OS X 10.4.8 ladattavissa
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Versions of Mac OS X newer than 10.4.7 are not supported by this copy of MainMenu.
A new version of this application may have been released or will be soon. MainMenu will now quit
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Mulla teki tuplabootin PPC:llä! Miksi?
Muuten toimii hyvin (vielä)… katsellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan
-jyrki
EDIT1: Ja Spotlight päätti tehdä uudelleenindeksoinnin…? Miksi?
EDIT2: Spotlight:n "uudelleenindeksointi" oli yllättävän lyhytkestoinen. Olisikohan ollut Word ja iWork -tuesta johtuva?
- iPhone 3g | 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja TonyMan »
Sama juttu täällä... Vähän aikaa ihmettelin ennen kuin huomasin, että häiriösietoisuus ei ollut enää päällä. Takaisin päälle ja heti löytyi verkko!!!!
-
-
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
iBook 12":seen ei ainakaan ollut päivitystä.
http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Kyllä tämä yksilö sai päivityksen. Applen nettisivulta löytyy combo ja tavallinen sekä tietysti Ohjelmiston päivityksestä se tavallinen päivityspaketti.frissy kirjoitti:iBook 12":seen ei ainakaan ollut päivitystä.
-
Viesti Kirjoittaja Jansko »
Ei auta minulla vaikka laittaa häiriösietoisuuden päälle. Loin uuden käyttöpaikan ja se näyttäisi auttavan. Ennen päivitystä oli automaattinen ja se toimi moitteitta. Toivottavasti se oli vain tuosta kiinni.TonyMan kirjoitti:Vähän aikaa ihmettelin ennen kuin huomasin, että häiriösietoisuus ei ollut enää päällä. Takaisin päälle ja heti löytyi verkko!!!!
-
Viesti Kirjoittaja Fakap »

Myönnettäköön, että tuollaisten ulkoisten laitteiden käsittelyn sulavuus on tiikerillä ajurikohtaista eikä M-Audiolla ole vielä tullut ajureita uusimmalle päivitykselle. Olisi pitänyt tämä tajuta ennen kuin painelee sokkona installointinappeja. Tyhmä minä.
-
Viesti Kirjoittaja juharju »
Nyt mennään täydellä teholla oli kone verkkovirrassa tai akun varassa. Tämä taas vaikuttaa suoraan siihen, että akkukesto on entistäkin selvästi huonompi. Ei MBP akkukestossa muutenkaan liikoja juhlimista ole. Monet ovat muuten juhlineet, että päivitys on vihdoin poistanut koneista sirinät ja muut vinkumiset. Sirinähän johtui ainakin osittain suorittimen virransäästöominaisuuksista.
Jotain hyvääkin tosin. Kone käy "huomattavasti" aikaisempaa viileämpänä.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja steelduck »
PC:stä siirtymisen tarkoitus oli vähentää säätämistä ja koneen kanssa kiroamista, mutta nyt on alkanut epäilyttämään. XP on kuitenkin toiminut koskematta automaatti-updateilla useamman vuoden. kunnes rauta alkoi pettää ja iMacciin siirtymisen suurin motiivi oli, että en haluaisi enää rakentaa konetta palasista. Ainoa todella toimimaton softa XP:lläni on itseasiassa uusi iTunes. Valakaa uskoa minulle pliis..
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
nimim. 2.5K€:lla Verkkokaupan konegeneraattorista saa aika räyhäkän PC:n...
-
Viesti Kirjoittaja miikka »
Kaksi vuotta ollut kohta PowerBook ja aina olen jokaisen päivityksen asentanut heti kun on tullut saataville. Yhtäkään ongelmaa en ole vielä tähän päivään mennessä nähnyt. iTunes 7.0 toimi todella loistavasti ja 7.0.1-päivityksenkin asensin heti. 10.4.8 toimii loistavasti, minkäänlaisia ongelmia verkkoonliittymisessä tai muussakaan ei ole näkynyt.steelduck kirjoitti:Valakaa uskoa minulle pliis..2,5K€ on kuitenkin halvatun paljon rahaa, jos käteen jää kaunis kuori ja tukku ongelmia...
-
-
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
Minulla on ollut aika samanlaisia fiiliksiä, mutta se johtuu täysin altistumisesta tämänkaltaisten foorumien ongelmaraporteille (ennen Maciin siirtymistä en pahemmin Windows-foorumeille eksynyt). Itsellä ei ole puolessa vuodessa vielä ongelmia päivitysten kanssa ollut, mutta olen asentanut kaikki vähänkin "isot" päivitykset reilusti myöhässä, kun pöly on laskeutunut ja kaikki näyttää olevan ok (joissain tapauksissa on myös ehtinyt tässä ajassa tulla korjauspäivitys).steelduck kirjoitti:PC:stä siirtymisen tarkoitus oli vähentää säätämistä ja koneen kanssa kiroamista, mutta nyt on alkanut epäilyttämään. XP on kuitenkin toiminut koskematta automaatti-updateilla useamman vuoden. (...) Valakaa uskoa minulle pliis..
Se näissä päivityksissä on vähän tyhmää, että monesti päivitykset "korjaavat" jotain mikä ei ole ollut minulle edes mikään ongelma. Esim. nyt moni softa päivittyi ilmeisesti lähinnä vain uuden Aperturen takia, mistä ei ole minulle mitään hyötyä. Sitten jos jotain ongelmia tulee päivityksen myötä, niin ne ovat tulleet ikään kuin turhaan.
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Vaikea sanoa kun minulla ei ole ollut oikeastaan mainittavimpia ongelmia tämän käyttiksen kanssa, myös kaikki päivitykset 2002-2006 ovat sujuneet ongelmitta. Makkilaatikkoja olen käyttänyt n. 15 vuotta ja pelkistetysti vois sanoa että viime vuosikymmenellä oli käyttiksessä useimmin probleemia kuin raudassa, nyt on päinvastoin. Ja minusta näitä päivityksiä tulee nykyään liikaa, siis liian usein, mutta se on toinen juttusteelduck kirjoitti:Tässä on nyt pari viikkoa seurattu tätä palstaa iMacciä odottaessa ja tuntuu, että jokainen päivitys mitä Apple saa aikaan..
Ongelmataajuudessa on kysymys myös katsannosta. Jos luet ongelmanratkaisufoorumia, tyyppiä MacFixit, niin yksikään softa maailmassa ei ole toiminut koskaan ongelmitta ei ennen eikä jälkeen päivityksien. Eikä tule toimimaankaan. Foorumi on ongelmanraportointipaikka eikä mikään normaaliotanta. Ja käyttisongelmaraportoinneissa yleisin laji on aina kolmannen osapuolen kilkkeet, emosofta kun muuttuu niin palikka ei enää toimikaan niin kuin pitäisi.
PS. Jaa, ratkaisi tämä päivitys yhden ongelman, ennen päivitystä MacBook Pron firmware update ilmoitti joka käynnistyken jälkeen että kone on kunnossa ja ei tarvitse päivitystä. Ei enää. Tuo turha zekkaus alkoi kun asensin BootCampin, betan.
-
Viesti Kirjoittaja D »
En kyllä tiedä sitten boottasiko kahdesti vai mikä oli, en ollut koneella kyttäämässä koko aikaa.
-
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
Eli se tuplaboottaus kuuluu asiaan.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Jaa-a. Pitäis taas varmaan laskea, montako käyttispäivitystä olen tehnyt. Asensin 2001 10.0.3:n ja siitä eteenpäin on kaikki päivitykset asennettu. Yksikään päivitys ei ole aiheuttanut mun koneilla mitään ihmeellisiä ongelmia. Ylipäätään vaikutelmani on, että tahtovat olla samat tyypit, joiden koneet on jokaisen päivityksen jälkeen sekaisin. Ja sitten on mun tapaiset, joilla ei ole mitään raportoitavaa asennusten jäkeen.steelduck kirjoitti:Tässä on nyt pari viikkoa seurattu tätä palstaa iMacciä odottaessa ja tuntuu, että jokainen päivitys mitä Apple saa aikaan (iTunes, tämä...) tuottaa enemmän ongelmia, kuin ratkaisee niitä.
PC:stä siirtymisen tarkoitus oli vähentää säätämistä ja koneen kanssa kiroamista, mutta nyt on alkanut epäilyttämään. XP on kuitenkin toiminut koskematta automaatti-updateilla useamman vuoden. kunnes rauta alkoi pettää ja iMacciin siirtymisen suurin motiivi oli, että en haluaisi enää rakentaa konetta palasista. Ainoa todella toimimaton softa XP:lläni on itseasiassa uusi iTunes. Valakaa uskoa minulle pliis..2,5K€ on kuitenkin halvatun paljon rahaa, jos käteen jää kaunis kuori ja tukku ongelmia...
nimim. 2.5K€:lla Verkkokaupan konegeneraattorista saa aika räyhäkän PC:n...
Mun pahimmat ongelmat ovat olleet maksullisten versionvaihtojen jälkeen kirjoittimien uudelleenasennus. Joka sinänsä on loogista, koska tulostukseen on tehty isoja ajuripäivityksiä.
Otan tähän vielä tämä iTunesin 7.0 ja 7.0.1 versiot. Mun PB 17" 1.67 ja Mac mini Core Duo 1.66 pyöritti kumpaakin versiota virheittä heti.
-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Toimii. Mutta pitää muistaa zoomata sen päällekytkemisen jälkeen. Se ei nimittäin enää näytä zoomaavan automaattisesti. Eli päälle Cmnd + Opt + 8 ja sen jälkeen zoom in Cmnd + Opt + ´ ja zoom out Cmnd + Opt + +Fakap kirjoitti:Kokeilkaapas, toimiiko teillä Universal Accessin Zoomi. Mulla ei.
Minä lukeudun myös näihin, jolla ei ole ongelmia (jälleen kerran).rok kirjoitti:Yep.
Päivitetty on ja kaikki sujui (taas kerran) ilman probleemia.
Konekin tuntuu nopeammalta, liekö kuvitelmaa?
Et ainakaan ole ainoa, joka kuvittelee koneen nopeutuneen

Niin. Se kuuluu asiaan Intel-raudalla, muttei PPC-raudalla. Ja mulla tämä tapahtui PPC:llä… Miksi, sitä en osaa sanoa.Thelenius kirjoitti:"After installing the delta version of this update on an Intel-based Mac, the computer will restart two times--the first restart after installing this update may take several minutes; please allow it to complete." http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304200
Eli se tuplaboottaus kuuluu asiaan.
-jyrki
- iPhone 3g | 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja Jansko »
Monen vuoden kokemuksella voin sanoa että pääsääntöisesti päivitykset ovat tehneet koneesta paremman, mutta tämä 10.4.8 vaikuttaa olevan askel huonompaan suuntaan (tai sitten se vaan tuntuu siltä). Mielestäni kone on aavistuksen verran hitaampi, varsinkin verkko (langaton) tahmaa jotenkin.steelduck kirjoitti:Tässä on nyt pari viikkoa seurattu tätä palstaa iMacciä odottaessa ja tuntuu, että jokainen päivitys mitä Apple saa aikaan (iTunes, tämä...) tuottaa enemmän ongelmia, kuin ratkaisee niitä.
-
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka