Koskas Google huomioi mun kotisivut?!
-
Koskas Google huomioi mun kotisivut?!
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
http://www.kamera-petteri.fi
Luulisi kaks viikkoa piisaavan, avasin ne sillon. Ei vaan löydy mun kotisivujani hakusanalla "Petteri Kivimäki" eikä "Kamera-Petteri". Vaikka nimenomaan halusin sivuston otsikkoon molemmat.
Täysin joutavat sivustot, joilla on joku mun viis vuotta sitten ottamani kukkakuva - ne kyllä löytyy googlettamalla mut! Pitääkö ryhtyä toimenpiteisiin?
EDIT: yhteystieto-tekstit on kuvana, joten niitä Google ei löydä tietenkään.
-
Viesti Kirjoittaja zooropa »
Ai niin, kivoja kuvia!
p.s. Google indeksoi sivuja monella eri tapaa ja yksi pääasiallinen taitaa olla se kuinka monesta paikkaa sun sivuille löytyy linkitys!
-
Re: Koskas Google huomioi mun kotisivut?!
Viesti Kirjoittaja wanders »
Niin, pitänee varmaan kysyä sulta kaksi asiaa:PKivireki kirjoitti:Halloota, onko kenelläkään tietoa että kauanko Googlella kestää huomioida kotisivujen olemassaolo?
Onko sivuillasi muuta tekstimuotoista kuin mitä etusivun alareunassa lukee?
Ja oletko käynyt Googlessa ilmoittamassa sivujesi olemassaolon?
Hakuhan perustuu tekstiin, jota Google voi lukea ainoastaan kirjoitetussa muodossa. Näkyvän tekstin lisäksi kelpaa tietysti metatiedot, mutta aina parempi mitä enempi haluttua hakutietoa on kirjoitettu selkokielellä. Ja jos et käy Googlessa ilmoittamassa sivujasi, niin voi kulua kuukausiakin ennenkuin Spider eksyy sivuillesi.
Edit:
Kyllähän se käyttöliittymä oli oikein kiva ja hieno, mutta oppimiskynnys oli TODELLA suuri huolimatta ohjeista. Meinasi mennä hermot ihan tosissaan etusivua pyöritellessä. Jättäisin ne pyörittelyt pois (jos mahdollista puukottaa julkaisuformaattia). Eihän ne pyörittelyt ole mitään verrattuna kuvalehden selailuun!
Ja alarivillä on ajantasaisempaa tietoa metatiedoista.
-
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Juu...samaa sanottavaa minulla...nerokas käyttöliittymä kun sen tajuaa...mutta se vie vähän liian kauan. Vähän yksityiskohtaisemmat ohjeet (vaikka iki-ihanana popupina) olisivat poikaa sivun alussa.wanders kirjoitti:Edit:PKivireki kirjoitti:Halloota, onko kenelläkään tietoa että kauanko Googlella kestää huomioida kotisivujen olemassaolo?
Kyllähän se käyttöliittymä oli oikein kiva ja hieno, mutta oppimiskynnys oli TODELLA suuri huolimatta ohjeista. Meinasi mennä hermot ihan tosissaan etusivua pyöritellessä. Jättäisin ne pyörittelyt pois (jos mahdollista puukottaa julkaisuformaattia). Eihän ne pyörittelyt ole mitään verrattuna kuvalehden selailuun!
Ja alarivillä on ajantasaisempaa tietoa metatiedoista.
-
-
Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »
Edit: Saakutti = s a a t a n a s t a (hölmö phpBB sensurointitoiminto)
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Siltä tosiaan vahvasti näyttää.PKivireki kirjoitti:Täysin joutavat sivustot
Keep it simple.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Kyllä sun Petteri täytyy uskoa kovasti siihen että ihmiset todellakin jaksavat paneutua uuden opetteluun.Onko tämä sivun kääntöefekti todellakin sen arvoista että kuvat meinaavat jäädä katselematta?
Usein joku helppo ja vaivaton, ja aiemmin käytetyn näköinen sekä toiminnaltaan jotenkin looginen systeemi auttaa selailijoita.Esimerkkinä ilmaisflasheista vaikka tämä http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/lores/
Mulla tyssäsi kuvien katselu esim tämmöiseen fataaliin probleemaan. Jos sitä kuvaa erehtyy klikkaamaan ja se aukeaa sen harmaan tangon pälle, missä on ne suurennus ja pienennys kikkareet - niin milläs ilveellä siinä siirrytään seuraavaan kuvaan. Ai pitää palata siihen edeliseen näkymään, ja miksiköhän?
Jätän tlityksen nyt tähän. Onnea kehitystyöhön.
-
Mä haluan olla kannustavampi kuin muut tähän mennessä:harri kirjoitti:Siltä tosiaan vahvasti näyttää.PKivireki kirjoitti:Täysin joutavat sivustot
Keep it simple.
Korvaa tämä lehtisysteemi etusivulta jollakin helpommalla kuvankatselusysteemillä. Jätä tämä lehti omaksi vaihtoehdoksi, siis yhdeksi valinnaksi etusivulta. Ohjeista se paremmin ja yksinkertaista sen käyttöliittymää.
Kyllä tämmöisellä selattavalla lehdellä keräät pisteet kotiin, kun itse demoat sitä jossakin sopivassa tilanteessa esim. potentiaaleille asiakkaille.
Edit: just editing..
-
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Ostettu pohja tuo Magnet on, ja siihen voipi tehdä tietyissä raameissa variaatiota. Täytynee ottaa versio 2.0ssa käyttöön ohjausjana ja eteen-taakse nuoli. Nyyh.
Mulla kun on kieltämättä taipumusta erikolisuudentavoitteluun, ja taisin valkata väärät koekaniinit. EDIT. Enkä tarkoita tällä teitä!
Vaikeaselkoisuus pitää ottaa todesta, sillä jos te olette sitä mieltä että hankala niin mitähän sanoo Viestintäpäällikkö-Ritva, 50-v. kannettavansa takaa
-
Viesti Kirjoittaja steelduck »
EDIT: Menin sisulla toisen kerran ja löysin "sivunkulman"... hienohan tuo on, mutta edelleen pitäisin tuon omana osionaan, jota voi esitellä läppärillä vaikka asiakkaalle.
-
Hei älä nyt murru...PKivireki kirjoitti: Mulla kun on kieltämättä taipumusta erikolisuudentavoitteluun, ja taisin valkata väärät koekaniinit! Vaikeaselkoisuus pitää ottaa todesta, sillä jos te olette sitä mieltäettä hankala niin mitähän sanoo Viestintäpäällikkö-Ritva..

Ei me "vääriä" olla, päinvastoin uskoisin täällä olevan porukkaa, joka selviää normaalia paremmin tällaisista haasteellisista käyttöliittymistäkin. Nythän ei ole kyse myyntitilanteesta, eli me ei olla sun ostavia asiakkaita. Olimme (toivottavasti) rehellisiä ja näin kommenttimme auttavat sinua parantamaan sivustoasi, jotta se toimisi niille ostaville asiakkaillesi.
Eli: jos tulos on epämiellyttävä, niin ei se silti ole välttämättä väärä...
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Miksi kaikkien sivujen pitäisi olla samanlaisia? En ymmärrä. Ainut miinus tuossa oli se, että jos jotakin zoomasi, niin se "back" napin kuvake oli kyllä harvinaisen outo. Joku nuoli taaksepäin olisi paljon informatiivisempi kuin neliö

Mutta minusta nuo olivat juuri kivat noin. Toki vaihtoehtojakin voi tarjota.
-
-
Kamera-Petteri
Viesti Kirjoittaja macqmin »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja power »
Samoilla linjoilla täällä. Kyllä noita perus-navigaatiopalkki-sivustoja on jo tarpeeksi. Tuo sivujenkääntely-flashkikkare on tietysti omimmillaan silloin, kun esityksen kohteena on lehti. Analogia toimii tuolloin hyvinkin luontevasti, hiiri etsiytyy kuin itsestään "virtuaalilehden" alakulmaan. Mikäpä tosin estäisi Petteriä tekemästä etusivusta hieman enemmän lehtimäisen?TheKraken kirjoitti:Täh? Tuo käyttöliittymähän oli loistava. Erikoinen, mutta loistava. Tykkäsin kovasti. Ohjeet tosin voisivat tarkemmin sanoa, että "oikean kuvan alanurkasta" eikä alalaidasta.
Miksi kaikkien sivujen pitäisi olla samanlaisia? En ymmärrä.
Tuohon erilaisuuteen vielä: miten on mahdollista, että mac-foorumilla siedetään näin huonosti erilaista lähestymistapaa käyttöliittymän suhteen? Jos yleisyys on määräävä kriteeri käyttöliittymävalinnassa, liekö sitten käynnistä-valikko ainoa oikea paikka sammuttaa kone…
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
1) Flash on raskasta
2) Copypaste tai suoralinkitys alasivuille ei toimi. Ei myöskään bookmarkkaus.
3) Sivunvaihtoanalogia ei ole käyttäjille tuttu internetissä, eikä heidän mielenkiintonsa varmasti riitä sivun pyörittelyyn niin kauan, että hoksaavat sen toiminnon. Itse selaan mielummin nettisivuni perinteiseen tapaan ja lehdet sitten lehtinä paperille painettuna.
4) Peruskäytettävyyteen kuuluu, että käyttöliittymä on joko ennestään tuttu tai sitten nopeasti ja helposti opittavissa. Tämä sivusto epäonnistuu molemmissa.
5) Flash ei ole erityisen savutettavaa. Sivut jäävät erityisryhmien tavoittamattomiin (näkövammaiset esim.)
6) Toimivuus vaatii Flash-pluginin, jota mm. tänään aiemmin käyttämälläni päätekoneella ei ollut asennettuna, eivätkä oikeuteni riittäneet sen asentamiseen.
7) Sivua joutuu jatkuvasti zoomaamaan ja siirtelemään että teksteistä saisi jotain selvää. Kaikilla käyttäjillä ei ole suuria näyttöjä eivätkä kaikki halua vääntää sitä selainta koko ruudun kokoiseksi.
8 ) Peruskäyttäjä silmäilee sivuston rakenteen läpi ja jos sekunnissa ei mitään mielenkiintoista osu silmään, hän vaihtaa maisemaa. Tässä tapauksessa käyttäjä on jo muualla kun sivu vasta lähtee latautumaan.
9) Ne hakukoneet eivät huomioi sisältöä millään tavalla
-
-
Viesti Kirjoittaja data »
edit. meni kyllä vähän offtopiciksi, mutta ketjua lukiessa, tuli mieleen että pakko antaa myös oma mielipide tähän mukaan
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja t1mo »
Kannattaa käydä lukemassa artikkeli http://www.google.com/support/webmaster ... topic=8524. Siellä kerrotaan mm. Googlen PageRank -indeksointitekniikasta.
Lisäksi html-koodissa oli metatiedoissa bugi: keyword-asetuksesta puuttui = -merkki. Tosin näillä näkymättömillä avainsanoilla ei ole merkitystä Googlen indeksointiin.
-
Viesti Kirjoittaja Menchi »
-
Viesti Kirjoittaja Mikuni »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka