PC-puolella käytin Portaa, joka oli hyvä ja helppo käyttää. Sitä ei näymmä saa OS X:ään, joten kysyn nyt teiltä että mitä ohjelmia te käytätte? Tietysti Photoshopilla saa tehtyä jonkinlaisia albumeja, mutta ei oikein iske.
Edit: Silly me, voishan sitä ensiksi koittaa tota iWebiä.
Itse olen käyttänyt käyttänyt ilmaista jalbumia http://jalbum.net/
Sillä on mahdollista css:ää ja scriptejä viilailemalla tehdä gallerioista oman maun mukaisia.
Myös Photoshopilla saanee jonkinlaisen webbigallerian tehdyksi.
Tuo jalbum on todella näppärä, mutta minusta se tekee aivan luokatonta jälkeä kuvien kokoa muuttaessaan. Eli jos tuota käyttää, niin kannattaa laittaa kuvat valmiiksi oikeaa kokoon ja terävöitynä ja antaa jalbumin vain tehdä itse nettialbumi.
steelduck kirjoitti:Tuo jalbum on todella näppärä, mutta minusta se tekee aivan luokatonta jälkeä kuvien kokoa muuttaessaan.
Tottahan tuokin, useimmiten itse teen "lopullisen koon" valmiiksi photoshopilla ajamalla sopivan batchin.
Jos nyt jalbumia haluaa käyttää skaalaukseen niin pitää muistaa ruksata "high quality scaling" tjsp päälle, en nyt ehdi tarkistamaan mitä siinä tarkalleen lukee.
Freqqe kirjoitti:Totesin juuri iWebin todella hyväksi ohjelmaksi. =D
Taidanpa tehdä koko sivut uusiksi sillä.
iWebin tekemä koodi on varsin hötöä ja optimoimatonta. Mutta eipä se keveissä hommissa taida häiritä.
Mä en aina jaksa ymmärtää tätä koodin moitetta. Kyllä iWebin tuottama koodi toimii hyvinkin erilaisilla selaimilla. Ja tekee sen, mihin suurin osa käyttäjiä sitä tarvitseekin.
Ei nää käsinkoodaajatkaan kaikki mitään neroja ole, ei heidän tekemänsä sivut mitenkään parhaita mahdollsia ole.