Niin, eli signaalin vahvuus näyttäis olevan 100%, mutta laatu 0% ja mitään kanavaa ei näy. Ideoita? Pakko käyttää tätä pientä antennia, koska talossa on kaapeli. Kävin isoimman mäen päällä iBookin kanssa ja sama homma.
frissy kirjoitti:Niin, eli signaalin vahvuus näyttäis olevan 100%, mutta laatu 0% ja mitään kanavaa ei näy. Ideoita? Pakko käyttää tätä pientä antennia, koska talossa on kaapeli. Kävin isoimman mäen päällä iBookin kanssa ja sama homma.
Turhauttavaa...
Mä oon kokeilut parissa paikassa sillä pikkuantennilla, ja ei ole toiminut. Signaali oli kuten sulla 100 / 0 %. Huoneiston antennipistokkeeseen (DVB-T) kytkettynä toimii hyvin.
Palaako siinä missään vaiheessa valot? Näyttäis kuitenkin olevan jotain led-kohtia siinä. hitsinpitsi vie, pitää kait sitten jostain repiä itselleen antennia...tänne on tulossa jossain vaiheessa, mutta varoittavat vasta 1kk ennen. Eivät voineet sanoa milloin...grr..
frissy kirjoitti:Niin, eli signaalin vahvuus näyttäis olevan 100%, mutta laatu 0% ja mitään kanavaa ei näy. Ideoita?
Outoa, tuohan tarkoittaisi sitä että kyseinen signaali on jotain muuta kuin DVB-signaalia. Eikö kanavahaku löydä mitään kanavia? Miten sitten osuit tuohon 100%:n signaalin kohdalle, oliko kanavat viritetty valmiiksi jossain?
MacBook Pro 17" 2.4GHz (Santa Rosa) / 2GB RAM / 160GB HD / OS X 10.6.4
iPhone 3G / iOS4
Siis, heti kun vaan pistää tuon tikun sisään niin näyttää 100% signaalia (jos ei ole tikku kiinni, niin näyttää 0% tai on harmaana...en muista). Siis katson tuota sieltä preferences valikosta.
Kanavia ei löydä, eikä näy. Pitäis vaan päästä nyt kokeileen tuota antenniin. Pitää kait lainata kaverille tuota niin se saa kokeilla. Täälä kun ei ole kellään tutulla antennia.
Mulla oli tasan sama juttu, eli signaali ei ole teillä vain tarpeeksi vahva sille pikkuantennille. Todennäköisesti tikku on ehjä mutta se ei vaan löydä signaalia.
Mahdollisuuksia on nyt kovin vähän, eli
a) mene jonnekin Claes Ohlssonille tms. ja hae joku 20 euron kirjahyllyn päälle nostettava antennihökötys (indoor antenna). Voi olla ettei silläkään näy pahemmin (meillä kuva näkyy yhdessä huoneessa kun antenni on tietyssä paikassa... grrr).
b) palauta koko vehje
c) muuta muualle.
Tikkuantennin tyvessä lienee magneetti. Kokeilepa kiinnittää antenni esimerkiksi lämpöpatteriin tai jääkaapin oveen. Monilla se on auttanut merkittävästi signaalin laatuun.
Ok. No hyvä tietää, että tuo on normaalia. En viitsi kuitenkaan hommata mitään uutta antennia kun tänne kuitenkin kohta vedetään antennit (nyt on kaapeli). Pitää kait ottaa reissuun mukaan ja tarkastaa jossain, että se ihan oikeasti toimii.
sipali kirjoitti:Itselläni oli sama ongelma. hommasin asuntovaunuihin tarkoitetun ulkoantennin parvekkeelle niin johan näkyy kaikki...
Mistä hommasit, minkä näköisen/kokoisen, paljonko maksoi? Olen itselleni etsiskellyt antennia tuohon, mutta pitäisi olla sisätilaan sopivan kokoinen. Mukana tullut olisi sopivaa kaliberia, mutta sillä ei näe mitään.
Niitä pitäisi kaikissa isoissa romutavarataloissa olla, hintaa tais olla joku 25€. se antenni on kuinenkin noin metrin pituinen, joten sisätiloissa hieman hankala. itse laitoin sen parvekkeelle ja antenni kaapeli parvekkeen oven alta ulos.
Antennialan liikkeistä ainakin sellaisen löytää ja varmasti vielä paremmankin.