InDesign CS2 (OS X) -> pdf
-
InDesign CS2 (OS X) -> pdf
Viesti Kirjoittaja aimo munkki »
Onko nyt sitten kertakaikkiaan niin että yhdellä komennolla ei voi käskeä tekemään erillistä pdf:ää kaikista sivuista? Pitääkö käskeä että nyt pdf sivusta n ?
Kaikki mitä oon tolkunnut ohjeista on kokeiltu ja aina tuloksena monisivuinen pdf.
Oon varmaan tyhmä - kaiketi ratkaisu on joku simppeli. Tietääkö kukaan?
Aimo
-
-
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
1) avaisin pdf:n Acrobat Professionaliin ja irroittaisin sivut Extract-komennolla. Extract -dialogissa on kohta "extract pages separately" johon ruksi. Ja page rangeksi tietty kaikki sivut.
Miinus-puoli on se että syntyneet fileet pitää tallentaa yksitellen.
2) Exporttaisin pdf:n acropbatista epseiksi. Tällöin yhdestä sivusta tulee yksi eps-filu. Kun epsit ovat valmiit, drag&droppamalla ne distilleriin, niistä saa taas pdf:t, yhden/sivu
Kikkailua vähän....
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Eikös EPSit voisi exportata suoraan Indistä? Tallentuvat sivu/file, sitten Distiller.barcoder kirjoitti:2) Exporttaisin pdf:n acropbatista epseiksi. Tällöin yhdestä sivusta tulee yksi eps-filu. Kun epsit ovat valmiit, drag&droppamalla ne distilleriin, niistä saa taas pdf:t, yhden/sivu
-
good point...mercury kirjoitti:Eikös EPSit voisi exportata suoraan Indistä? Tallentuvat sivu/file, sitten Distiller.barcoder kirjoitti:2) Exporttaisin pdf:n acropbatista epseiksi. Tällöin yhdestä sivusta tulee yksi eps-filu. Kun epsit ovat valmiit, drag&droppamalla ne distilleriin, niistä saa taas pdf:t, yhden/sivu
-
Toteaiskohan tähän indy asiaan sitten että voi perrkk... terveiset adopelle...
Onhan tää ihan käsittämätöntä että tollaseen perustoimintaan pitää hommata joku plugi joka arvatenkin maksaa lähes ohjelman hinnan.
Täytyy varmaan sitten käskeä pdf:t sivu kerrallaan. Sama vaiva, teki noin tai näin...
Iloista syksyä
Aimo
Ai niin... Kuin hitossa saa wöördi 2004:n muistamaan viimeksi käytetyn kansion? Nyt kun aukaset 27 juttua yhdellä komennolla ruudulle servulta A ja sitten haluat tallentaa tsekkauksen jälkeen ne oma koneesi kansioon niin jokaisen jutun tallennuksen jälkeen pitää näyttää oma kansiosi uudelleen kun wöörd haluaa tallentaa sinne mistä on avattu.
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
-
http://www.adobe.com/cfusion/exchange/i ... ID=1046669
Pari testiajoa, toimii periaatteessa. Eikä tarvia itse sulkea indyä, scripti kaataa sen automatic homman valmistuttua

Löytyi myös kaupallisia laajennuksia: MadeToPrint ja BatchOutput. Pittää testata nuokin.
Se on niin että tähän ikään on oppinut,, että jokainen hiiren pyöräytys ja näppiksen räpläys joka voidaan hoitaa automaatillisemmin, on voitettua aikaa. Pienistä hetkistä kasvaa tunteja.
Mitenkähän se wöörd.....
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Taateli »
Ja kun ei tullut painon kanssa pujheeksi haluavatko sivuittain vai aukeamittain niin nyt on vähän epävarma olo ja tuote pitäisi lähettää perille viikonlopun aikana enkä saa asiasta ketään kiinni ennen maanantaita. Tuleekohan suuri propleemi jos teen aukeamittain?
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Häh, oletko taittanut kirjasi niin, että yhdellä arkilla on kaksi sivua, siis vaikka vaaka A3:lla kaksi pysty A4:sta vierekkääin, muuten et nimittäin pysty kauhean helposti lähettämään työtäsi painoon aukeamittain. InDesign kun tulostaa normaaliasetuksilla taitossa pdf:n jossa yhtä indesignin sivuarkkia vastaa pdf:ssä yksi sivu. Ne saatetaan Acrobatissa , niinkuin InDesignissakin esittää ruudullasi aukeamina, mutta oikeasti ne ovat ihan erillisiä sivuja. Kaikki painot joiden kanssa minä olen työskennellyt ovat nimenomaan halunneet sivut yksittäisinä, koska heillä on omat menetelmänsä jolla arkkiasemointi tehdään. Esim. sivut 4-5, jotka muodostavat nätisti aukeman taitossa, eivät todellakaan sijoitu painoarkille vierekkäin (paitsi jos kyseessä on 8-sivuinen taitto, silloin tuo aukeama on keskiaukeama)Taateli kirjoitti:Minullakin nyt ajankohtainen tämä aihe. Oon tekemässä kirjaa Indesignilla ja pitkin päivää oon ihmetellyt, etteikö ps-tulostus ole mahdollinen sivuttain. Ilmeisesti ei sitten ole.
Ja kun ei tullut painon kanssa pujheeksi haluavatko sivuittain vai aukeamittain niin nyt on vähän epävarma olo ja tuote pitäisi lähettää perille viikonlopun aikana enkä saa asiasta ketään kiinni ennen maanantaita. Tuleekohan suuri propleemi jos teen aukeamittain?
Eli jos parempaa tietoa ei ole, niin tulosta reilusti vaan inkkarista pdf ihan normaalisti sivuittain, äläkä välitä siitä että se esitetään ruudulla aukeamittain.
-
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Niin siis onko tässä koko ajan kyse käsiteongelmasta? Ihmettelin jo alkuperäisen kysyjän väitettä että joku paino haluaisi taiton sivut erillisinä tiedostoina? Miksi ihmeessä?Taateli kirjoitti:Minullakin nyt ajankohtainen tämä aihe. Oon tekemässä kirjaa Indesignilla ja pitkin päivää oon ihmetellyt, etteikö ps-tulostus ole mahdollinen sivuttain. Ilmeisesti ei sitten ole. [:/]
Onko kyse siitä että paino on ilmoittanut vain haluavansa taiton sivuittain? Ja kysyjä on sitten käsittänyt väärin. Sivuttainhan on se tavallinen vaihtoehto, jossa sivut ovat yhdessä tiedostossa, mutta omina sivuinaan – ja voihan sen tietty tulostaa aukeamittainkin, mutta minä käytän sitä optiota vain esittämistarkoituksissa. Arkkiasemointijärjestelmät tarvitsevat PDF:n sivuittain.
-
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
AukeamaPDF:t ei ole sitten kyllä painoon tarkoitettu.
-
-
Juuri tätä minäkin tarkoitin, niinkuin huomataan niin aiheen suomenkielinen käsitteistö johtaa helposti asian ilmaisemiseen sekavasti...Fixx kirjoitti:Mulle on tullut vastaan vaan sellasia painoja jonne voi laittaa PDF:t useamman sivun sisältävinä tiedostoina. .
Yksi pdf-tiedosto siis sisältää kaikki taiton sivut, mutta yksitäisinä sivuina, ei aukeamina. Eli jos acrobatin katselumoodiksi valitaan single page niin kerrallaan näkyy vain yksi sivu.
-
H Ä H ittelles,barcoder kirjoitti:Häh, oletko taittanut kirjasi niin, että yhdellä arkilla on kaksi sivua, siis vaikka vaaka A3:lla kaksi pysty A4:sta vierekkääin, muuten et nimittäin pysty kauhean helposti lähettämään työtäsi painoon aukeamittain. InDesign kun tulostaa normaaliasetuksilla taitossa pdf:n jossa yhtä indesignin sivuarkkia vastaa pdf:ssä yksi sivu. Ne saatetaan Acrobatissa , niinkuin InDesignissakin esittää ruudullasi aukeamina, mutta oikeasti ne ovat ihan erillisiä sivuja. Kaikki painot joiden kanssa minä olen työskennellyt ovat nimenomaan halunneet sivut yksittäisinä, koska heillä on omat menetelmänsä jolla arkkiasemointi tehdään. Esim. sivut 4-5, jotka muodostavat nätisti aukeman taitossa, eivät todellakaan sijoitu painoarkille vierekkäin (paitsi jos kyseessä on 8-sivuinen taitto, silloin tuo aukeama on keskiaukeama)Taateli kirjoitti:Minullakin nyt ajankohtainen tämä aihe. Oon tekemässä kirjaa Indesignilla ja pitkin päivää oon ihmetellyt, etteikö ps-tulostus ole mahdollinen sivuttain. Ilmeisesti ei sitten ole.
Eli jos parempaa tietoa ei ole, niin tulosta reilusti vaan inkkarista pdf ihan normaalisti sivuittain, äläkä välitä siitä että se esitetään ruudulla aukeamittain.
Tää oli ihan mun väärinkäsitystä koko juttu niin kuin moni muukin asia, sori.
-
Ja tämän ruksin halusin vain pois ja homma jatkuu niin kuin halusinkin. Että silleen toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitin.
-
...monisivuinen indy-taitto josta halutaan sivuittain erillinen pdf-tiedosto.... siis, tarvitaan yksi pdf per taiton sivu. Taiton sivusta 1 -> 1.pdf, taiton sivusta 2 -> 2.pdf jne... onko tässä sitten käsiteongelma, en tiedä.
Nuo aiemmin mainitsemani laajennukset ainakin demoversioina kaatavat indyn.
-
-
Viesti Kirjoittaja MattiK »
Höm... ei kai niitä yksitellen pidä tallennella. Mulla ainakin kaikki sivut tallentuivat automaattisesti omiksi tiedostoikseen tyyliin Tiedosto 1.pdf, Tiedosto 2.pdf, Tiedosto 3.pdf jne..barcoder kirjoitti:Suoraa keinoa ei ole ellei sitten jostain löydy jotain plugaria jolla homma hoituu, itse en ole kuullut. Sinuna tekisin jommalla kummalla tavalla:
1) avaisin pdf:n Acrobat Professionaliin ja irroittaisin sivut Extract-komennolla. Extract -dialogissa on kohta "extract pages separately" johon ruksi. Ja page rangeksi tietty kaikki sivut.
Miinus-puoli on se että syntyneet fileet pitää tallentaa yksitellen.
.
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka