Näin täälläkin. Ei pelkästään sammuta ohjelmaa varmasti, vaan on myös n kertaa nopeampi kuin hiirellä osoittelu.Saunatonttu kirjoitti:+ Q
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja leidi32 »
Noin 10 vuotta sitten aloitin käyttämällä HomeSitea ja viitisen vuotta sitten siirryin Dreamweaveriin.Saunatonttu kirjoitti:Mitä sitten käytät/käytit Windowsilla?leidi32 kirjoitti:- Kunnollinen HTML/CSS/PHP editori puuttuu kokonaan. Siis onhan noita editoreita, mutta tarkoitan kunnollista editoria ammattikäyttöön
Viesti Kirjoittaja Roadstar »
Mikä estää hankkimasta Dreamweaverin Macciversiota? http://www.adobe.com/products/dreamweav ... ystemreqs/leidi32 kirjoitti:Noin 10 vuotta sitten aloitin käyttämällä HomeSitea ja viitisen vuotta sitten siirryin Dreamweaveriin.Saunatonttu kirjoitti:Mitä sitten käytät/käytit Windowsilla?leidi32 kirjoitti:- Kunnollinen HTML/CSS/PHP editori puuttuu kokonaan. Siis onhan noita editoreita, mutta tarkoitan kunnollista editoria ammattikäyttöön
Mä käytän tällä hetkellä Macciversioa, koska se on ainoa toimiva vaihtoehto. Mac-versio tosin vaan toimii vähän miten toimii, jos toimii. Tämä on tällainen vasemmalla kädellä kokoon kyhätty tapaus - sen vain tuntee...Roadstar kirjoitti:Mikä estää hankkimasta Dreamweaverin Macciversiota? http://www.adobe.com/products/dreamweav ... ystemreqs/leidi32 kirjoitti:Noin 10 vuotta sitten aloitin käyttämällä HomeSitea ja viitisen vuotta sitten siirryin Dreamweaveriin.Saunatonttu kirjoitti:Mitä sitten käytät/käytit Windowsilla?leidi32 kirjoitti:- Kunnollinen HTML/CSS/PHP editori puuttuu kokonaan. Siis onhan noita editoreita, mutta tarkoitan kunnollista editoria ammattikäyttöön
Viesti Kirjoittaja mercury »
Mikä versio se on, ja mikä versio sulla oli Windowsilla? Vanhemmat versiot oli molemmilla alustoilla parempia, uudemmat taas tasapuolisesti syvältä...leidi32 kirjoitti:Mac-versio tosin vaan toimii vähän miten toimii, jos toimii. Tämä on tällainen vasemmalla kädellä kokoon kyhätty tapaus - sen vain tuntee...
Viesti Kirjoittaja Saunatonttu »
Alussa oli vaikea oppia kaikki mahdolliset pikanäppäimet. Nyt kun ne osaa, käytän hiirtä vaan vierittämiseen ja linkkien klikkailuun.mercury kirjoitti:Näin täälläkin. Ei pelkästään sammuta ohjelmaa varmasti, vaan on myös n kertaa nopeampi kuin hiirellä osoittelu.Saunatonttu kirjoitti:+ Q
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Viesti Kirjoittaja BulletFace »
No kyllä tämä ainakin minulle on vieläkin se, juttu (kaiken muun hyvän lisäksi), että macceja edelleen on harvalla ja toki olisit saanut varmaan markantalosta halvemmalla huonomman, joka olisi kaikilla ja siinä olis vieläpä se kaikkien suosima ihana windows.kuriton kirjoitti:no se mua ärsyttää että maceja on harvoilla, "ostit läppärin, ai se onkin tuommonen vaan, ihan outo" markantalosta olisit saanut halvemmalla ja ois ihan hyvä merkki![]()
siis miks tää on niin tuntematon juttuneuvojat ja oppaatkin aika vähissä, windoosaa kaikkialla.
ja sitkun oisin katsonut kantri videoita amerikan puolelta, "ei valitettavasta toimi macissa"
Viesti Kirjoittaja kuriton »
minäpä käyn noilla sivuilla tässä joku päivä ja yritän uudelleen, ja sitten palajan kysymykseen että miten minä ne näkisinBulletFace kirjoitti: Sinulla ei luultavasti vain ole oikeita kodekkeja tai sinulta puuttuu, jotain muuta vastaavaa. Itsellä tullut koskaan ainuttakaan videota vastaan, joka ei olisi Ossissa pyörinyt.
Viesti Kirjoittaja scratsin »
Minäpä tartun tähän kun taisin Dockia mollata pari viestiä takaperin.scratsin kirjoitti:...ihmetyttää esim mitä huonoa on finderissää ja dockissa?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Mikset voi nyt pistää niitä 4-5 ohjelmaa sinne? Dockista voi poistaa ohjelmia ja niitä voi sinne myös lisätäleidi32 kirjoitti:Dock:
- Windows XP:n käynnistävalikossa on käytetyimmät ohjelmat. Minun käytössä ja minun tarpeisiin (käytän 4-5 ohjelmaa jatkuvasti, muita tosi harvoin) se oli juuri sitä mitä tarvitsin.
Tämä johtuu siitä perustavanlaatuisesta erosta, että jos windowsissa avaat vaikka firefoxissa tai ie:ssä uuden "ikkunan" et avaa ikkunaa, vaan avaat kokonaisen uuden ohjelman. Jos sinulla siis on 15 "ikkunaa" auki, niin sinulla 15 ohjelmaa auki. Macci taas toimii niin, että ohjelmia avataan yksi ja sen sisällä avataan taas uusia ikkunoita. Eli kyseessä on ihan puhtaasti tottumuskysymys. Itse en tuota ole kaipaillut enää aikoihin. commamd-tab + expose ja yksi klikkaus, niin ikkuna on valittu, vieläpä visuaalisesti, eikä vain sen nimen perusteella.leidi32 kirjoitti:- Windowsin tehtäväpalkissa näkyy eri ikkinat erikseen, jolloin pääsin suoraan esim. halumaani selainikkunaan
- Windowsissa eri ikkunat myös näkyivät erikseen Alt-Tab toiminnolla, joten esim. kahden selaimen välillä "hyppiminen" oli helppoa. Vrt. nykyinen Apple malli: Alhaalta aukeaa kaikki Safarit, joista viimeksi käytetty on päällimmäisenä, Omppu-Tabilla sama homma. (Tämä "hyppinen" on tärkeää esim. kun on kolme selainta (esim. verkkokauppa, hallintatyökalu, tietokanta) ja koodieditori yhtäaikaa päällä ja käytössä. Jos noi sivut on välilehdissä, niin se ei vaan ole sama asia, ei sinnepäinkään)
Jo käsitteenä Äskeiset kohteet on eri asia Suosituimmat ohjelmat.Ja omppu-valikosta löytyy myös "äskeiset kohteet"-kohta.
Tiedän, että kyseessä on perustavanlaatuinen ero. Niin koodillisesti kuin käytettävyydeltäänkinTämä johtuu siitä perustavanlaatuisesta erosta
...joka on taas ihan toinen asia kuin pelkkä command-tab. Ero on hiuksenhieno, mutta käytössä merkittävä....commamd-tab + expose ja yksi klikkaus...
Muihin en ota kantaa, mutta tuossa oli minulta käynyt pieni lukihäiriö, eli ymmärrän kyllä että eriasioista puhutaan, lukaisin vain jotenkin hätilöidystileidi32 kirjoitti:TheKraken,
Kiitos ystävällisestä vastauksesta. Nämä asiat ei minua niin paljoa häiritse kuin kommenteistani voisi ehkä ymmärtää. Eri käyttis -> hommat toimii eri tavalla. Kommentoin kuitenkin muutamalla sanalla esittämiäsi ratkaisuja:
Jo käsitteenä Äskeiset kohteet on eri asia Suosituimmat ohjelmat.Ja omppu-valikosta löytyy myös "äskeiset kohteet"-kohta.
Lisäksi Äskeiset kohteet on kolmen napsautuksen päässä ja klikattavat valikot pieniä. Windowsissa taas ohjelma on kahden ison napin klikkauksen takana.
Viesti Kirjoittaja vesku »
Äskeiset kohteet toimii kuitenkin ohjelmien osalta juurikin kuten Suosituimmat ohjelmat (ainakin minulla). Niin ja miksi se Dockiin veto ei passaa? Mulla ainakin on DW ja Photari ja sensemmoiset siellä.leidi32 kirjoitti:TheKraken,
Kiitos ystävällisestä vastauksesta. Nämä asiat ei minua niin paljoa häiritse kuin kommenteistani voisi ehkä ymmärtää. Eri käyttis -> hommat toimii eri tavalla. Kommentoin kuitenkin muutamalla sanalla esittämiäsi ratkaisuja:
Ja omppu-valikosta löytyy myös "äskeiset kohteet"-kohta.Jo käsitteenä Äskeiset kohteet on eri asia Suosituimmat ohjelmat.
Lisäksi Äskeiset kohteet on kolmen napsautuksen päässä ja klikattavat valikot pieniä. Windowsissa taas ohjelma on kahden ison napin klikkauksen takana..
Tämä johtuu siitä perustavanlaatuisesta erosta
Tiedän, että kyseessä on perustavanlaatuinen ero. Niin koodillisesti kuin käytettävyydeltäänkin ;
...commamd-tab + expose ja yksi klikkaus...
Mullon Exposeen "näytä ikkunat" hiiren rullanapissa. Vaikea elää ilman, työpeeceellä ollessa....joka on taas ihan toinen asia kuin pelkkä command-tab. Ero on hiuksenhieno, mutta käytössä merkittävä.
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Tää on mollaa mäkkiä ketju, mutta mä en malta olla vuodattamatta.TheKraken kirjoitti:perustavanlaatuisesta erosta, että jos windowsissa avaat vaikka firefoxissa tai ie:ssä uuden "ikkunan" et avaa ikkunaa, vaan avaat kokonaisen uuden ohjelman. Jos sinulla siis on 15 "ikkunaa" auki, niin sinulla 15 ohjelmaa auki.
Kyllä IE:kin käynnistää uuden ohjelman. Nämä "monistetut" ohjelmat tosin käyttävät samoja resursseja ja kirjastoja yms luoja ties mitä. Tästä syystä yhden IE:n kaatuminen 90% tapauksissa kaatoi myös muutkin IE:tBlueTide kirjoitti:Nimittäin vaikka moni ohjelma toimiikin juuri Krakenin kuvaamalla tavalla, IE ei sitä tee (/ tehnyt). Jumankavita siinä on eroa miten sen uuden ikkunan avaa. Meinaan kun sen tekee ctrl-n / file - new window, niin tämä ei ole uusi ohjelma vaan jotenkin sidossa sen launchanneeseen räpellykseen. Jos sen käynnistää esim pikakuvakkeesta, se on uusi instanssi/ohjelma..
Siis toki ne mulla on tuolla Dockissa. Mistäpä muualtakaan niitä käynnistelisvesku kirjoitti:Niin ja miksi se Dockiin veto ei passaa?
Osaatko sanoa oisko vanhemmissa versioissa sellainen asia kunnossa, että DW muistas mihin kansioon on edellisen kerran tallennettu ja ehdottas uusien tiedostojen tallennuspaikaksi samaa kansia (tai sitten projektin kotikansioa)?mercury kirjoitti:Mikä versio se on, ja mikä versio sulla oli Windowsilla? Vanhemmat versiot oli molemmilla alustoilla parempia, uudemmat taas tasapuolisesti syvältä...leidi32 kirjoitti:Mac-versio tosin vaan toimii vähän miten toimii, jos toimii. Tämä on tällainen vasemmalla kädellä kokoon kyhätty tapaus - sen vain tuntee...
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Tämä on nyt hieman muistelopohjalta koska en enää muista sivuja jotka tappoivat tuon IE:n (ja IE ei enää ole se sama) joten kokeileminen ja varmistaminen jää nyt vähän vähemmälle.TheKraken kirjoitti:Kyllä IE:kin käynnistää uuden ohjelman. Nämä "monistetut" ohjelmat tosin käyttävät samoja resursseja ja kirjastoja yms luoja ties mitä. Tästä syystä yhden IE:n kaatuminen 90% tapauksissa kaatoi myös muutkin IE:t
Viesti Kirjoittaja mercury »
DW 7 = MX 2004, tätäkö tarkoitit? Onko sulla siis v.8 nyt Macilla?leidi32 kirjoitti:Osaatko sanoa oisko vanhemmissa versioissa sellainen asia kunnossa, että DW muistas mihin kansioon on edellisen kerran tallennettu ja ehdottas uusien tiedostojen tallennuspaikaksi samaa kansia (tai sitten projektin kotikansioa)?
Onko vanhemmissa versioissa myös mahdollisuus tehdä useita projekteja? Seiskassa ainakin Windows-puolella oli. Tämä on siinä mielessä tärkeä, että noita hallittavia sivustoja/projekteja on pitkälti toistasataa...
8.0.2 on käytössä. Kun teen uuden dokumentin ja tallennan sen, niin DW ehdottaa hakemistoksia Dokumentit-hakemistoa. Tarkistin vielä määritykset ja ne on kunnossa.mercury kirjoitti:DW 7 = MX 2004, tätäkö tarkoitit? Onko sulla siis v.8 nyt Macilla?leidi32 kirjoitti:Osaatko sanoa oisko vanhemmissa versioissa sellainen asia kunnossa, että DW muistas mihin kansioon on edellisen kerran tallennettu ja ehdottas uusien tiedostojen tallennuspaikaksi samaa kansia (tai sitten projektin kotikansioa)?
Onko vanhemmissa versioissa myös mahdollisuus tehdä useita projekteja? Seiskassa ainakin Windows-puolella oli. Tämä on siinä mielessä tärkeä, että noita hallittavia sivustoja/projekteja on pitkälti toistasataa...
Useita projekteja/sivustoja on voinut olla jo aiemmissa versioissa, ja mulla DW MX (=v.6) ainakin tietää mihin pitää tallentaa, ja ehdottaa uudelle dokulle ekana projektille/sivustolle määriteltyä juurikansiota. Onko sulla nämä märitykset kunnossa?