Olen uusi mac-kayttaja ja koneeni on 2kk sitten ostettu Macbook Pro. Tilanne on se, etta emolevy sirisee aika lujaa joten vien sen huoltoon. Sita ennen pitaisi kuitenkin ottaa varmuus kopio kovalevysta ulkoiselle asemalle. En tieda milla nimella sita kutsutaan mutta haluan sellaisen kopion etta jos kovalevy on tyhja kun se tulee takaisin huollosta niin ajan varmuuskopion sisaan ja kone on taas niin kuin lahtiessa huoltoon.
Elikka onko tama mahdollista? (luulen etta on ja onko SuperDuper siihen hommaan hyva/helppo valinta)
Jatkossa sitten haluaisin ottaa ajastettuna varmuuskopion. Sen kopion pitaisi olla image. En tieda oikeita termeja mutta tarkoitan imagella sellaista kopiota, joka koneen kovalevyn hajotessa voin vain ajaa sisaan uuteen kovoon ilman etta joudun asentamaan mitaan ohjelmia uudestaan.
Etsin talta palstalta ketjuja kyseisesta asiasta mutta ihan tyhjentavaa vastausta en loytanyt.(paljon kylla juttua riitti ja apu muutamaan pulmaan loytyikin)
Toinen kysymykseni liittyy ulkoisen kovalevyn alustamiseen. Koneessani on Parallels ja XP joten miten minun pitaisi ulkoinen kovo alustaa jotta varmuuskopiointi josta jo mainitsin onnistuisi ja sitten samalle levylle voisin lisata musiikkia ja leffoja XP:n kautta (katsoisin/kuuntelisin niita sitten OSX:lla). Toisin sanoen onko levylle mahdollista laittaa tavaraa XP:lla ja OSX:lla. Jos on niin miten sen alustan?
Asun taalla rapakon takana mutta silti aina pulman tullessa vastauksen haen teidan palstalta. Olette olleet minulle suurenmoinen apu!! Iso kiitos ja kumarrus!
-Matti
Varmuus kopiointi / image koneesta
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Varmuus kopiointi / image koneesta
Viesti Kirjoittaja mizzou »
-
Viesti Kirjoittaja Ennustaja »
Ei taal nakojaan Ameerikkalaisia auteta
Mut joo...aihetta nostattaen aiheeseen liittyen - varmuuskopionti - mika on paras-automatisoitu/puoliautomaattinen tapa saada Intel Macista Meilit yms. omat kotitiedostot talteen... ohjelmia en haluu yms. muita systeemin tiedostoja kopsata kun ne loytyy levylta muutenkin...
Mika on paras...timemachinea odotellessa ?![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)

Mika on paras...timemachinea odotellessa ?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Re: Varmuus kopiointi / image koneesta
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
On ja onnistuu SuperDuperilla maksuttomasti ilman rekisteröintiä.mizzou kirjoitti:Elikka onko tama mahdollista? (luulen etta on ja onko SuperDuper siihen hommaan hyva/helppo valinta)
-
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka