Melko paljon tietääkseni C1 Prota, mutta kyllä muitakin..Aperture varmaan pikkuhiljaa vetää kuvaajia, kun saa kokemuksia muilta kuvaajilta yms.zooropa kirjoitti:Mitäs ne proot sitten käyttää?BugsBunny kirjoitti:Aika on rahaa ja jos homma sujuu jollain työkalulla, niin pakkohan se on hankkia.Pupu kirjoitti:kaipa ammattilaiset joka tapauksessai polttavat rahaa viimeisen päälle vehkeisiin
Ei oo kyllä yksikään tietämäni pro tunnustanut olevansa Aperturen käyttäjä.
Applen special event Photokinassa
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
-
Viesti Kirjoittaja unssi »
-
Viesti Kirjoittaja zooropa »
Moni mun tuntema ammattikuvaaja käyttää vielä mv-filmiä...unssi kirjoitti:Melko paljon tietääkseni C1 Prota, mutta kyllä muitakin..Aperture varmaan pikkuhiljaa vetää kuvaajia, kun saa kokemuksia muilta kuvaajilta yms.zooropa kirjoitti:Mitäs ne proot sitten käyttää?BugsBunny kirjoitti:Aika on rahaa ja jos homma sujuu jollain työkalulla, niin pakkohan se on hankkia.Pupu kirjoitti:kaipa ammattilaiset joka tapauksessai polttavat rahaa viimeisen päälle vehkeisiin
Ei oo kyllä yksikään tietämäni pro tunnustanut olevansa Aperturen käyttäjä.

-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Niin kuulemma... minua kyllä patersonin kääntely ei enää nappaa yhtään, sen verran monta vuotta sitä on tehnyt.
Kyllähän tuossa uudessa Aperturessa pitää löytyä jo tuki muillekin kuin "kinokoon" digeille. Tarkoittaako se muuten jotain mpikselimäärää, esim 6 tai 10? Noita "täyskennoisia" edelleen on melko rajoitetusti eri valmistajilla.
Kyllähän tuossa uudessa Aperturessa pitää löytyä jo tuki muillekin kuin "kinokoon" digeille. Tarkoittaako se muuten jotain mpikselimäärää, esim 6 tai 10? Noita "täyskennoisia" edelleen on melko rajoitetusti eri valmistajilla.
-
Re: Olen Pro ja käytän Aperturea
Viesti Kirjoittaja rnyholm »
Mitä tarkoitat tuolla kino koon? Olen käyttänyt sekä 1DsMII:n että 1DMII:n tuottamia kuvia ja hyvin toimii Aperture.ramses kirjoitti: P.S. Myös pari kolleegaani käyttävät jo Aperturea, mutta silloin kun kuvataan isomman formaatin Digi vehkeillä niin silloin muuta softaa, kun Aperture tukee vain "kino koon" kameroita toistaiseksi.
-
Re: Olen Pro ja käytän Aperturea
Viesti Kirjoittaja Pupu »
Puhe on varmaan keskikoon rungoista, joihin on lyöty digiperä kiinni. Mamiyat ja Hasselbladit ynnä muut kuningaslaitteet. Kinokoko on 35mm, jota noi Canonin ja Nikonin digijärkät vastaavat, tai sitten ovat pienempiä eli kroppikennoisia. Keskikoon kamerat ovat niitä joihin pukataan 120 millistä rullafilmiä tai vastaava digikenno (kymmeniä megapikseleitä) ja sit on ison koon kamerat, joihin pukataan laakafilmiä. Aperturessa ei mun käsittääkseni ole tukea keskarikameroille. Luulenpa että sellainen jossain vaiheessa tulee, kun pro-softasta kuitenkin on kyse.rnyholm kirjoitti:Mitä tarkoitat tuolla kino koon? Olen käyttänyt sekä 1DsMII:n että 1DMII:n tuottamia kuvia ja hyvin toimii Aperture.ramses kirjoitti: P.S. Myös pari kolleegaani käyttävät jo Aperturea, mutta silloin kun kuvataan isomman formaatin Digi vehkeillä niin silloin muuta softaa, kun Aperture tukee vain "kino koon" kameroita toistaiseksi.
-
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Siellä varmaan kaikki lataa päivitystä, mutta jos joku on lukemassakin:
Mähän odotin päivityksen sijaan sita Compatibility Checkeriä koska mulla on tää rev. A iMac G5. Näyttiksestä on ennen ollut kiinni Aperturen toiminta. Nythän näyttisten lista oli kasvanut, joten odotukset olivat kovat.
Mutta. EI TOIMI (sanoo Compatipiliti...)
Mulla on järjestelmän kuvauksen mukaan GeForce FX 5200. Aperturen laitevaatimusten mukaan uusi A toimii GeForce FX 5200 Ultralla. No sitten etsimään missä koneessa tämmöinen on myyty. Everymac.com:in mukaan Ultra on tässä rev. A mallissa.
No voi hissi ja maalaisten paikka! Onko mua kusetettu kaksi vuotta sitten? Myyty ilman ultraa vaikka olisi pitänyt myydä ultralla? Haloo Apple... ooks mä nyt ihan väärässä vai mikä tässä mättää?
Mähän odotin päivityksen sijaan sita Compatibility Checkeriä koska mulla on tää rev. A iMac G5. Näyttiksestä on ennen ollut kiinni Aperturen toiminta. Nythän näyttisten lista oli kasvanut, joten odotukset olivat kovat.
Mulla on järjestelmän kuvauksen mukaan GeForce FX 5200. Aperturen laitevaatimusten mukaan uusi A toimii GeForce FX 5200 Ultralla. No sitten etsimään missä koneessa tämmöinen on myyty. Everymac.com:in mukaan Ultra on tässä rev. A mallissa.
No voi hissi ja maalaisten paikka! Onko mua kusetettu kaksi vuotta sitten? Myyty ilman ultraa vaikka olisi pitänyt myydä ultralla? Haloo Apple... ooks mä nyt ihan väärässä vai mikä tässä mättää?
---
-
-
Nopeampi on
Viesti Kirjoittaja ramses »
Vaikea sanoa kuinka paljon, mutta on.
Tosin vasta testannut sitä MBP kanssa oli pienempi kirjasto päivittää.
G5 vielä rakentaa kirjastoa uusiksi, mulla 215 projektia ja noin 300GB tavaraa.
Kyllä vaikuttaa oikein hyvälle!
Uusi luuppi on mahtava, samoin reuna terävöitys työkalu.
Jatketaan kunhan saadaan "pääkirjasto" päivitettyä.
r
P.S. Ja "kino koko" kysymykseen nimimerkki Pupu vastasi oikein ja selkeästi. Hyvä!
Tosin vasta testannut sitä MBP kanssa oli pienempi kirjasto päivittää.
G5 vielä rakentaa kirjastoa uusiksi, mulla 215 projektia ja noin 300GB tavaraa.
Kyllä vaikuttaa oikein hyvälle!
Uusi luuppi on mahtava, samoin reuna terävöitys työkalu.
Jatketaan kunhan saadaan "pääkirjasto" päivitettyä.
r
P.S. Ja "kino koko" kysymykseen nimimerkki Pupu vastasi oikein ja selkeästi. Hyvä!
-
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Odottele maailmalta kommentteja, voihan olla että tuon saa toimimaan koneessasi. Jos uusi Aperture toimii G4 Powerbookissa niin kyllä tuon iMacinkin sitä pitäisi pystyä pyörittämään. Aikaisemmin Apertureen on ollut kikkoja joilla sen saa toimimaan "tukemattomissa" koneissa, voit tietysti kokeilla sitä - edu-hinta softalle (n. 150e?) ei ole mikään huimaava verrattuna sen kykyihin.wanders kirjoitti:Siellä varmaan kaikki lataa päivitystä, mutta jos joku on lukemassakin:
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Johan tuolla Applen discussioneissa on aiheesta parikin ketjua. Ilmeisesti laitteita on myyty kahdella eri näyttiksellä, vaikka kyseessä on rev. A:na tunnettu kokoonpano.A.J. kirjoitti:Odottele maailmalta kommentteja, voihan olla että tuon saa toimimaan koneessasi. Jos uusi Aperture toimii G4 Powerbookissa niin kyllä tuon iMacinkin sitä pitäisi pystyä pyörittämään. Aikaisemmin Apertureen on ollut kikkoja joilla sen saa toimimaan "tukemattomissa" koneissa, voit tietysti kokeilla sitä - edu-hinta softalle (n. 150e?) ei ole mikään huimaava verrattuna sen kykyihin.
Mielenkiintoisia ovat kommentit niiltä, joilla on ostettu Aperture 1.1 (tai vastaava) jota he eivät voi asentaa koneeseensa. He eivät myöskään voi ladata uutta versiota netistä, koska se tarkistaa onko koneella aikaisempi versio.
Jotain on siis Applen tehtävä aivan lähiaikoina hoitaakseen homman kotiin.
---
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka