Mikä on se varteenotettavin keino Macilla muuntaa CD-levy MP3-muotoon ja viedä iTunesiin?
Minulla on isohko kirjasto MP3-musiikkia PC:lla, joita olen soittanut iTunesin kautta. Aikoinaan muistaakseni Nerolla muutin ne ko. muotoon, joten jokainen levy on omana kansionaan. Miten saisin mahdollisimman kivuttomasti siirrettyä kirjastoni Macille ja vielä niin, että ovat nätisti järjestyksessä iTunesissa?
CD -> MP3 / PC -> Mac
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
CD -> MP3 / PC -> Mac
Viesti Kirjoittaja isladeoro »
-
Re: CD -> MP3 / PC -> Mac
Viesti Kirjoittaja Maza »
iTunes hoitaan koko homman. Asetukset -> Lisäasetukset ja sieltä Tuominen. Laita parametrit kuntoon ja nojaa taaksepäin.isladeoro kirjoitti:Mikä on se varteenotettavin keino Macilla muuntaa CD-levy MP3-muotoon ja viedä iTunesiin?
Minulla on isohko kirjasto MP3-musiikkia PC:lla, joita olen soittanut iTunesin kautta. Aikoinaan muistaakseni Nerolla muutin ne ko. muotoon, joten jokainen levy on omana kansionaan. Miten saisin mahdollisimman kivuttomasti siirrettyä kirjastoni Macille ja vielä niin, että ovat nätisti järjestyksessä iTunesissa?
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja isladeoro »
Minun on tunnustettava kykenemättömyyteni.
En saa millään siirrettyä kansio kerrallaan musiikkia iTunesiin. Kun valitsen import, tulisi minun kappale kerrallaan siirtää niitä iTunesiin, ja siihen en kyllä lähde.
Miten ihmeessä saan musiikin tulemaan albumina iTunesiin?
Käytin ennen PC:lla iTunesia, mutta ne millään muista miten sain järjestettyä sen siististi.
En saa millään siirrettyä kansio kerrallaan musiikkia iTunesiin. Kun valitsen import, tulisi minun kappale kerrallaan siirtää niitä iTunesiin, ja siihen en kyllä lähde.
Käytin ennen PC:lla iTunesia, mutta ne millään muista miten sain järjestettyä sen siististi.
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Jos ne on siis jo kovalevyllä mp3-muodossa, niin eikös ne voi vaan raahata kirjastoon joko kansio kerrallaan, tai koko soopa kerralla - en ole kyllä kokeillut isomman hierakian raahausta koskaan. Jospa kokeilet, tai joku muu ihan kohta kertoo, malta muutama minuutti. Drag-and-drop on hyvin usein "pop" appleissa.isladeoro kirjoitti:Minun on tunnustettava kykenemättömyyteni.
Se fiksu järjestely kai vaatisi ID3-tagien olemassa/kunnossa-oloa, tai sitten joudut rippaamaan kirjastosi uusiksi, jolloin iTunesi haluttaessa tutkii levynimet ja kappaleet netistä (CDDB:stä) arkistoasi jäsentämään.
Ite oon vaan puikottanu, enkä tämän ohjelman hienouksista tajua juuri ta-bascoakaan.
-
Viesti Kirjoittaja BulletFace »
Juu, ei todellakaan tarvitse lähteä viemään niitä kappaleita yksi kerllaaan. Itse tein juuri kyseisen homman ulkoiselta kovolta ja ei muuta kuin koko roska Musiikko kansioon ja ketarat kattoon. Siinä menee toki hetki musiikkikirjaston koosta riippuen, kun iTunes muokkaa biisit haluamaansa/haluamaasi muotoon, mutta ei se vaikeata toki ole. Ei muuta kuin drag and drop, homma vaan toimii ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacMini M4
iMac retina 27" 5K Late 2014
MacMini 2.0Ghz
iMac retina 27" 5K Late 2014
MacMini 2.0Ghz
-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Import on kirjasto-tiedoston importointia varten. Kappaleiden/kansioiden lisäämiseen on komento Add to Library, ja kuten edellä jo mainittiin, saman asian ajaa myös drag-n-drop.isladeoro kirjoitti:Kun valitsen import, tulisi minun kappale kerrallaan siirtää niitä iTunesiin, ja siihen en kyllä lähde.
-
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka