Mä siirryin just pari päivää sitten Mac-käyttäjäksi ja aluksi ihmettelin mihin kovalevytila katosi niin nopeasti. Selvisi pian, että iTunes oletusasetuksien mukaan kopioi musiikkikokoelman omaan kirjastoonsa, joten musiikki vie kovalevytilaa tuplasti. Ehkä näin sullakin..
Pis kirjoitti:musiikki vie kovalevytilaa tuplasti.
Tässä ei taida kuitenkaan olla ttuosta kyse, kun kovalevyllä olevat kansiot on listattu kokoineen tuossa alussa. Käyttäjäkansion pitäisi olla silloin se tilaavievä, mutta nyt on mennyt ~35 gigaa johonkin mikä ei näy.
Olen nyt töissä, etten pääse katsomaan iTunesin asetuksia, mutta olen kyllä määritellyt niin, että iTunes- ja musiikkikansiot on samat. Ja kummatkin ulkoisella kovolla.
...jes jes...ei se nyt taas ihan menny niinkun piti. No, casehan menee näin... Hain ton ohjelman ja sitten ajattelin poistaa sen n.10G biisejä, koska iTunes oli tehny tuplat, no poistin ne ja ilosena ajattelin pistää musan soimaan... No, olin sitten näemmä onnistunu poistamaan kaikki, ihan kaikki, biisit, eipä tässä muuta ku Senuti käyttöön ja edes vähän saan pelastettua 2g Nanosta ja muutaman hassun dvd:ltä...
(\ /)
(O.o)
(> <)
It's all fun and games 'till someone loses an eye, then it's just fun you can't see.
..niinpä, ja nyt tämä f**** senutikin alko kikkailemaan...prkl menee hermot ihan just. Äsken toin dvd:ltä noin 200 biisiä kirjastoon, mutta ne katosivat sitten saman tien, siis ne kyllä näkyy mutta niitä ei voi soittaa, koska "alkuperäinen...on jossain"??
Edit: Taitaa tulla aika hiljanen viikonloppu, iTunes suuressa viisaudessaan updeittas mun iPod:in tyhjäksi, jee... Nyt pitää vaan odotella, että saan veljen iPod:in lainaan...aaarrrrggghhh Hajoon ihan kohta, onneksi kansantaloustieteen lukeminen saa minut rauhoittumaan...
Viimeksi muokannut mcfinn, 12.10.2006 klo 16.47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(\ /)
(O.o)
(> <)
It's all fun and games 'till someone loses an eye, then it's just fun you can't see.
Mitkä asetukset sulla on iTunesissa? En ymmärrä miksi käyttäjän pitäisi itse pitää musiikkinsa järjestyksessä, kun iTunes hoitaa sen käyttäjän puolesta. Eli miksi tehdä jotain, jonka tietokone voi tehdä puolestasi.
Käytän itse tuota Pidä iTunesin musiikkikansio järjestettynä ja kopioi tiedostot musiikkikansioon, kun ne lisätään kirjastoon.
Olen kyllä vaakuuttunut, että käyttäjässäkin saattaa olla vikaa. Mitä sieltä oikeen pitää valita ettei niitä tupla biisejä tule? Toisaalta mieluummin on tuplana kuin ilman... Taitaa mennä Voicen kuunteluksi muutamat viikot.
(\ /)
(O.o)
(> <)
mcfinn kirjoitti:Mitä sieltä oikeen pitää valita ettei niitä tupla biisejä tule? Toisaalta mieluummin on tuplana kuin ilman... Taitaa mennä Voicen kuunteluksi muutamat viikot.
iTunesin asetuksista Advanced (Lisäasetukset) / General (Yleinen). Siellä kaksi ylintä valintakohtaa vakiona ruksittuna jolloin iTunes kopioi biisit omaan säilöönsä. Ota ruksi pois alemmasta niin jäävät sinne missä olivatkin.
Mitään tuplia ei kuitenkaan ole pakko pitää, vaan voit luonnollisesti poistaa alkuperäiset iTunesiin lisämisen jälkeen.
Ja jos otat ruksin pois tuosta kakkoskohdasta ja biisit soitetaan niiden alkuperäisestä paikasta, muista että myös ne sisätlävän median on oltava koneessa kiinni. Jos lisäät biisejä vaikkapa DVD-levyltä ja otat sitten levyn pois, biisit näkyvät edelleen iTunesissa, mutta ei niitä voi soittaa kun eivät ole saatavilla enää.
Meneeköhän nyt huoltokeikaksi? Terminaalissa suoritettu sudo du -hs * tai What Size eivät löytäneet tota kummitustilaa, eli noin 35GB on varattuna "ei missään".
TODELLA omituista... onko kenelläkään muita ehdotuksia?
Onko toi levyn kapasiteetti oikein, siis 100 gigan levy? Onko muita käyttäjiä kuin tämä jolla olet sisäänkirjautuneena? (sudo du:n pitäisi kyllä selvitä siitäkin...)
En ole ajanut Safe Boottia, olen nyt taas töissä että täytyy kokeilla kotona.
Masa:
Kaksi käyttäjää, mutta kummankin profiilit kyllä näkyi What Sizessa ihan oikein.
MVi:
Azureus on kyllä, mutta siinä on määritelty kohdekansioksi kansio ulkoisella kovolla. Tallentaako se kumminkin jotain temppitiedostoja koneen levylle tms? Jos niin, miten ne ei näy missään..?