Apuja macin kytkemiseksi kaapelimodeemilla nettiin!
Kytkisin ethernetin kaapelimodeemiin nettiä varten. Usbin avulla olen saanut downloadattua joitakin päivityksiä, mutta yhteys toimii miten sattuu. Usbin kautta ilmeisesti macilla ei ole tapana nettiä käyttää?
Koneen sisään rakennut ethernet-väylä ei toimi ja koneessani on laitettu pci-väylään verkkokortti. Olen ajanut Belkin verkkokortin ajurit, mutta silti kone ei ilmeisesti edes tunnista sitä (about this mac/pci-cards). Ajurit oli 10.2--> ja koneessani on 10.4.
Onko ajurit väärät vai mitä muuta asialle voisi tehdä, jotta kortti ensinnäkin löytyisi ja voisin käyttää kaapelimodeemia sen kautta?
(10.4, Belkin f5d5005d)
PCI-verkkokortti (asennus)
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
PCI-verkkokortti (asennus)
Viesti Kirjoittaja Marzo »
-
Re: PCI-verkkokortti (asennus)
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Belkin valmistaa varmaankin monia osasia mac-koneille ja käyttiksille, mutta jos tuo ei toimi, tai ajuria ei löydy helposti, niin:Marzo kirjoitti:Apuja macin kytkemiseksi kaapelimodeemilla nettiin!
Kytkisin ethernetin kaapelimodeemiin nettiä varten. Usbin avulla olen saanut downloadattua joitakin päivityksiä, mutta yhteys toimii miten sattuu. Usbin kautta ilmeisesti macilla ei ole tapana nettiä käyttää?
Koneen sisään rakennut ethernet-väylä ei toimi ja koneessani on laitettu pci-väylään verkkokortti. Olen ajanut Belkin verkkokortin ajurit, mutta silti kone ei ilmeisesti edes tunnista sitä (about this mac/pci-cards). Ajurit oli 10.2--> ja koneessani on 10.4.
Onko ajurit väärät vai mitä muuta asialle voisi tehdä, jotta kortti ensinnäkin löytyisi ja voisin käyttää kaapelimodeemia sen kautta?
(10.4, Belkin f5d5005d)
Asenna PCI-väylään Realtekin piirillä varustettu ethernet 10/100 kortti (hinta 10 EUR:on alle tai päälle). Kortin valmistaja voi toki olla kuka tahansa taho. Muistaakseni esim. Raltekin piirisarjalla RTL-8139 varustettu kortti tunnistuu OS X:ssä suoraan. OS X lataa oletuksena jo käyttiksen mukanan asennetun piirisarjan tunnistavan kext:in (kernel extension) ja netissä ollaan heti muiden tarpeellisten määrittelyjen jälkeen - jos siis ostettu kortti vain on ehjä.
Muitakin toimintatapoja varmaankin on, muut neuvonevat..
-
-
Viesti Kirjoittaja Marzo »
Ei löydy ei. Asentuu installilla mielestäni ihan normaalisti, mutta kone ei havaitse sitä millään tapaa. Olen asentanut sen muutamaan eri otteseen ja boottaillut, mutta ei vaikutusta. Ostan varmaan toisen kortin ja koitan sillä.masa kirjoitti:Eikö ilmesty verkkoporttien listalle esim. en2 :na.. Mulla ainakin joku vastaava pelasi 10.2:n ajureilla alkupään 10.4:ssä. En ole sitä käyttänyt hetkeen.. Vaatii varman bootin tuo asennus
-
-
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka