Hei,
Löytyykö kokemuksia Bibblestä? (http://www.bibblelabs.com/) Etsinnässä on tämän kaltainen ohjelma eli hyviä ehdotuksia vastaanotetaan. Myös kuvien arkistointi ohjelma on haussa (saisivat tietty olla samassa paketissa molemmat). Niin ja hinnallakin on merkitystä;)
Etukäteen kiittäen.
- Jarkko -
Kokemuksia Bibblestä
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kokemuksia Bibblestä
Viesti Kirjoittaja kuisja »
-
Re: Kokemuksia Bibblestä
Viesti Kirjoittaja harri »
Extensiksen Portfolio.kuisja kirjoitti:Myös kuvien arkistointi ohjelma on haussa
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Kokemuksia löytyy - tosin vuosien takaa ja Windows-ympäristöstä. Haluatteko kuulla? No minä kerron joka tapauksessa.kuisja kirjoitti: Löytyykö kokemuksia Bibblestä? (http://www.bibblelabs.com/) Etsinnässä on tämän kaltainen ohjelma eli hyviä ehdotuksia vastaanotetaan.
Bibblehän syntyi tarpeesta käsitellä laadukkaasti Nikon D1:sen RAW-filuja. Nikonilla oli oma erikseen myytävä pulikka, mutta se oli kallis ja huono. Bibble tarjosi edullisen ja laadukkaan raw-muunnoksen. Sitten ohjelma kasvoi kattamaan useimpia digikameroita.
Itse käytin Bibbleä muutaman vuoden. Sen konversiohan on aina ollut hyvätasoista, mutta itse jätin sen kun Adobe toi RAW-konvertterin. En tuntenut kaipaavani Bibbleä.
Vastauksena tämänkaltaisiin ohjelmiin nostaisin tällä hetkellä Aperturen ja Lightroomin. En ole niin hifi, että osaisin sanoa mikä ohjelma tekee parhaan raw-muunnoksen. Minulle riittää, että muunnos on riittävän laadukas. Olen kiinnostunut näiden kahden ohjelman (A ja L) uudesta työskentelyajattelusta.
Käytännön kokemusta on Lightroomista, jossa pyöritän noin 10 000 kuvan arkistoa. Mutta mitä ilmeisimmin lähden nyt Aperturen mukaan, koska olen kokeillut sen demoa ja nyt tuleva versio pyörähtää tässäkin iMacissa (toivottavasti).
Niin, hankala antaa tarkempaa vastausta kun ei tiedä, onko sinulla muita ohjelmia käytössä vai etsitkö ns. yhden ohjelman ratkaisua.
---
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Onko sinulla tietoa, mistä demon saisi käpisteltäväkseen?wanders kirjoitti: ilmeisimmin lähden nyt Aperturen mukaan, koska olen kokeillut sen demoa
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Ei tietoa, tarkoitin että käpistelin ohjelmaa Applen demossa.BugsBunny kirjoitti:Onko sinulla tietoa, mistä demon saisi käpisteltäväkseen?wanders kirjoitti: ilmeisimmin lähden nyt Aperturen mukaan, koska olen kokeillut sen demoa
---
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka