raitanumerot juoksevat ihan normaalisti ykkösestä eteenpäin molemmissa levyissä. En minä mitään muita toimia ole tehnyt, ihme jos sinulla ei toimi mutta minulla toimii. Tarkista että albumin nimi on täsmälleen samalla tavalla kirjoitettu molempiin levyihin.heikki kirjoitti:Sellainen asiaan liittyvä kysymys (en löytänyt vastausta enkä ratkaisua).
Kiitos ja kumarrus!
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka