on _hieman_ erikoisempi ongelma käsillä. Minulla on 20" Core Duo iMac, jossa 2 Gt muistia. Kestääkö teillä audion tai videon käynnistyminen? Minulla se tuntuu nyt olevan käyttöjärjestelmäkohtaista, ei pelkästään ohjelmariippuvaista. Kun painan toistonappulaa, vaikkapa iTunesissa tai Quicktimessa kestää 1-2 sekuntia ennen kuin tapahtuu mitään.
Ongelma näkyy todella häiritsevästi myös Final Cutia käyttäessä ja audioita ei saa käynnistymään kuvan kanssa samaan aikaan millään, vaikka ne ovat FCP:n timelinella visuaalisesti synkassa (ja bitratet kohdallaan). Editoin esim. projektin ja exporttasin sen .moviksi ja macin Quicktime aloittaa ensin videon ja n. sekunnin päästä audio vasta tulee mukaan. Kun buuttasin bootcampin puolelle ja asensin Quicktimen ja kokeilin soittaa samaa tiedostoa, synkkaus oli täydellinen.
Asia on erittäin häiritsevä ja huolestuttaa muutenkin. Minulla on asennettuna Järjestelmäasetusten Muut-välilehdessä Apple Qmaster, DivX, Flip4MacWMV ja Line 6 Audio-MIDI Devices (Guitarport-laitetta varten) sekä USB overdrive. Ennen kuin lähden kokeilemaan poistamaan näitä systemaattisesti olisi kiva kuulla, jos joku olisi kuullut ongelmasta tms. Kiitoksia..