
Asfaltille:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Eikös ennenvanhaan ollut pyörissä sellaset poljinjarrut et ne pyörii vaa yhtee suuntaa ja toisee jarruttaa.. Eli siis takanapa jarrutMikael K. kirjoitti:Nyt meni lainaus päreiksi...steelduck kirjoitti:Asfaltille:
Nyt on kysyttävä, kun en tiedä. Miten tuota hallitaan? Miten sillä oikein ajataan? En ole nähnyt livenä ko. operaatiota, joten valistus olisi tarpeen. Olen tottunut siihen, että pyörässä ovat vaihteet ja jarrut näkyvissä mutta miten tuo toimii? Onko siinä takanapa sellainen rullaava ja onko siinä jarrut takanavassa? Vai onko se täysin jarruton pyörä, jota hallitaan jotenkin minulle tuntemattomalla tekniikalla? Valista tyhmää.
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Ah.. High-Tech siisTee-Rex kirjoitti:Se on fixi, eli kiinteä välitys. Ei jarruja, ei vapaaratasta ja vain yksi vaihde. Vauhti hidastuu laittamalla jaloilla pyörimistä vastaan tai hyppäämällä takarengas ilmaan ja lukkoon.
Viesti Kirjoittaja power »
…ehkä ennemminkin low-techMasBe kirjoitti:Ah.. High-Tech siisTee-Rex kirjoitti:Se on fixi, eli kiinteä välitys. Ei jarruja, ei vapaaratasta ja vain yksi vaihde. Vauhti hidastuu laittamalla jaloilla pyörimistä vastaan tai hyppäämällä takarengas ilmaan ja lukkoon.
Viesti Kirjoittaja Aries »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Kuulostaa siltä, että ajotekniikka on hallittava hyvin ennen pyöräilyä tai otsaan tai kaveriin sattuu. Missä tuollaista pyörää käytetään? Mikä on sen keskeinen idea?Tee-Rex kirjoitti:Se on fixi, eli kiinteä välitys. Ei jarruja, ei vapaaratasta ja vain yksi vaihde. Vauhti hidastuu laittamalla jaloilla pyörimistä vastaan tai hyppäämällä takarengas ilmaan ja lukkoon.
Viesti Kirjoittaja plussa »
http://www.youtube.com/watch?v=H63FivObTLMMikael K. kirjoitti:Missä tuollaista pyörää käytetään? Mikä on sen keskeinen idea?
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Tekniikka on tietysti plussaa, lukkopolkimiakin voi enemmän kuin suositella.Mikael K. kirjoitti: Kuulostaa siltä, että ajotekniikka on hallittava hyvin ennen pyöräilyä tai otsaan tai kaveriin sattuu.
Ihan ajamisessa, kuka missäkin. Keskeinen idea on äärimmilleen viety yksinkertaisuus.Mikael K. kirjoitti: Missä tuollaista pyörää käytetään? Mikä on sen keskeinen idea?
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Taidetaan kuitenkin puhua VelodromistaJamac kirjoitti:Eikäös toi ole niinkuin vaan johonkin melodromikäyttöön, vai mikä se semmoinen ympyrärata on?
Laitonta tollasella on maantiellä tms. ajaa.
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Ei, tuossa on tempopyörä.MasBe kirjoitti:Taidetaan kuitenkin puhua VelodromistaJamac kirjoitti:Eikäös toi ole niinkuin vaan johonkin melodromikäyttöön, vai mikä se semmoinen ympyrärata on?
Laitonta tollasella on maantiellä tms. ajaa.Tarpeeks lähellä kuitenkin..
Eikös ne velodromi pyörät oo vähän toisennäkösiä..
Eli niinku tälläsiä http://www.bicyclemagic.com/smsimg/68/1290kron.jpg
Viesti Kirjoittaja steelduck »
Viesti Kirjoittaja steelduck »
Tuo on kyllä ihan italiassa tehty ratarunko ja muutkin palikat on ratakilkkeitä mm. Campan Pista kammet jne. Joskin tuo on rakennettu "oldschool" tyyliin ja nykyajan ratapyörät ovat usein hiilikuituhirviötä..Tee-Rex kirjoitti: Velodromifillari kyllä muistuttaa tinapulun fixiä. Yksinkertaisia, yksivaihteisia ja jarruttomia, mutta paaaaljon jäykempiä ja tukevampia osia.
Viesti Kirjoittaja steelduck »
Jep juuri näin... Pyöräilyä puhtaimmillaan - keskitytään olennaiseen, vähän niinkuin Macissä.plussa kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=H63FivObTLMMikael K. kirjoitti:Missä tuollaista pyörää käytetään? Mikä on sen keskeinen idea?
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Ratarunko kyllä, mutta lähinnä ajoin takaa sitä ettei ihan nykytrendin mukainen. Niistähän tehdään aivan karmean jäykkiä, jotta kaikki patti saadaan voimaksi eteenpäin eikä rungon jojoiluun.steelduck kirjoitti:Tuo on kyllä ihan italiassa tehty ratarunko ja muutkin palikat on ratakilkkeitä mm. Campan Pista kammet jne. Joskin tuo on rakennettu "oldschool" tyyliin ja nykyajan ratapyörät ovat usein hiilikuituhirviötä..Tee-Rex kirjoitti: Velodromifillari kyllä muistuttaa tinapulun fixiä. Yksinkertaisia, yksivaihteisia ja jarruttomia, mutta paaaaljon jäykempiä ja tukevampia osia.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Tämä selvitti paljon. Tekniikan pitää olla selvästi hanskassa tai voi tulla pipi.plussa kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=H63FivObTLMMikael K. kirjoitti:Missä tuollaista pyörää käytetään? Mikä on sen keskeinen idea?
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Naistenpyörällä ajaminen on mieheltä miehekäs temppu; siinä on samaa vastuullisuutta kuin – anteeksi alatyyliaforisminen vertaukseni – kondomin käytössä. Kyllä miehenkin pitää ottaa vastuu mahdollisen jälkikasvun muodostumisen edellytysten kontrolloinnista.GoldenD kirjoitti:Eiei, kyllä itse sillä ajelen. katse vain tiukasti eteenpäin, eikä keskitytä ihmisten ilmeisiin niin hyvin menee