Viallinen biisi Music Storesta - mihin yhteyttä?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
16 viestiä
• Sivu 1/1
-
Viallinen biisi Music Storesta - mihin yhteyttä?
Viesti Kirjoittaja pahismörköläinen »
Niin, ostin albumin storesta ja yhdessä kappaleessa (itseasiassa juuri se kappale, minkä takia koko albumin ostin, sitä kun ei myyty erikseen) on ikävä naksahdus ja tauko kahdeksan minuutin kohdalla. Tuo Music Store Customer Service -sivusto taas sattuu olemaan sellainen labyrintti ettei sieltä löydä mitään, ei edes aihetta sivuavaa, eikä myöskään osoitetta johon reklamoida.. Mutta onhan minulla ymmärtääkseni oikeus ladata kappale uudestaan kun se on kerta viallinen.
Neuvoja?
edit: otsikkoa tarkennettu
Neuvoja?
edit: otsikkoa tarkennettu
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
"You can now report a problem with any song, video, or audiobook through your Purchase History in iTunes."
Klikkaa iTS tunnustasi iTunesin oikeassa yläkulmassa, valitse "Purchase history", sieltä viallinen biisi ja klikkaa "Report a problem".
Kerrohan sitten miten homma onnistui, aiemmin tuo nimittäin tapahtui sähköpostin välityksellä Applen sivuilla olleen osoitteen kautta.
Tuossa ei näköjään voi tarkemmin eritellä ongelmaa, taisin itse vahingossa raportoida parikin probleemaa kun testasin miten se toimii, raportti vissiin lähtee heti kun klikkaa eikä kysele sen tarkemmin...![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Klikkaa iTS tunnustasi iTunesin oikeassa yläkulmassa, valitse "Purchase history", sieltä viallinen biisi ja klikkaa "Report a problem".
Kerrohan sitten miten homma onnistui, aiemmin tuo nimittäin tapahtui sähköpostin välityksellä Applen sivuilla olleen osoitteen kautta.
Tuossa ei näköjään voi tarkemmin eritellä ongelmaa, taisin itse vahingossa raportoida parikin probleemaa kun testasin miten se toimii, raportti vissiin lähtee heti kun klikkaa eikä kysele sen tarkemmin...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Katos vaan..siellähän se valitusnappi oli. Raportoin probleemit mutta jäi vähän tyhjä olo tuosta napista. Olisikohan niiden tarkoitus ottaa yhteyttä sitten vai miten, tiedä häntä, kun ei kerta lisätietoja kysytä. Minä sanon että valenappi se on. Tyyliin "no painele prkl sitten tuosta jos viduttaa" 
No onpahan varavalitettu toista kautta. Ehdin nimittäin jo raapustaa kirjeen palauteboksiin. Aihe piti valita listasta - valitsin Quality.. Vastaus luvattiin 72 tunnin kuluessa. Saas nähdä miten reagoivat!

No onpahan varavalitettu toista kautta. Ehdin nimittäin jo raapustaa kirjeen palauteboksiin. Aihe piti valita listasta - valitsin Quality.. Vastaus luvattiin 72 tunnin kuluessa. Saas nähdä miten reagoivat!
-
Ai se palauteboksi on vielä olemassa? Sinne valittamalla olen saanut uuden osto-oikeuden kun on ollut jotain mussutettavaa biisien laadusta, en vain löytänyt sitä nyt tuolta Applen sivuilta.pahismörköläinen kirjoitti:Katos vaan..siellähän se valitusnappi oli. Raportoin probleemit mutta jäi vähän tyhjä olo tuosta napista. Olisikohan niiden tarkoitus ottaa yhteyttä sitten vai miten, tiedä häntä, kun ei kerta lisätietoja kysytä. Minä sanon että valenappi se on. Tyyliin "no painele prkl sitten tuosta jos viduttaa"
Tosiaan vähän outo tuo "ongelmanappi", saa nähdä reagoivatko mun painalluksiin mitenkään, palautemailista on yleensä tullut heti kuittausviesti mutta "napituksista" ei mitään.
-
Viesti Kirjoittaja Zero »
Itse otin yhteyttä sekä Storeen että ko. levy-yhtiöön sähköpostitse. Vikaa selviteltiin molempien puolesta ja sain rahani takaisin uudelleen ostoa varten parin viikon päästä, kun olivat päivittäneet ladattavat tiedostot. Harmi vaan että molemmat vialliset kappaleet olivat edelleen viallisia. Lopputuloksena sain koko levyn kahden kappaleen hinnalla (kun kokeilin ladata ne vialliset kappaleet uudestaan). Loppujen lopuksi nuo kappaleet otettiin pois Storen valikoimista ja levyä myydään nyt vaillinaisena.
Niin, kyseinen levy on 22-pistepirkon viimeisin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
Olisikohan pitänyt itsekin valittaa, kun esim. Brother Firetriben Mighty Wings ainakin on vedetty liian isoilla tasoilla, jolloin voimakkaat äänet tuppaavat säröytymään. Kuuleman mukaan tämä on todella yleinen ongelma iTMS:n kanssa, mutta 128 kbps laatu nyt muutenkin on sitä luokkaa, että pieni särö ei siellä paljoa enää huononna.
-
-
Eiköhän ne ole ihan CD:ltä konvertoitu, tasoja tuskin on säädelty biisikohtaisesti.Aaaron kirjoitti:Olisikohan pitänyt itsekin valittaa, kun esim. Brother Firetriben Mighty Wings ainakin on vedetty liian isoilla tasoilla, jolloin voimakkaat äänet tuppaavat säröytymään. Kuuleman mukaan tämä on todella yleinen ongelma iTMS:n kanssa, mutta 128 kbps laatu nyt muutenkin on sitä luokkaa, että pieni särö ei siellä paljoa enää huononna.
Ja muistetaas taas että iTunes Storen 128-kbps AAC todettiin Hi-Fi -lehden sokkotestissä paremman kuuloiseksi kuin alkuperäinen CD-äänite.

-
Ei ole vieläkään kuulunut Applen puolelta mitään, ja pankkitliltä on yhä varattuna albumin hinta 9,99e. Customer servicen lupaama 72 tuntia on mennyt aikaa sitten umpeen..
Se saattaa kyllä vähän sekoittaa, että oma iTunesin tili xxxx@mac.com ei enää ole toimiva e-mail osoite. Minulla kun oli tuo .mac-palvelu vain koekäytössä. Palautekirjeeseen kyllä kirjoitin heti ensimmäiseksi oman toimivan osoitteeni ja että vastatkaa sinne.
Hiukan silti hermostuttaa.. on tullut kuitenkin aika paljon ostettua tuolta musiikkia mutta eipä sitä tästä lähin enää uskalla tehdä, jos ongelmatilanteissa ei edes vastata viesteihin saatikka anneta ladata albumeita uudestaan..
Noh, odotellaan vielä hetki.
Se saattaa kyllä vähän sekoittaa, että oma iTunesin tili xxxx@mac.com ei enää ole toimiva e-mail osoite. Minulla kun oli tuo .mac-palvelu vain koekäytössä. Palautekirjeeseen kyllä kirjoitin heti ensimmäiseksi oman toimivan osoitteeni ja että vastatkaa sinne.
Hiukan silti hermostuttaa.. on tullut kuitenkin aika paljon ostettua tuolta musiikkia mutta eipä sitä tästä lähin enää uskalla tehdä, jos ongelmatilanteissa ei edes vastata viesteihin saatikka anneta ladata albumeita uudestaan..
Noh, odotellaan vielä hetki.
-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
iTunes tili = Apple ID, joka on muutettavissa. Itse vaihdoin joskus jotain muuta kautta ton Apple ID -tunnukseni (eli sähköpostiosoitteeni), ja seuraavalla kerralla iTunes ilmoitti, että "sähköpostiosoitteesi on näköjään vaihtunut, syötäpäs uusi."pahismörköläinen kirjoitti:Se saattaa kyllä vähän sekoittaa, että oma iTunesin tili xxxx@mac.com ei enää ole toimiva e-mail osoite. Minulla kun oli tuo .mac-palvelu vain koekäytössä.
-
Viesti Kirjoittaja Tapani »
Itse olen laittanut kolme kertaa palautetta häiritsevistä naksahduksista kappaleissa. Aina on tullut hyvityksenä yksi krediitti tilille. Lisäksi on kehotettu ettei kappaletta ostettaisi uudelleen pariin viikkoon, jotta heillä olisi aikaa korjata virhe.
Kertaakaan näitä virheitä ei ole korjattu, vaikka odottelin yli kuukauden. Myynnissä ovat edelleen samat virheelliset kappaleet...
Kertaakaan näitä virheitä ei ole korjattu, vaikka odottelin yli kuukauden. Myynnissä ovat edelleen samat virheelliset kappaleet...
-
No niin, sain viimein vastauksen Storelta. Odottelin vajaa pari viikkoa, kunnes kyllästyin ja kirjoitin uuden vähän vihaisemman kirjeen, jossa myös mainitsin Suomen kuluttajansuojalain ja ilmoitin odottavani vastausta viikon sisällä. No, rahat on palautettu tilille ja vastaus jonka sain oli luultavasti sama vakiovastaus mistä muut tässä ketjussa ovat kertoneet. Siinä sanottiin mm. että ethän osta levyä uudelleen muutamaan viikkoon, jotta ehdimme korjata vian.
Sinänsä homma toimi loppujen lopuksi. Tulin siihen johtopäätökseen, että nämä reklamaatioiden vastaukset ovat pitkälti automatisoituja, joka selittäisi vastauksien samankaltaisuuden lisäksi myös sen miksi ensimmäiseen viestiin en saanut vastausta. Pyysin nimittäin vastausta oikeaan sähköpostiosoitteeni ja mainitsin että apple-id:n osoite ei ole toimiva. Toisen viestin lähetin vasta sen jälkeen kun olin onnistunut vaihtamaan sähköpostiosoitteeni tuonne Storeen.
Sinänsä homma toimi loppujen lopuksi. Tulin siihen johtopäätökseen, että nämä reklamaatioiden vastaukset ovat pitkälti automatisoituja, joka selittäisi vastauksien samankaltaisuuden lisäksi myös sen miksi ensimmäiseen viestiin en saanut vastausta. Pyysin nimittäin vastausta oikeaan sähköpostiosoitteeni ja mainitsin että apple-id:n osoite ei ole toimiva. Toisen viestin lähetin vasta sen jälkeen kun olin onnistunut vaihtamaan sähköpostiosoitteeni tuonne Storeen.
-
Viesti Kirjoittaja Tapani »
Ihmetyttää minkä takia biisejä ei silti vaihdeta kunnollisiin ja pidetään edelleen virheellisinä myynnissä. Pistin pari kuukautta sitten postia, miksi korjausta ei tapahdu, vaikka näin oli luvattu. Vastauksessa pahoiteltiin asiaa, luvattiin korjata ongelma ja ottaa vielä yhteyttä minuun. Mitään ei ole tapahtunut/kuulunut.
-
-
Ei tullut, ja tosiaan tein senkin vielä uudestaan sähköpostin vaihtamisen jälkeen. Kai sitä on ajateltu käytettävän stressileluna tms :p Jossain iTunes Customer Service -sivuston labyrintissä muistaakseni törmäsin kyllä mainintaan että sitä painamalla storen edustaja ottaa yhteyttä vuorokauden kuluessa..matteus/2 kirjoitti:Tuliko sulle muuten siitä Storen "Report a problem"-napin painalluksesta mitään vastausta? Mulle ei. Mihinköhän tarkoitukseen sitä on ajateltu käytettävän?pahismörköläinen kirjoitti:No niin, sain viimein vastauksen Storelta..
-
16 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka