Hei, onko kellään tietoa, miten saan nimettyä kuvatiedostot uudelleen iPhotossa (muistaakseni versio nelonen). Mun kamera on ilmeisesti tehnyt jonkun kämmin, jonka takia mulla on iphoto libraryssa samalla tiedostonimellä (esim. IMG123.JPG) useampia kuvia. No antaako mac sitten siirtää näitä kuvia esim. ulkoiselle kovalevylle? Ei anna, vaan haluaa korvata sen edellisen samalla tiedostonimellä olevan kuvan tällä, jota olen nyt siirtämässä sinne. Kysyy kyllä ensin. Minä en halua. Miksi mac ei kysy, tallennetaanko eri nimellä. Vaihtoehdot ovat vain joko "korvaa" tai "peru toiminto".
Oon kyllä löytänyt keinon, millä nimetä kuvia uudelleen iPhoton libraryssa, mutta se nimeäminen ei muuta tiedostonimeä. Se on vaan semmoista feikkinimeämistä. Tiedostonimi säilyy silti samana. Mitä teen, tietääkö kukaan.
Kuvatiedostojen nimeäminen
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kuvatiedostojen nimeäminen
Viesti Kirjoittaja Zardoc »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Ei se kamerasi mitään kämmiä ole tehnyt. Sinulla on vain kameran asetuksissa kuvanumerointi kohdassa valittuna nollaus. Jos se olisi jatkuva, niin sitten tuota ongelmaa ei olisi.
Nyt kun yrität siirtää koko kirjastosi ulkoiselle kovalevylle, niin totta kai siellä tulee tuo virheilmoitus, jos yrität siirtää samannimisiä kuvia.
Jos haluat tehdä kopion koko iPhoto Kirjastostasi, on helpoin tapa se, että kopioit koko iPhoto Library-kansion / Käyttäjät / Omanimesi / Kuvat) sinne ulkoiselle levylle.
Ainoa järkevä tapa nyt olisi etsiä nuo kaikki duplikaatit, nimetä ne uudelleen ja viedä ne iPhotoon uusiksi. Kuinka paljon kuvia sinulla muuten on iPhotossa?
Suosittelen lämmöllä iPhoton päivittämistä uudempaan versioon. iPhoto 5 ja 6 ovat PALJON nopeampia ohjelmia kuin tuo vanha nelonen.
Nyt kun yrität siirtää koko kirjastosi ulkoiselle kovalevylle, niin totta kai siellä tulee tuo virheilmoitus, jos yrität siirtää samannimisiä kuvia.
Jos haluat tehdä kopion koko iPhoto Kirjastostasi, on helpoin tapa se, että kopioit koko iPhoto Library-kansion / Käyttäjät / Omanimesi / Kuvat) sinne ulkoiselle levylle.
Ainoa järkevä tapa nyt olisi etsiä nuo kaikki duplikaatit, nimetä ne uudelleen ja viedä ne iPhotoon uusiksi. Kuinka paljon kuvia sinulla muuten on iPhotossa?
Suosittelen lämmöllä iPhoton päivittämistä uudempaan versioon. iPhoto 5 ja 6 ovat PALJON nopeampia ohjelmia kuin tuo vanha nelonen.
-
Viesti Kirjoittaja Zardoc »
Se on tosi. Ei kamera oo mitään kämmiä tehnyt, vaan minä itse luultavasti jossain kohden vahingossa. En oo kattonut paljonko on samalla tiedostonimellä. Enkä viitsisi oikien iPhoto-libraryssa viedä niitä kuvia ulkoselle kovalevylle. Pitänee miettiä. Se on tosi, että iPhoto nelonen on aika kälynen. Muutakin kuin hidas. Mietin ratkaisua.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka