dogmulder kirjoitti:Ja varmaan kohta MS lopettaa mäkkimesenkin, näinhän kävi IE:lle ja Media Playerille (ei kyllä ole tullut ikävä kumpaakaan).
Ei lopeta. Loppuvuodesta tulee 6.0, joka on Universal ja siinä pitäisi toimia mm. status messaget, eli voi näyttää kavereille, mitä iTunesissa parhaillaan soi.
Status messagethan ovat hyödyllisin ominaisuus pikaviestimissä sitten itse viestien. Ainakin minun kaveripiirissä niihin laitetaan illan suunnitelmat, kaupunki jossa majaillaan jne.
tae kirjoitti:Status messagethan ovat hyödyllisin ominaisuus pikaviestimissä sitten itse viestien. Ainakin minun kaveripiirissä niihin laitetaan illan suunnitelmat, kaupunki jossa majaillaan jne.
Juu ihan kätsä systeemi, tosin suurin osa kavereista kirjottaa (onneks) ne vielä oldskool-tyyliin, eli nimen perään tähtien sisään
Aaaron kirjoitti:mm. status messaget, eli voi näyttää kavereille, mitä iTunesissa parhaillaan soi.
Toi on kyllä maailman toiseksi turhin ominaisuus. Yhtä turha kuin foorumeilla näyttää soittolistaansa. Ketä kiinnostaa.
Se, että et itse käytä jotain ominaisuutta ei tee siitä hyödytöntä.
Itse käytän vastaavaa toimintoa usein...ja minusta on mukavaa nähdä mitä kaverit kuuntelevat yms...voi tulla mieleen kappale jonka haluaisi itsekin kuunnella.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
am_tiainen kirjoitti:Itse käytän tiedostojen siirtoon, webbikameraan/ääneen Skypeä ja sitten perusviestittelyyn Adiumia (jossa on asetuksista valittu "MSN hymiöt").
Ne kaverit jotka haluavat lähettää minulle jotain tiedostoja tai käyttää webcameraa/puhetta saavat ladata Skypen (jonka saa toimintakuntoon hetkessä).
Tykkään pitää kontaktilistaikkunan mahdollisimman pienenä. Nyt oma nimimerkkikin jää sen logon alle osittain. Samoin statusviesti tai iTunesissa soivan biisin nimi. Pikkujutut on isoja juttuja.
Microsoft Application Information:
Error Reporting UUID: A96F29DE-4ED2-11DB-9F70-101451163820
Time from launch: 0 hours, 3 minutes, 3 seconds
Total errors on this client: 1
Jeah! Messenger for mac 6.0:ssa toimii vihdoinkin omat hymiöt ja näkyy olevan jotain muutakin uutta, mm. iTunesissa soivan biisin nimi näkyy halutessa muille. Muuten samaa linjaa kuin versio 5. Nyt tää on kaikkea sitä mitä toivoinkin. Onneks puuttuu tärinät sun muut joutavat vielä.
dogmulder kirjoitti:Se tiedostojen siirto on kyllä vattumaista kun kaikilla pitäisi olla uusin ja kaunein aito mese. Joillakin on trilliani ja jollakin joku muu. Trillianiin päin ei pelaa ollenkaan tiedonsiirto ja meseen hitaasti.
Ja sinänsä valitettavaa että joillekin ihmisille ainoa tiedonsiirtomekanismi on just mese. Eikös mese ole suljettu protokolla, eli muut ohjelmantekijät joutuvat ronkkimaan koodin auki???
Eli virallisesti muiden ohjelmien ei tarvitsekaan toimia. Ja varmaan kohta MS lopettaa mäkkimesenkin, näinhän kävi IE:lle ja Media Playerille (ei kyllä ole tullut ikävä kumpaakaan).
Pitäisi olla joku virallinen ja torellinen vapaa protokolla jota kaikki käyttäisivät.
Mitään virallista ja vapaata ei tule, niin kauan kuin joku saa rahaa nykyisestä "...or should i just blast myself?"-tilanteesta.
MacBook Pro 13" 4/750 GB + 6 HDD
iPhone 3G 16
FJS tornikone: Scientific Linux 6.1
"If it makes money... We don't make a lot of money, not to start out... We'll figure out how to make money on the community perhaps later."
-Steve Ballmer