Applen special event Photokinassa
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
-
Applen special event Photokinassa
Viesti Kirjoittaja Pupu »
Tästä ei ole tainnut olla vielä juttua. Apple pitää Photokinassa (tai oikeastaan päivää ennen sen alkua) special eventin.
Kamerapiireissä on pidetty jokseenkin varmana Apertureen liittyviä julkistuksia. Jotkut veikkaavat versiota 1.2, toiset kokonaan uusittua 2.0:a. Mitäs arvelette? Ja ennen kaikkea, joudunko taas lyömään taalereita tiskiin pysyäkseni ajan hermolla?
Friikeimmät ovat myös spekuloineet macbook pron päivityksillä, tiedä sitten.
http://www.macrumors.com/pages/2006/09/ ... 0209.shtml
Kamerapiireissä on pidetty jokseenkin varmana Apertureen liittyviä julkistuksia. Jotkut veikkaavat versiota 1.2, toiset kokonaan uusittua 2.0:a. Mitäs arvelette? Ja ennen kaikkea, joudunko taas lyömään taalereita tiskiin pysyäkseni ajan hermolla?
Friikeimmät ovat myös spekuloineet macbook pron päivityksillä, tiedä sitten.
http://www.macrumors.com/pages/2006/09/ ... 0209.shtml
-
Jep. Toi, että kyseessä on special event, on juuri antanut aihetta epäillä laitejulkistuksiakin.
Mutta ellen väärin muista, media on aikaisemmin kutsuttu paikalle ihmettelmään uutta kiiltävää nahkakoteloa ja sairaan kallista mankkaria... Pian nähdään miten käy. Aperturessa kyllä riittää paranneltavaa, odotan innolla mitä ne on keksineet.
Mutta ellen väärin muista, media on aikaisemmin kutsuttu paikalle ihmettelmään uutta kiiltävää nahkakoteloa ja sairaan kallista mankkaria... Pian nähdään miten käy. Aperturessa kyllä riittää paranneltavaa, odotan innolla mitä ne on keksineet.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Jos näin käy, niin muutan ruotsin ja ostan win xp halpamikron ja zunen!Saunatonttu kirjoitti:Se 12" Core 2 Duo Macbook Pro edelleen
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
-
-
Viesti Kirjoittaja Saunatonttu »
Ja mulle sen 12" MBP C2D:n?kallekilponen kirjoitti:Ja minä ostan ladan.Jezze kirjoitti:Jos näin käy, niin muutan ruotsin ja ostan win xp halpamikron ja zunen!Saunatonttu kirjoitti:Se 12" Core 2 Duo Macbook Pro edelleen

Tulossa syksyllä 2GHz MacBook tai MacBook Pro
iPod Shuffle 1Gb
iPod Shuffle 1Gb
-
Viesti Kirjoittaja rnyholm »
Taisi tulla 1.5 Aperture http://www.macnn.com/articles/06/09/25/ ... erture.15/
nautin kovasti siitä että tämä päivitys on aikaisemman version omistajille ilmainen.
nautin kovasti siitä että tämä päivitys on aikaisemman version omistajille ilmainen.
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Joo, ja tuossa on päivitetty kaikki pikku ärsyttävyydet – ilmaiseksi! Loistavaa. iPod-tuki, iLife-tuki, todellinen JPEG-export drag & drop, parannellut värisäädöt ja kuvat voivat tästedes sijaita missä vaan! Ei enää yhtä pelkkää kirjastoa, mikä on monia haitannut. Nyt on kuunneltu käyttäjiä, hieno juttu.
-
Hienoa hienoa! Tärkeitä juttuja korjattu. Itse arvostan myös uutta valoisuuteen perustuvaa terävöitystä, toivottavasti toimii hyvin. Mitä vähemmän joutuu photoshopissa kuvia käyttämään, sen parempi. Se on nimittäin täyttä tuskaa intel-imacilla. Laitteistovaatimukset eivät myöskään merkittävästi muuttuneet, mac pro saa vielä odottaa kaupan hyllyssä 
Iso kiitos Applen suuntaan vyöryy tämän sedän lompakosta. Olin varma, että tosta joutuu maksamaan, mutta onneksi ei.

Iso kiitos Applen suuntaan vyöryy tämän sedän lompakosta. Olin varma, että tosta joutuu maksamaan, mutta onneksi ei.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Kuka on tutkinut näytönohjainten vaatimukset, onko ne muuttuneet?
Nythän toimivien näytönohjainten joukossa on Nvidia Geforce FX 5200 Ultra. Minulla on ensimmäisen sukupolven iMac G5, jonka Järjestelmäkuvaus sanoo näytönohjaimeksi Geforce GX 5200. Onko samasta ohjaimesta kyse? Aikaisempi Aperturehan ei olisi tässä koneessa pyörähtänyt, pyörähtääkö nyt?
Nimim. Kantsiiko jo tilata Aperture...![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Edit:
Itse itseäni kompaten. Apple Storen sivuilla on vielä Aperture 1.1:n laitevaatimukset, ja sieltä puuttuu FX 5200! Joten taitaa toimia...?![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Nythän toimivien näytönohjainten joukossa on Nvidia Geforce FX 5200 Ultra. Minulla on ensimmäisen sukupolven iMac G5, jonka Järjestelmäkuvaus sanoo näytönohjaimeksi Geforce GX 5200. Onko samasta ohjaimesta kyse? Aikaisempi Aperturehan ei olisi tässä koneessa pyörähtänyt, pyörähtääkö nyt?
Nimim. Kantsiiko jo tilata Aperture...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Edit:
Itse itseäni kompaten. Apple Storen sivuilla on vielä Aperture 1.1:n laitevaatimukset, ja sieltä puuttuu FX 5200! Joten taitaa toimia...?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
---
-
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Löytyy se edelleen, mutta se oli ainakin äsken versio 1.1.1 eli siihen ei nyt tässä hädässä ole luottamista! Pitänee seurailla tilannetta, mutta olen optimisitinen... Aperturen laitetuki on laajentunut, mainoslauseissa se toimii kaikilla Intel-koneilla. Uskon todella, että myös tällä iMac G5:llä (rev.A). Ei tietenkään yhtä lennokkaasti kuin uusilla...rnyholm kirjoitti:Joissakin sivuilla oli mahdollista testata onko oma kone sellainen että Aperture pyörii. Eikö sellainen säily, tai olenko nähnyt unta...
---
-
Näin näyttää asia olevan, laitetuki on laajentunut huomattavasti ja laitteistovaatimukset ovat keventyneet. Aperturea on kovasti kritisoitu noista, hienoa että tohonkin on panostettu. Mä olin ajatellut, että laitteistovaatimukset kovenevat, jotta Apple saisi lisää pontta uusien mac pro -koneiden myyntiin. Mutta kaipa ammattilaiset joka tapauksessai polttavat rahaa viimeisen päälle vehkeisiin.
Hyvä homma että paljon kuvaavat amatöörit voivat yhä käyttää tätä ohjelmaa ilman massiviisia tietokonehankintoja (kaikki rahat palaa kuitenkin lasiin), koska ainakin mulle Aperturesta on muodostunut korvaamaton softa.
Hyvä homma että paljon kuvaavat amatöörit voivat yhä käyttää tätä ohjelmaa ilman massiviisia tietokonehankintoja (kaikki rahat palaa kuitenkin lasiin), koska ainakin mulle Aperturesta on muodostunut korvaamaton softa.
-
Viesti Kirjoittaja JonasB »
On tainut käydä niin että taas kerran on kilpailusta hyötyä asiakkaalle/käyttäjälle. Adoben Lightroom pyörii minimacillä ihan ok ja tiedostot voi sijaita vaikka DVDllä. Nyt kun tämä onnistuu myös Aperturella niin tulipa miettimisen aihetta. Jospa sittenkin Aperture olisi hankittava. Löytyykö täältä sekakäyttäjiä? Voisivat vaikka listata plussat ja miinukset kyseisille softille.
-
-
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja zooropa »
Mitäs ne proot sitten käyttää?BugsBunny kirjoitti:Aika on rahaa ja jos homma sujuu jollain työkalulla, niin pakkohan se on hankkia.Pupu kirjoitti:kaipa ammattilaiset joka tapauksessai polttavat rahaa viimeisen päälle vehkeisiin
Ei oo kyllä yksikään tietämäni pro tunnustanut olevansa Aperturen käyttäjä.
-
Olen Pro ja käytän Aperturea
Viesti Kirjoittaja ramses »
Olen Ammatti Valokuvaaja ja käytän työssäni Applen koneita ja Aperturea. Ja se on totta että aika on rahaa ja jos joku juttu tarvitaan, nin se hommataan kun kyse on työstä.
Itse hommasin Aperturen versio 1.0 asti. Kuvanlaatu oli siinö versiossa surkea, joten seurailin tilannetta ja jatkoin photoshopin sekä Bridgen käyttöä. Version 1.1 jälkeen kuvanlaatu parani ja siirryin käyttämään lopullisesti Aperturea työnkulussani version 1.1.2 jälkeen. HUOM! Aperture EI korvaa PHOTOSHOPPIA, ainakaan vielä. Mutta nykyään harvemmin tarvitsen fotaria (CS2) kuvankäsittelyyni. En tee niin paljoa "maskauksia". Ajan säästö Aperturella on ollut huomattava. Selviän kuvauksen jälkeen vähintään puolella ajalla, mitä forari / bridge kombinaatiolla aiemmin.
R
P.S. Myös pari kolleegaani käyttävät jo Aperturea, mutta silloin kun kuvataan isomman formaatin Digi vehkeillä niin silloin muuta softaa, kun Aperture tukee vain "kino koon" kameroita toistaiseksi.
Itse hommasin Aperturen versio 1.0 asti. Kuvanlaatu oli siinö versiossa surkea, joten seurailin tilannetta ja jatkoin photoshopin sekä Bridgen käyttöä. Version 1.1 jälkeen kuvanlaatu parani ja siirryin käyttämään lopullisesti Aperturea työnkulussani version 1.1.2 jälkeen. HUOM! Aperture EI korvaa PHOTOSHOPPIA, ainakaan vielä. Mutta nykyään harvemmin tarvitsen fotaria (CS2) kuvankäsittelyyni. En tee niin paljoa "maskauksia". Ajan säästö Aperturella on ollut huomattava. Selviän kuvauksen jälkeen vähintään puolella ajalla, mitä forari / bridge kombinaatiolla aiemmin.
R
P.S. Myös pari kolleegaani käyttävät jo Aperturea, mutta silloin kun kuvataan isomman formaatin Digi vehkeillä niin silloin muuta softaa, kun Aperture tukee vain "kino koon" kameroita toistaiseksi.
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka