MacFinn kirjoitti:
Ettet vaan olisi vastikään Windows maailmasta kääntynyt? Siellä kai on tavallista, että pitää itse käsin järjestelllä kuvat kansioihin. Muista, että nyt sulla on tietokone, tietokoneen tarkoitus kun on huolehtia noista jutuista. Sinä keskityt siihen mitä niillä kuvillasi teet.
Ja keskityt olemaan jatkossakin yhden ohjelman asiakkaana tai näkemään kohtuuttomasti vaivaa mikäli 10v päästä iPhoto ei enää olekaan se kätevin työkalu.
iPhoton idea on tietyllä tasolla hyvä mutta ohjelman keskittyminen omaan kansiorakenteensa tuntuu hivenen kivikautiselta sen jälkeen kun on tutustunut Googlen lanseeraamaan Picasaan joka tarvittaessa tekee ihan saman kuin iPhoto eli huolehtii kuvista ja kansiorakenteista käyttäjän puolesta mutta yhtäaikaa hanskaa myös käyttäjän itsensä määrittämän kansiorakenteen ja osaa hakea kuvat hallintaansa tarvittaessa koko kovalevyltä...
Idea on sinä että käyttäjän ei pidä tehdä mitään erityistä jos hän ei itse
halua mutta tarvittaessa hänellä on edelleen vaihtoehtona omaehtoinen
valinta sensijaan että päätös olisi pakko luovuttaa koodarille joka istuu Cupertinossa joka päättää sinun puolestasi mitä kuvillasi voit tehdä..
Mutta ei iPhoto omaan tarkoitukseensa huono ole ja itse noudatan rutiinia jossa RAW:t ja RAW.sta konvertoidut master-dokumentit tallennan hierarkkisiin kansioihin elinkaariarkistoon verkkokovalevylle ja siirrän iPhoton puolelle käyttöarkiston josta kuvia on helppo esitellä muille.