Ohjelmien asennus helppoa?
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Viesti Kirjoittaja Galangal »
iLifen? Ei yhtään mitään. Jaa, taitaa iTunes olla, mutta sitä en ole käyttänyt tässä asennuksessa(kaan) koskaan.TheKraken kirjoitti:Onko mukana iLifen kaikki kilkkeet? Vai onko custom asennus?Galangal kirjoitti:Täällä 240 MB...TheKraken kirjoitti:
Oma kirjasto on 1.2 Gt kooltaan ja siitä kun noin summittaisesti vähennän nuo ei käyttiksen kylkiäisenä tulevat, niin johonkin 800 Mt:n minä pääsen.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Niin no sitten se ei ole out-of-the-box asennus. iLifehan tulee mukana. Tottakai karsimalla turhat veke sen kirjaston saa varmasti alle pariin sataan megaan, mutta puhe oli nyt siitä minkä kokoinen se kirjasto on, kun sen uuden macin ottaa laatikosta.Galangal kirjoitti:iLifen? Ei yhtään mitään. Jaa, taitaa iTunes olla, mutta sitä en ole käyttänyt tässä asennuksessa(kaan) koskaan.TheKraken kirjoitti:Onko mukana iLifen kaikki kilkkeet? Vai onko custom asennus?Galangal kirjoitti:Täällä 240 MB...TheKraken kirjoitti:
Oma kirjasto on 1.2 Gt kooltaan ja siitä kun noin summittaisesti vähennän nuo ei käyttiksen kylkiäisenä tulevat, niin johonkin 800 Mt:n minä pääsen.
-
Ei minulle tullut. Boxista tuli "out" muutama CD enkä tiedä, että siellä olisi ollut mitään iLifeä. Ihan OS X perusasennuksen ja sen jälkeiset päivitykset olen tietääkseni tehnyt.TheKraken kirjoitti:Niin no sitten se ei ole out-of-the-box asennus. iLifehan tulee mukana.
Ei puhe kai ollut laatikosta otetun uuden Macin kirjaston koosta, vaan kirjaston koosta ihan yleensä. Muutaman vuoden työkäytössä olleen Macin kirjasto on siis tuo 200 MB.
-
-
-
Sanonko vielä kerran?Galangal kirjoitti:Oliko? Minusta keskustelu on ollut siitä, mitä kirjaston koolle tapahtuu, kun ohjelmia asennellaan ja poistellaan - että kirjasto kasvaa hirmuiseksi ja ilman Uninstalleria suurinkin levy on pian täynnä hyödyttömiä palikoita.
Kyllä, keskustelu oli nimenomaan siitä, minkäkokoiseksi tuo kirjasto kasvaa. Minä argumentoin, että eihän se hirmuiseksi kasva, tähän joku (sori en jaksa etsiä nimimerkkiä) vastasi että hänen kirjastonsa on kuitenkin 1 Gt kokoinen. Tähän minä totesin, että OS X:n kirjasto on aika liki tuon kokoinen heti laatikosta otettaessa. Tähän sinä heität, että sinun kirjasto on 200 Mt ilman iLifea, eli koneesi ei ole suoraan "laatikosta" vaan olet ilmeisesti käyttöjärjestelmän siihen asentanut jälkikäteen ilman iLifea. (tai näin ainakin olet antanut ymmärtää). Eli siis sinun väitteesi ei varsinaisesti liittynyt mitenkään aiempaan keskusteluun, toit vain ilmi sen tosiseikan, että noinkin pieniä kirjastoja on.
Voi toki olla että minun kirjastossani on jotain vikaa ja normaalikirjasto on tuo mainittu 200 Mt. Tämä koneeni on kuitenkin vain pari kk iältään, joten en ihan siihen usko kuitenkaan.
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Juuh, minustakin oli kyse enemmänkin siitä että se kirjast voi kasvaa yllättävän suureksi tietyissä tapauksissa. Meikku ei ainakaan yrittänyt väittää että se väistämättä kasvaa, vaan että niin voi käydä.Galangal kirjoitti:Oliko? Minusta keskustelu on ollut siitä, mitä kirjaston koolle tapahtuu, kun ohjelmia asennellaan ja poistellaan - että kirjasto kasvaa hirmuiseksi ja ilman Uninstalleria suurinkin levy on pian täynnä hyödyttömiä palikoita.
-
Niin niin. Tästä nimenomaan keskustelimme.BlueTide kirjoitti:Juuh, minustakin oli kyse enemmänkin siitä että se kirjast voi kasvaa yllättävän suureksi tietyissä tapauksissa. Meikku ei ainakaan yrittänyt väittää että se väistämättä kasvaa, vaan että niin voi käydä.Galangal kirjoitti:Oliko? Minusta keskustelu on ollut siitä, mitä kirjaston koolle tapahtuu, kun ohjelmia asennellaan ja poistellaan - että kirjasto kasvaa hirmuiseksi ja ilman Uninstalleria suurinkin levy on pian täynnä hyödyttömiä palikoita.
Ymmärränsinkö nyt näin jälkijunassa oikein, että tuo sinun 200 Mt kirjastosi ei ollut tarkoitettu vastaväitteeksi minun 800 Mt kirjastolle, vaan se oli vain toteamus, että kirjasto voi olla näinkin pikkuinen? Tämä nimittäin selvittäisi sen, miksi me tässä vänkäämme, koska selvästikin olemme alusta asti puhuneet aivan eriasioista

-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Uhm, minun kirjastoni on siis ~1GB aika minimiinstallaatioilla. Tuo 200MB+ taisi olla jonkun muun. Ja tässä on jo ilmoiteltu ~10GB Libraryistä, joten kai tuo pointtini mahdollisesta kasvamisesta on validi.TheKraken kirjoitti:Ymmärränsinkö nyt näin jälkijunassa oikein, että tuo sinun 200 Mt kirjastosi ei ollut tarkoitettu vastaväitteeksi minun 800 Mt kirjastolle, vaan se oli vain toteamus, että kirjasto voi olla näinkin pikkuinen? Tämä nimittäin selvittäisi sen, miksi me tässä vänkäämme, koska selvästikin olemme alusta asti puhuneet aivan eriasioista
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Äh. Osoitin siis tuon äskeisen viestini tuolle 200Mt kirjaston omistajalle, enkä suinkaan sinulleBlueTide kirjoitti:Uhm, minun kirjastoni on siis ~1GB aika minimiinstallaatioilla. Tuo 200MB+ taisi olla jonkun muun. Ja tässä on jo ilmoiteltu ~10GB Libraryistä, joten kai tuo pointtini mahdollisesta kasvamisesta on validi.TheKraken kirjoitti:Ymmärränsinkö nyt näin jälkijunassa oikein, että tuo sinun 200 Mt kirjastosi ei ollut tarkoitettu vastaväitteeksi minun 800 Mt kirjastolle, vaan se oli vain toteamus, että kirjasto voi olla näinkin pikkuinen? Tämä nimittäin selvittäisi sen, miksi me tässä vänkäämme, koska selvästikin olemme alusta asti puhuneet aivan eriasioistaMeillä ei ymmärtääkseni ole tästä näkemyseroa.

10 Gt tulee helposti kun asentaa vaikkapa Garagebandin jam-packeja

-
Toteamushan se tietenkin oli, tarkoituksena osoittaa, että kirjasto ei välttämättä ole massiivinen, kaiken levytilan syövä Behemot, jota täytyy erilaisin keinoin yrittää pitää kurissa.TheKraken kirjoitti:
Ymmärränsinkö nyt näin jälkijunassa oikein, että tuo sinun 200 Mt kirjastosi ei ollut tarkoitettu vastaväitteeksi minun 800 Mt kirjastolle, vaan se oli vain toteamus, että kirjasto voi olla näinkin pikkuinen? Tämä nimittäin selvittäisi sen, miksi me tässä vänkäämme, koska selvästikin olemme alusta asti puhuneet aivan eriasioista
-
Viesti Kirjoittaja benighted »
Tuleeko jam-packien mukana uninstalleri? Eli jos Pentti Perusbasisti asentaa jamit ja toteaakin ettei tarvitse niitä. Ei Pentti niitä löydä jos ei jossain keskitetysti ole mahdollisuutta niitä poistaa, ja esim läppärien kovoissa alkaa 10 Gt tuntua..TheKraken kirjoitti: 10 Gt tulee helposti kun asentaa vaikkapa Garagebandin jam-packeja
-
En ole tuosta varma, mutta muistaisin että jos ne poistaa Garagebandin kautta, niin ne katoaa myös levyltä tällöin.benighted kirjoitti:Tuleeko jam-packien mukana uninstalleri? Eli jos Pentti Perusbasisti asentaa jamit ja toteaakin ettei tarvitse niitä. Ei Pentti niitä löydä jos ei jossain keskitetysti ole mahdollisuutta niitä poistaa, ja esim läppärien kovoissa alkaa 10 Gt tuntua..TheKraken kirjoitti: 10 Gt tulee helposti kun asentaa vaikkapa Garagebandin jam-packeja
-
os 9 asennus helppoa?
Viesti Kirjoittaja maluma »
Terveisiä perheestä
-
Re: os 9 asennus helppoa?
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Käyttäjäyhteisö, niin kotimainen kuin ulkomainenkin, auttaa aika kivasti kuten Linuxillakin. Vastaavaa verkkoyhteisöllisyyttä en ainakaan win-puolella ole huomannut.maluma kirjoitti:Jos windowsin puolella jos joku ei asennu, saat avun nopeasti. Olen nyt ollut pari viikkoa ilman os 9 kun en saa sitä asennettua, eikä kone neuvo, eikä ystävilläkään ole tietoa. Eli: macin kaikki asennukset eivät ole suinkaan helppoja.
Terveisiä perheestä
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: os 9 asennus helppoa?
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Nyt menee kyllä puurot ja vellit sekaisin ja kunnolla. OS 9 ei ole ohjelma, vaan käyttöjärjestelmä (ikääntynyt). There might be a slight difference?maluma kirjoitti:Jos windowsin puolella jos joku ei asennu, saat avun nopeasti. Olen nyt ollut pari viikkoa ilman os 9 kun en saa sitä asennettua, eikä kone neuvo, eikä ystävilläkään ole tietoa. Eli: macin kaikki asennukset eivät ole suinkaan helppoja.
Terveisiä perheestä
Kertoisitko nyt hieman enemmän tuosta OS 9-ongelmastasi, mutta voisit ehkä tehdä sen toisessa viestiketjussa. Nyt puhutaan oletettavasti myös siitä, että OS 9 halutaan asentaa Classic-tilaan OS X:n alla?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka