Ohessa on tänään tullut viesti AutoDeskiltä!
The following is an update on our plans with regard to DWF support on Mac OSX, and our ongoing partnership with Apple:
Last fall, Autodesk made an announcement about a partnership with Apple and plans to deliver DWF viewing and printing support and the DWF Toolkit on OS X. DWF is a standard for sharing engineering designs, and we recognize the need to support DWF across multiple platforms including Mac OSX.
Since that announcement, we have been extremely focused on delivering DWF solutions. In April this year, we introduced our most advanced design review application built around DWF, Autodesk DWF Composer, and we recently released Autodesk DWF Viewer 5 with 3D support.
In parallel efforts with our own product development, we have also placed a strong emphasis on developing joint solutions with partners to support DWF in 3rd party solutions. In the last year, numerous joint solutions with partners to support DWF have been announced -- several of whom are posted on our website at http://www.autodesk.com/dwf under “partner products”. Working with Apple to deliver DWF viewing and printing technology falls within this effort. Though we continue to be committed to our work with Apple, the scope of the project has turned out to be a larger effort than we initially expected. As a result, we have not yet been able to deliver DWF support on Mac OSX.
However, as an open, published standard, DWF is cross-platform today, and there are already 3rd party DWF applications today that enable viewing and printing of DWF files on Mac OSX. We will be working with some of these partners to get the word out on DWF solutions for Mac OSX in the short term. Longer term, we are continuing to work closely with Apple to assess the best options to jointly deliver DWF support on Mac OSX. Stay tuned and thanks for your patience and persistence on getting DWF supported more broadly on OSX.
AutoCAD:stä
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
AutoCAD:stä
Viesti Kirjoittaja Mikkow »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: AutoCAD:stä
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Jos leikitään että olisit toimittaja joka kirjoittaa yleistajuisen Mac-uutisen tuosta, mitä kirjoittaisit?:)
(Tai joku muu CAD-sektoria tunteva saa kans leikkii.)
(Tai joku muu CAD-sektoria tunteva saa kans leikkii.)
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Jetsulleen.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
"Jos leikitään että olisit toimittaja joka kirjoittaa yleistajuisen Mac-uutisen tuosta, mitä kirjoittaisit?"
No yritetään. Itse käytän AutoCAD:ä VirtualPC;n kautta, koska lähes kaikki CAD (Computer Aided Desing) ohjelmat on PC pohjaisia (pois lukien ArchiCAD + muutama pienempi CAD). Lainauksessa ollut DWF tarkoittaa tiedoston formaattia, joka on suunnittelumaailman eräänlainen PDF.
Minä en ole halunnut ostaa PC:tä CAD:n vuoksi, koska tunnen hieman lievää vastenmielisyyttä PC:tä kohtaan, täälläkin mainostetuista syistä johtuen ;-) Joten olen tyytynyt käyttämään VirtualPC:tä. (En ole ostanut eläissäni yhtään PC:tä, olen tosin ollut pakotettu käyttämään PC:tä vanhassa työpaikassani. Maccejä olen ostanut noin parikymmentä, jos lasketaan myös firmaamme ostamani) Suurin käytännön ongelma minulle henkilökohtaisesti on AutoCAD:n OS X version puutuminen.
Takaisin lainakseen: Kyselin viime syksynä AutoDeskiltä, että onko niillä aikomuksia portata AutoCAD:ä OS X:lle. Sain silloin viestin, että he olivat julkistaneet tekevänsä yhteistyötä Applen kanssa kääntääkseen AutoCAD:n OS X:lle. Aluksi piti tulla DWF viewer, jolla voi katsoa ja tulostaa AutoCAD:llä tehtyjä tiedostoja OS X:ssä. Tämäkin olisi jo ollut minulle jo suuri parannus, koska en ole voinut kunnolla tulostaa töitäni. Suurin ongelma on ollut, kun Epson ei pääsääntöisesti tue VirtualPC:tä. Minulla kun kaikki tulostimet ovat Epsonin. Ehkäpä pitäisi vaihtaa tulostin merkkiä? Onko kenelläkään tietoa muiden valmistajien VPC:n tuesta?
Jutussa oli, että AutoDesk jatkaa yhteistyötä Applen kanssa saadakseen DWF viewerin OS X:lle ja että nyt on jo olemassa kolmannen osapuolen ohjelmia , jolla voidaan katsoa ja tulostaa DWF tiedostoja OS X:ssä.
Joten joulupukille olisi pieni pyyntö: AutoCAD 2005 OS X - KIITOS!! :-) Noh aluksi vaikkapa se DWF viewer.
No yritetään. Itse käytän AutoCAD:ä VirtualPC;n kautta, koska lähes kaikki CAD (Computer Aided Desing) ohjelmat on PC pohjaisia (pois lukien ArchiCAD + muutama pienempi CAD). Lainauksessa ollut DWF tarkoittaa tiedoston formaattia, joka on suunnittelumaailman eräänlainen PDF.
Minä en ole halunnut ostaa PC:tä CAD:n vuoksi, koska tunnen hieman lievää vastenmielisyyttä PC:tä kohtaan, täälläkin mainostetuista syistä johtuen ;-) Joten olen tyytynyt käyttämään VirtualPC:tä. (En ole ostanut eläissäni yhtään PC:tä, olen tosin ollut pakotettu käyttämään PC:tä vanhassa työpaikassani. Maccejä olen ostanut noin parikymmentä, jos lasketaan myös firmaamme ostamani) Suurin käytännön ongelma minulle henkilökohtaisesti on AutoCAD:n OS X version puutuminen.
Takaisin lainakseen: Kyselin viime syksynä AutoDeskiltä, että onko niillä aikomuksia portata AutoCAD:ä OS X:lle. Sain silloin viestin, että he olivat julkistaneet tekevänsä yhteistyötä Applen kanssa kääntääkseen AutoCAD:n OS X:lle. Aluksi piti tulla DWF viewer, jolla voi katsoa ja tulostaa AutoCAD:llä tehtyjä tiedostoja OS X:ssä. Tämäkin olisi jo ollut minulle jo suuri parannus, koska en ole voinut kunnolla tulostaa töitäni. Suurin ongelma on ollut, kun Epson ei pääsääntöisesti tue VirtualPC:tä. Minulla kun kaikki tulostimet ovat Epsonin. Ehkäpä pitäisi vaihtaa tulostin merkkiä? Onko kenelläkään tietoa muiden valmistajien VPC:n tuesta?
Jutussa oli, että AutoDesk jatkaa yhteistyötä Applen kanssa saadakseen DWF viewerin OS X:lle ja että nyt on jo olemassa kolmannen osapuolen ohjelmia , jolla voidaan katsoa ja tulostaa DWF tiedostoja OS X:ssä.
Joten joulupukille olisi pieni pyyntö: AutoCAD 2005 OS X - KIITOS!! :-) Noh aluksi vaikkapa se DWF viewer.
-
Lisää lainauksia (2003)
Viesti Kirjoittaja eskofot »
"While we are not currently pursuing a port of AutoCAD to the Apple OS X operating system, the AutoCAD Product Manager is interested in hearing from customers who are requesting this."
The company spokesperson said that readers can email Eric Stover, AutoCAD's product manager, at eric.stover@autodesk.com with the subject "AutoCAD for OS X".
http://www.thinksecret.com/news/autocad.html
The company spokesperson said that readers can email Eric Stover, AutoCAD's product manager, at eric.stover@autodesk.com with the subject "AutoCAD for OS X".
http://www.thinksecret.com/news/autocad.html
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Re: Lisää lainauksia (2003)
Viesti Kirjoittaja Micael »
Hei kamoon tyypit. No offence
mutta voitaisiinko välttää pelkästään englanninkielisiä
suoria lainauksia foorumillamme? Ei, en ollenkaan epäile foorumilaisten kielitaitoa,
mutta esim. Suomen Amiga-käyttäjien foorumi (SAKU) on loistava esimerkki
siitä, miten vastenmieliseksi viestien lukeminen käy, kun pahimmillaan 90% viestiketjun
viesteistä sisältää pelkkiä englanninkielisiä lainauksia.
Toki käyttäjät tekevät foorumin, eli jos käyttäjät ovat sitä mieltä, että niuhotan turhasta
ja tuo on ok, niin mikäs siinä..
En halua olla viime kädessä mikään palstapoliisikaan. 
Edit: tässä yksi esimerkki tuollaisesta ainakin minun mielestäni melko tuskallisesti
luettavasta viestiketjusta: linkki
Joo, eihän tuossa nyt 90%:a ole pelkkää engelskaa, mutta aika paljon kuitenkin..

suoria lainauksia foorumillamme? Ei, en ollenkaan epäile foorumilaisten kielitaitoa,
mutta esim. Suomen Amiga-käyttäjien foorumi (SAKU) on loistava esimerkki
siitä, miten vastenmieliseksi viestien lukeminen käy, kun pahimmillaan 90% viestiketjun
viesteistä sisältää pelkkiä englanninkielisiä lainauksia.
Toki käyttäjät tekevät foorumin, eli jos käyttäjät ovat sitä mieltä, että niuhotan turhasta
ja tuo on ok, niin mikäs siinä..

Edit: tässä yksi esimerkki tuollaisesta ainakin minun mielestäni melko tuskallisesti
luettavasta viestiketjusta: linkki
Joo, eihän tuossa nyt 90%:a ole pelkkää engelskaa, mutta aika paljon kuitenkin..
-
Viesti Kirjoittaja Asafoetida »
Mitä sellaista MikkoW teet AutoCADillä jota ei voi tehdä VectorWorksillä tai Ashlarin ohjelmilla? (Tämä ei ole 'haaste' vaan ihan aito kysymys.)
-
"Mitä sellaista MikkoW teet AutoCADillä jota ei voi tehdä VectorWorksillä tai Ashlarin ohjelmilla? (Tämä ei ole 'haaste' vaan ihan aito kysymys.)"
Täytyy myöntää, että en ole hirveästi perehtynyt kyseisiin ohjelmiin. VectorWorks ei pienen tutustumisen jälkeen oikein vakuuttanut ja lisäksi kun olen opiskellut CAD:ä TTY:llä (oli silloin kun minä opiskelin siellä TTKK). Siellä luonnollisesti oli käytössä PC:t (MicroStation CAD). Vanhassa työpaikassani opiskelin AutoCAD:n joten en viitsinyt enää lähteä "opiskelemaan" uutta ohjelmaa.
Olen kyllä joskus tilannut VectorWorksin demo version, mutta se ei oikein täyttänyt tarpeitani. Minä en käytä CAD:ä päivittäin, vaan suunnittelen perheyrityksemme uuden muovimuotit ja yms. Olen siis pärjännyt VirtualPC:llä. Minulle on tärkeää, että saan lähetettyä tiedostot muotin valmistajalle ja tämä on ainakin toiminut AutoCAD:llä.
Ehkäpä pitäisi tutkia paremmin ko. ohjelmat, jos vaikka saisi natiivi OS X ohjelman. Pitää ehkä vielä tutkia VectorWorksia lisää...
Täytyy myöntää, että en ole hirveästi perehtynyt kyseisiin ohjelmiin. VectorWorks ei pienen tutustumisen jälkeen oikein vakuuttanut ja lisäksi kun olen opiskellut CAD:ä TTY:llä (oli silloin kun minä opiskelin siellä TTKK). Siellä luonnollisesti oli käytössä PC:t (MicroStation CAD). Vanhassa työpaikassani opiskelin AutoCAD:n joten en viitsinyt enää lähteä "opiskelemaan" uutta ohjelmaa.
Olen kyllä joskus tilannut VectorWorksin demo version, mutta se ei oikein täyttänyt tarpeitani. Minä en käytä CAD:ä päivittäin, vaan suunnittelen perheyrityksemme uuden muovimuotit ja yms. Olen siis pärjännyt VirtualPC:llä. Minulle on tärkeää, että saan lähetettyä tiedostot muotin valmistajalle ja tämä on ainakin toiminut AutoCAD:llä.
Ehkäpä pitäisi tutkia paremmin ko. ohjelmat, jos vaikka saisi natiivi OS X ohjelman. Pitää ehkä vielä tutkia VectorWorksia lisää...
-
No mutta... VW (siis VectorWorks) nimenomaan sopii ihmisille jotka eivät ole päätoimisia CAD-operaattoreita.
Tuntematta lainkaan muottialaa, kuvittelisin että 'Boolean solids' ja moninaiset NURBS-pohjaiset toiminnot (3D sopisivat siihen koko lailla hyvin. Jos muotin valmistaja ei osaa käyttää DWG/DXF/IGES/SLT -formaatteja, en tiedä mitä sitten.
Tuntematta lainkaan muottialaa, kuvittelisin että 'Boolean solids' ja moninaiset NURBS-pohjaiset toiminnot (3D sopisivat siihen koko lailla hyvin. Jos muotin valmistaja ei osaa käyttää DWG/DXF/IGES/SLT -formaatteja, en tiedä mitä sitten.
-
Täytyypä ottaa yhteyttä Äärinäköistykseen ja tilata VectorWorks 11 demo, jos sellaisen sieltä saa. Voisi toimia minun käytössä ja eipähän tarvitsi käyttää VirtualPC:tä.
Asafoetida: Käytätkö sinä VW:a ja jos niin mihin? Oletko ollut tyytyväinen?
Asafoetida: Käytätkö sinä VW:a ja jos niin mihin? Oletko ollut tyytyväinen?
-
Käytänpä hyvinkin - kymmenisen vuotta sitten siirryin ArchiCADistä (takaisin) silloiseen MiniCADiin kun töiden painopiste oli siirtynyt rakennussuunnittelusta kaupunkisuunnitteluun. Tyytyväinen? No kyllä enimmäkseen, mutta on sitä tullut manattuakin. Suurin osa manausten syistä on viimeisimmissä versioissa hävinnyt.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka