Niin merkittävä oli Sarpanevan ura, että yli nelikymppisistä suomalaisista hänen nimensä tunnistavat kaikki jotka eivät ole koomassa. Parikymppisten kaa voi mennä vähän vaikeammaksi.
Koeta nyt sinä Jamac elää terveellisesti ja pitkään, jotta meillä vastaisuudessa olisi ainakin yksi suuri suomalainen graafikko keskuudessamme. Terveellinen elämä on tosin yhtä ankea kuin pitkäkin. Joskus se on jopa ankea ja lyhyt, jos käy pasha munkki.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
Sarpaneva on kyllä yksi suurimpia muotoilijoita mitä Suomessa on koskaan ollut. Valitettavaa on hänen poismenonsa, mutta jääväthän työnsä tulokset elämään. Ja harva meistä satavuotiaaksi elää. Niin se vain on.
Tommosista jätkistähän oli eilisessä House sarjassa kelpo karikatyyri - se mp3 nuorukainen : )
Joo samaa sarjaa varmaa oli.
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
HS käyttänyt tyylikkään tylyä kuvaa Sarpanevasta - mies näyttää ihan suuren maailman muotoilijadiivalta Suuren maailman muotoilija Sarpaneva tosiaan olikin, mieheltä luulisi löytyvän jokaiselle jotakin joka miellyttää silmää, vaikka itse tiedän muutaman inhokinkin ukon laseista. Mutta Ivellä on vielä matkaa.
Nykyään kuulee usein nuorempien suusta että ei mun sitä tartte tietää kun en mä ollut silloin syntynytkään. Tämä yksikin Idols-ämmä veikkasi että Suomi itsenäistyi neljäkymmentäluvulla. Sarpaneva oli kuitenkin kansainvälisestikin tunnettu. Olihan hän jo kyllä 79-vuotias kuollessaan. Ikämies siis. Arvostettu ukkeli kuitenkin, eikä syyttä.
Sen nyt ymmärtää ettei nuorempi jengi lue sanomalehtiä, mutta oman perheen kohdalla nyppii ettei jälkikasvu hanki sivistystä myöskään netistä: eivät pengo tietoa tai edes lue verkkohesaria. Elämä on WoWissa, puolielämää räiskintäpeleissä. Ja käyttävät pc:tä hemmetti
A.J. kirjoitti:Suuren maailman muotoilija Sarpaneva tosiaan olikin, mieheltä luulisi löytyvän jokaiselle jotakin joka miellyttää silmää, vaikka itse tiedän muutaman inhokinkin ukon laseista.
Niin, anteeksi epäkorrektisuuteni, mutta minä olen samaa mieltä. Ja tämä on sukupolvikysymys. Minä olen viettänyt lapsuuteni vanhempieni Tsaikka-kuppeja ja Festivo -kynttilänjalkoja kiilloitellen. Minulle ne yhdistyvät TV-show Me Tasistit -näköiseen krumeluuridesign-huoneympäristöön. Ahistaa jo.
Eihän Sarpanevan duuneista tarvitse tykätä. Mutta hyvä on tietää mimmoisia duuneja herra on väkertänyt, jos vaikka tulee vastaan asiakas joka sanoo että: " tää on muuten hyvää disainii, mut ihan pikkunen liraus Sarpanevaa olis hyvä."
Kumpi olisi parempi vastaus:
"tarkoittanet tietysti "orkidea" vaasin elegentteja linjoja, arvoisa paksu lompakko" vai
"mikä v**** sarpaneva, onkse joku landehomma, niinku sama ku suo, arvoisa paksu lompakko"
Jouna- kirjoitti:
Meinaatko nyt, että me työnneltäis mp3 soittimia kokeiluhalussa persuuksiin ja oltais otettu koko käden tatuoinnit ? :o
Mä yritin alleviivata karikatyyri termillä sitä mahdottomuutta mikä tuossa hahmossa oli : )
Eihän sekään ole mahdollista ettei tiä kuka Sarpaneva oli?
Tyttärenikin oli surusta hiljaa eikä puhu vieläkään mitään.
Se kuuluu mielestäni kyllä yleissivistykseen , että tietää kuka Sarpaneva oli. Iästä riippumatta. Ottaen vielä huomioon vielä alueen jolla tämäkin foorumi toimii.
Niin, tuo on kai sen veljenpoika. Sinänsä ihmeellinen juttu, että Suomessa on markkinoita yksittäiskappaleina tehdyille design-kelloille. Tai ei se taida niitä Suomeen myydäkään? Heppuhan on kouluttautunut jollakin top notch -kellosepällä Sveitsissä, jossa tuntuu olevan ihan kelpo businessidea laittaa pystyyn + 5000 e -kellopaja.
Nythän varmaankin kaikki Sarpaneva-tuotteet nousevat arvoon arvaamattomaan. Käynkin heti hakemassa vanhempieni kellarista 24 kpl kappaletta näitä ja avaan eBayssa kaupan sekä ankaran vedätyksen. "Unique Finnish Design Glass Art, original first run Sarpaneva serie, rare production item, acquired from Anttila interiour designs at 1974"
edit:rypo
Viimeksi muokannut eskofot, 6.10.2006 klo 19.09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllä se veljenpoikakin osaa. Stephanin Oiva III olisi itselläkin kädessä jos lotossa voittaisi.
Time Tramp olisi kanssa ihan tyylikäs, mutta sitä ei sitten minkä tahansa asukokonaisuuden kanssa voisikaan käyttää eikä niitä taida juuri markkinoilla liikkua enää. Keräilijöiden laatikoissa tikittävät mokomat.