Ohjelma jolla lähettää kaverilla nopeammin!?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
18 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ohjelma jolla lähettää kaverilla nopeammin!?
Viesti Kirjoittaja clasumikko »
Eli tuskastuttavan iso tiedosto pitäisi lähettää kaverille ja msn/skype auttamattoman hitaita välittämään tiedostoa.
Läytyykö siis hyvää luotettavaa ohjelmaa jolla hoitaa lähettämisen ja lataamisen?
Kiituksia!
Läytyykö siis hyvää luotettavaa ohjelmaa jolla hoitaa lähettämisen ja lataamisen?
Kiituksia!
-
Viesti Kirjoittaja abg »
Itte ihmetelly ihan samaa. Välillä se on mahdotonta. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. PC aikoinani välillä törmäsin ongelmaan muutaman kerran. Esim: soulseekissä ei saanut toisen listaa, mesessä meni noin 0,1kbs, sähköpostiin liian iso tiedosto. Joku ftp palvelin kavereitten kesken on varmaan paras, mutta eihän sitä kaikilla ole. Jotain sivutilaa jostain, monien liittymien yhteydessä tulee jotain palvelintilaa. Laittaa sinne sen tiedoston ja käskee kaverin lataamaan. Sen kai voi suojata jotenkin että sen saa ladattua ainoastaan salasanalla. Tietääkö joku miten se suojaus tapahtuu?
TIETSKA: MacBook Pro
FILLARI: Terässiipi
FILLARI: Terässiipi
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
OS9:llä onnistui kätevästi niin että latasin jonkun freeware FTP-softan (nimeä en muista) jonka kun pisti päälle niin PC:llä operoiva kaveri pystyi loggaamaan koneelleni ihan kuin oikealle FTP:serverille ja sitten uppaamaan ja lataamaan tiedostoja.abg kirjoitti:Joku ftp palvelin kavereitten kesken on varmaan paras, mutta eihän sitä kaikilla ole.
Varmaan tähän on OS X:lläkin jokin keino vastaava, onnistuuko peräti ilman mitään apusoftia?
Toinen keino mikä ainakin mulla toimii vauhdikkaasti on DCC IRCin kautta.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Helpoiten näin: laittaa nimeksi riittävän arvaamttoman nimen, tyyliin 4dsd56exps3is.zip ja laittaa kansioon, jossa ei ole index-tiedostoa. Näin vain hakemiston ja nimen tarkalleen tietävä voi imuroida.abg kirjoitti:Sen kai voi suojata jotenkin että sen saa ladattua ainoastaan salasanalla. Tietääkö joku miten se suojaus tapahtuu?
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ei kyllä ole. Kauhia vaiva yhden tiedoston lähettämisen takia, jos sen torrenttina pistäisi yhdelle kaverilleenJamac kirjoitti:Eikö joku bit torrent olisi niinkuin juuri tehty tähän hommaan? Tomato Torrent tai joku.

Minä suosittelen sitä, että lataat pureFTPd Managerin ja pistät kaverillesi oman ftp-palvelimen pyörimään macillasi. Sitten jos tahdot tiedoston hänelle, voit laittaa sen kys. kansioon ja kaverisi voi ladata sen. Jos taas kaverisi tahtoo lähettää sinulle jotain, voi hän uploadata sen palvelimellesi ja sen jälkeen sinä voit sen sieltä noukkia.
-
-
Näin lähetät isoja tiedostoja
Viesti Kirjoittaja junior »
Kaikki, joilla on mac.com-tunnus, voivat käyttää iDiskiä hyväkseen isojen tiedostojen lähettämiseen.
Kätevintä on käyttää FileChute-apuohjelmaa, http://www.yellowmug.com. Sen avulla isotkin tiedostot voi lähettää omalle iDiskille, ja FileChuten tekemän linkin voi antaa asiakkaalle tiedostojen imurointiin.
Kätevintä on käyttää FileChute-apuohjelmaa, http://www.yellowmug.com. Sen avulla isotkin tiedostot voi lähettää omalle iDiskille, ja FileChuten tekemän linkin voi antaa asiakkaalle tiedostojen imurointiin.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Söötti »
Mä olen antanut OS X:n hoitaa homman. OS X:n palomuuriin määritellyt jaon päälle ja fileet julkiseen kansioon. Toinen osapuoli surffii selaimella suoraan mun koneelle ja imuuttaa sieltä haluamansa.
En ole just nyt macin kimpussa, joten toi sepustus on vähän ylimalkainen. Mutta homma pelittää eikä tarvitse asennella mitään ylimääräisiä.
Täältä löytynee lisää infoa:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106461
En ole just nyt macin kimpussa, joten toi sepustus on vähän ylimalkainen. Mutta homma pelittää eikä tarvitse asennella mitään ylimääräisiä.
Täältä löytynee lisää infoa:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106461
-
Yousendit.com
Viesti Kirjoittaja masi »
Mä oon pääasiassa käyttänyt yousendit.com -palvelua isojen tiedostojen lähettämiseen. Pähkinänkuoressa:
1)Lähetettävät tiedot zipiksi tms.
2)yousendit.comiin, jossa täytät lyhyen lomakkeen (vastaanottajan email ja joku viesti)
3)Send
4)Vastaanottajalle kolahtaa maili, kun tiedosto on kokonaan yousenditin palvelimella, viestissä on download-linkki
5)Tiedosto tuhoutuu palvelimelta tietyn ajan kuluessa automaattisesti
En ehkä mitään tosi arkaluontoista laittais tota kautta vaikka niillä taitaa joku pro-versiokin olla säikymmile.
1)Lähetettävät tiedot zipiksi tms.
2)yousendit.comiin, jossa täytät lyhyen lomakkeen (vastaanottajan email ja joku viesti)
3)Send
4)Vastaanottajalle kolahtaa maili, kun tiedosto on kokonaan yousenditin palvelimella, viestissä on download-linkki
5)Tiedosto tuhoutuu palvelimelta tietyn ajan kuluessa automaattisesti
En ehkä mitään tosi arkaluontoista laittais tota kautta vaikka niillä taitaa joku pro-versiokin olla säikymmile.
-
SSH
Viesti Kirjoittaja Akiki »
Yksi vaihtoehto olisi käyttää ssh:ta kun osx:stä se vakionakin löytyy. Eli tekee vaikka kaverille oman käyttäjätunnuksen koneelle ja pyytää kaveria yhdistämään jollakin sftp ohjelmalla omalle koneelle josta sitten voi kopioida tuon tiedoston. Pitäisi olla ainakin turvallinen tapa ja kun itse kokeilin nii verrattain helppokin. Sftp ominaisuus löytyy monista normaleista ftp siirto-ohjelmista.
-
Re: SSH
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Käytännössä nopeusero jäänee aika minimaaliseksi verrattuna ftp siirtoon. Itse en kyllä ftp:tä lähtisi välttämättä suosittelemaan, se on melko turvaton, jollei sitä sitten rupea chroottamaan ym.mercury kirjoitti:SSH vaan ei ole niin nopea, mutta muuten ihan jees jos ei tarvi päästä maksiminopeuteen.
/---
ap
-
Re: SSH
Viesti Kirjoittaja mercury »
Kai tässäkin vaikuttaa konffaukset aika lailla, mutta mun kokemuksien mukaan nopeus on ollut 55-70% maksimikaistasta, serverinä OS X 10.4 Server ja omassa päässä pari-kolme eri softaa. FTP:tä en itse edes harkitsisi, mutta tässä kai etsittiin jotain nopeata siirtotapaa.gramdel kirjoitti:Käytännössä nopeusero jäänee aika minimaaliseksi verrattuna ftp siirtoon.
-
Viesti Kirjoittaja nikoh »
Siis kansioon jossa on jokin index-tiedosto, ettei palvelin listaa kansion tiedostojaJuhani L kirjoitti:Helpoiten näin: laittaa nimeksi riittävän arvaamttoman nimen, tyyliin 4dsd56exps3is.zip ja laittaa kansioon, jossa ei ole index-tiedostoa. Näin vain hakemiston ja nimen tarkalleen tietävä voi imuroida.

18 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka