![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
iMac Core(2)Duo 20" näytössä vikaa ?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja pwr »
Tekniset tukivaihtoehdotjoonahe kirjoitti:Kyllä tämä perhana sittenkin selvästi häntii. Oikeassa olette! Mihin pitää ottaa yhteyttä? Nyt alkoi häiritsemään, kun siitä tuli puhetta...
Teknistä puhelintukea saat soittamalla numeroon 0800 96162 arkisin ma - pe klo 8.00 - 19.45. Jos tuotteessa on voimassa 90 päivän ilmainen takuutuki tai sille on hankittu AppleCare Protection Plan -palvelusopimus, tuki on maksuton. Muutoin puhelintuesta veloitetaan 49 euroa tapaukselta.
lähde http://www.apple.com/fi/contact/
-
Viesti Kirjoittaja pwr »
Ajattelin itse soittaa huomenna uudestaan applelle ja keskustella asiasta.Aaaron kirjoitti:Pitääköhän itsekin soittaa Applelle huomenissa. Myyjäliikkeen kautta tuskin asia minnekään etenee.
En ihan suinpäin olisi huoltoonkaan laittamassa, kun ei oikein tiedä että tulee uuden paneelin mutta saman ongelman kanssa takaisin.
Olisi hienoa jos mahdollisimman moni ongelman havainnut soittaisin applen omaan tukinumeroon ja kertoisi ongelmasta omassa koneessaan.
Tässä vielä linkki aiemmin mainitsemaani ranskalaiseen sivustoon, josta löytyy testiohjelma "iMacDisplayTester", jolla voi koestaa oman näyttönsä.
-
Viesti Kirjoittaja menexpert »

Minullakin oli vielä viikko sitten 20" iMac, mutta nyt se on jo palautettu (tosin muista syistä). Järjestelmäasetusikkunaa en sillä koskaan ehtinyt liikutella, mutta muistan kyllä ihmetelleeni pientä häntimistä, kun testailin Quake nelosen demoa. Etenkin pimeissä paikoissa sitä ilmeni. Ajattelin silloin, että kyse on nestekidenäyttöjen ominaisuudesta, enkä miettinyt asiaa sen enempää, varsinkin kun häntiminen ei ollut kovin massiivista. Aikaisemmin minulla ei ole nestekidenäyttöjä ollut, joten en osannut arvioida millaisia niiden pitäisi (nykyään) olla.
Voisiko joku toinenkin, jolla on häntimistä, jotenkin selvittää, mikä paneeli omassa iMacissa on? Ainakin MacRumorsin keskustelualueilla joku sanoo, että paneeli ei olisi Samsungin vaan LG-Phillipsin. Paneeli on sama kuin Dellin 2007WFP näytössä, jonka vasteajaksi Dell ilmoittaa 16 millisekuntia.Aaaron kirjoitti:Everest sanoo Windowsissa, että näyttö on LTM201M1 ja tämän kun heittää Googleen, löytyy Samsungin paneeli, jossa vasteaika on 8 millisekuntia, joten minkäänlaista häntimistä ei pitäisi esiintyä
-
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
Ei muuten peritä, jos tuotteessa on vikaa ja soitat sen vuoksi. Sama numero on jossain toisella sivullakin ja siellä ei puhuta maksusta mitään, eikä numeroon soittaessakaan siitä taidettu mainita.Jos tuotteessa on voimassa 90 päivän ilmainen takuutuki tai sille on hankittu AppleCare Protection Plan -palvelusopimus, tuki on maksuton. Muutoin puhelintuesta veloitetaan 49 euroa tapaukselta.
-
Viesti Kirjoittaja pwr »
Joo, hyvä korjaus. Unohtui itse lisätä, etten ole koskaan joutunut mitään maksamaan soitosta takuuaikana tai sen ulkopuolella.Aaaron kirjoitti:Ei muuten peritä, jos tuotteessa on vikaa ja soitat sen vuoksi. Sama numero on jossain toisella sivullakin ja siellä ei puhuta maksusta mitään, eikä numeroon soittaessakaan siitä taidettu mainita.Jos tuotteessa on voimassa 90 päivän ilmainen takuutuki tai sille on hankittu AppleCare Protection Plan -palvelusopimus, tuki on maksuton. Muutoin puhelintuesta veloitetaan 49 euroa tapaukselta.
-
Viesti Kirjoittaja pwr »
Kyllä näissä kaikissa uusissa taitaa Samsungin S-PVA paneeli olla. Omistin aiemmin revB 20" G5 koneen, jossa oli ymmärrykseni mukaan S-IPS paneeli. Tämän huomasi mm. siitä että mustat osiot punertuivat näytöllä jyrkästä kulmasta katsottuna. Näin ainakin muistan netistä lukeneeni, että edellinen oii S-IPS paneelin ominaisuuksia.Voisiko joku toinenkin, jolla on häntimistä, jotenkin selvittää, mikä paneeli omassa iMacissa on? Ainakin MacRumorsin keskustelualueilla joku sanoo, että paneeli ei olisi Samsungin vaan LG-Phillipsin. Paneeli on sama kuin Dellin 2007WFP näytössä, jonka vasteajaksi Dell ilmoittaa 16 millisekuntia.
Vastaavaa häntimistä ei todellakaan ollut huomattavissa, ja en usko että vasteaika vanhemmassa näytössä oli lähelläkään 8ms. Täytyy myöntää että jo ensi tunnelma uuden koneen paneelin kanssa oli hieman sekava, paneeli oli kirkas ja sävykäs, mutta kuva olit jotenkin silti haalea vrt vanha paneeli.
Minulla ei ole tuota bootcamppia asennettuna, joten en pääse valitettavasti kokeilemaan.
-
Viesti Kirjoittaja tved »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja pwr »
En ehkä rupeaisi vertaamaan pöytäkoneen ja kannettavan näyttöjä, mutta oikeassa olet että ei kyseessä ole mikään maailmanlopun alku. Mutta en kyllä ymmärrä miksi kyseessä olevan koneiden näyttö häntii mainitulla tavalla kun mallisarjan sisaret tai muut malli eivät ilmiöitä tunne. Eli minkä takia sen näytön pitäisi häntiä kun se ei kuulu niin tehdä ? Ja en kyllä usko että tämä ominaisuus lisää koneen jälleenmyynti arvoakaan.Itsellä myös 20" intel iMac ja tuolla testivideolla kyllä häntimisen huomaa, mutta yhtälailla häntimistä näkyy myös pc työläppärilläkin(tosin hieman eri tyylistä, eli musta häntii pitkästi).
Miten luulet minun alunperin huomanneen ongelman ?Vai heilutteleeko täällä porukka päivät pitkät ikkunoita näytöllä ja katsoo ikkunan reunoja?

-
-
Viesti Kirjoittaja KinZZa »
Tuntuu vain huvittavalta kun moni on vasta tätä topicia lukiessaan tuon "ominaisuuden" havainnut... Itse olen myös vakavissani harkinnut juuri kyseisen 20" mallin hankkimista.
-
Viesti Kirjoittaja Waltt »
Tein tuon testin http://www.diesirae.info/imac/679ECACB- ... oblem.htmlKinZZa kirjoitti:Onko tämä häntimisongelma nyt siis havaittu kaikissa intel iMaceissä (20-tuumaisissa)? Vaiko vain aikaisin/kesällä/syksyllä tänä vuonna ostetuissa? Ja niiltä jotka kyseisen ongelman ovat havainneet, kysyisin vaikuttaako se päivittäiseen käyttöön esim. dvd-toistossa jne.
Tuntuu vain huvittavalta kun moni on vasta tätä topicia lukiessaan tuon "ominaisuuden" havainnut... Itse olen myös vakavissani harkinnut juuri kyseisen 20" mallin hankkimista.
Ja pientä häntimistä näkyy, mutta vain pääasiassa harmaassa ja sinisessä palkissa aivan pientä. Katsoessa elokuvia tai pelatessa Doom 3:sta ei huomaa minkään näköistä häntimistä.
Lisäksi kun heiluttelen ikkunoita ympäriinsä ei häntimistä näy. Joten voihan tuo olla jonkinlainen "ominaisuus" jonka voisi päivityksellä korjata (?)
-
Viesti Kirjoittaja pwr »
Vaikea arvioida ongelman laajuutta, mutta tähän ketjuun on vastannut useampi Core 2 Duo ja Core Duo koneiden omistaja joilla ongelma on. Itse olen nähnyt oman koneeni lisäksi 2 konetta, joissa molemmissa oli sama ongelma.KinZZa kirjoitti:Onko tämä häntimisongelma nyt siis havaittu kaikissa intel iMaceissä (20-tuumaisissa)? Vaiko vain aikaisin/kesällä/syksyllä tänä vuonna ostetuissa? Ja niiltä jotka kyseisen ongelman ovat havainneet, kysyisin vaikuttaako se päivittäiseen käyttöön esim. dvd-toistossa jne.
Ongelman/ominaisuuden luonnetta ja vakavuutta voi jokainen puntaroida miten tahtoo, ja kuitata ongelman pelkkänä kauneusvirheenä. Itse olisin kuitenkin jättänyt ehdottamasti koneen ostamatta jos olisin asiasta ollut tietoinen. Suosittelen kyllä katsomaan muita malleja ja jättämään 20" koneet toistaiseksi kaupan hyllylle. Edellinen on tietysti vain henkilökohtainen mielipiteeni.
En ole tarkemmin testannut videomateriaalilla ongelman esiintymistä, käyttöliittymässä esiintyvät ongelmat ovat ihan tarpeeksi masentavaa katseltavaa...kun tarpeeksi kauan katselee
Toisaalta ennen ongelman havaitsemista olen pelannut koneella ja katsonut HD-klippejä jne. ja en häntimistä huomannut. Tosin en mitään ongelmia näytöstä osannut etsiäkkään.
-
No perh*na, tuo kyseinen malli on itselleni (sekä taloudellisesti että muuten) juuri sopivin malli.pwr kirjoitti: Suosittelen kyllä katsomaan muita malleja ja jättämään 20" koneet kaupan hyllylle. Edellinen on tietysti vain henkilökohtainen mielipiteeni.
Pitää kyllä näiden tietojen valossa seurata asiaa sivusta ja ostaa kone myöhemmin. Se tässä vain eniten ottaa päähän, kun on niin hirveä mac-kuume .
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Toivottavasti ongelmaan tulee jonkilaista vastausta/toimintaa Applen suunnaltakin. Odotellaan siis.
-
Viesti Kirjoittaja pwr »
Tärkeää tosiaan olisi että mahdollisimman moni raportoisi asiasta applen tukeen, vaikkei mitään jatkotoimenpiteitä asian suhteen olisi mielessä. Tarpeeksi monta yhteydenottoa varmasti edistäisi applen kiinnostumista asiasta. Ehkä sitä kautta joku kaunis päivä koneessa sitten olisi paneeli jossa ominaisuutta ei olisi.
Kokeilin äsken Call Of Duty 2:n demoa ja yritin etsiä merkkejä häntimisestä. En löytänyt mitään siihen viittaavaa, tosin voin olla väärä ihminen suorittamaan kyseistä operaatiota, sillä pelaaminen on viimeinen asia jota koneellani teen.
Itse luultavasti pidän koneen, ja kiikutan koneen huoltoon sitten kun näen jossain liikkeessä koneen jossa ei ominaisuutta ole. Sitä ennen varmasti huolto ei tilannetta paranna. Pitää seurata tilannetta. Koneen palauttaminen ja tappelu asiakaspalvelun jalon ammattilaisen eli myyjäliikkeen kanssa ei oikein innosta.
Call Of Dutyn pelaamisen jälkeen, nettiä selaillessa koneen puhaltimet alkoiva puhkua täysillä joka alkoi tosin miltei heti vaimenemaan, ja palasi normaalille tasolle. Se voi olla että kohta näyttöongelmat ovat pienin murhe tämän koneen kanssa
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja niemepet »
iMac 2.5GHz Quad-Core Intel Core i5
12 GB RAM
AMD Radeon HD 6750M 512MB GDDR5
-
Viesti Kirjoittaja pwr »
Tuo kuulostaa lupaavalta, vaikuttaa siis siltä, että meillä muilla on vielä toivoa saada virheetön näyttö koneeseenniemepet kirjoitti:*huh huh* Osasittepa pelästyttää. Vaikka kuinka yritin saada "haamuefektiä" aikaiseksi, niin sellaista ei onneksi näy. Muitakin silmäpareja on nyt ruutua käynyt katsomassa, koska en uskonut omia silmiäni. Kone on ollut maalliskuusta saakka päällä 24h - ehkä näytön haamuefektit ovat tasaantuneet ;-)
Kokeilitko ihan tuota "tietoja tästä macista" ikkunan raahaamista, ja siinä ei näkynyt minkäänlaista varjoa ? Itse en kyllä usko että kaikissa koneissa tätä ominaisuutta olisi. Tosin historia osoittaa, että apple osaa lahjakkaasti tyriä jos niin on käydäkseen.
Tuolla ranskalaisen sivuston foorumilla oli kysely aiheesta ja muistaakseni vajaalla puolella vastanneista ei ongelmaa heidän mukaansa ilmennyt. Tosin tuota oli kommentoitu, että vastanneet eivät välttämättä tienneet mitä näytöstä tulisi katsoa.
Ikävää kyllä että ominaisuutta ilmenee vielä ainakin osassa uusia C2D koneita. revA koneiden omistajilla tuollaiset pienet probleemat ovat tietty luonnollisia

-
-
Viesti Kirjoittaja pwr »
Kyllä tuo haamuaminen/häntiminen näkyy useamman pikselin levyisenä jos se on näkyäkseen, tai melkein puhuisin ennemmin parista millimetristä. Siis "tietoja tästä macista" ikkunaa raahattaessa. Riippuu tietysti miten nopeasti ikkunaa liikuttaa... Kokeilitko millä menetelmällä ?Dene kirjoitti:Ei häntinyt ainakaan minun rev. b 20" intel imacci yhtään. Tai no muutaman pikselin levyinen blurri alue seurasi palkkia, mutta en tätä laske varsinaisesti häntimiseksi/ongelmaksi.
Jos näitä positiivisia kommentteja tulee lisää niin kohta uskaltaa laittaa oman koneen huoltoon. Täytyy kyllä todeta että pitäisi ensin itse omin silmin nähdä täysin ongelmaton näyttö, ennenkuin huoltoon uskaltaisin laittaa. Kolmen "viallisen" näytön jälkeen ei oikein mikään muu vakuuta

Kirjoittelen parasta aikaa revA iMac G5 17" koneella, Ttm-ikkunaa raahattaessa ei varjoa näy vrt c2d 20". Kokelin myös iMacDisplaytester ohjelmaa, ja kyllähän tuo häntii samalla tavalla tässäkin, ehkä jopa pahemmin. Eli en oikein tiedä tuon ohjelman soveltuvuudesta testaamiseen.Täytyy tosin muistaa että taitaa olla paneeli ehtoopuolen tekniikkaa tässä koneessa, vasteaika taitaa olla lähempänä 80 ms kuin 20" c2d:n 8 ms.
-
Rohkaisua tässä itsekin kaipaa. Kuten aiemmin mainitsin omaa iMacin hankintaa on hieman hidastanut kyseisen ongelman ilmaantuminen. Toisaalta vielä kaipaisi kommentteja, miten ongelma näkyy päivittäisessä käytössä ja häiritseekö hirveästi. Todennäköisesti itse en koneestani kyseistä ongelmaa edes huomaisi, mutta kylmä hiki rupeaisi valumaan tätä viestiketjua lukiessa.pwr kirjoitti: Jos näitä positiivisia kommentteja tulee lisää niin kohta uskaltaa laittaa oman koneen huoltoon. Täytyy kyllä todeta että pitäisi ensin itse omin silmin nähdä täysin ongelmaton näyttö, ennenkuin huoltoon uskaltaisin laittaa. Kolmen "viallisen" näytön jälkeen ei oikein mikään muu vakuuta![]()
Noh, itse hankinta odottaa vielä veronpalautuksia.
-
Viesti Kirjoittaja daddy0 »
Itselläni on C2D, jossa mitä ilmeisemmin tuo "vika" on olemassa. Ainakin "Tietoja tästä Macista" ikkunaa siirrellessä osa ikkunasta jättää jälkeensä sellasta sinistä haamukuvaa.KinZZa kirjoitti: Rohkaisua tässä itsekin kaipaa. Kuten aiemmin mainitsin omaa iMacin hankintaa on hieman hidastanut kyseisen ongelman ilmaantuminen. Toisaalta vielä kaipaisi kommentteja, miten ongelma näkyy päivittäisessä käytössä ja häiritseekö hirveästi. Todennäköisesti itse en koneestani kyseistä ongelmaa edes huomaisi, mutta kylmä hiki rupeaisi valumaan tätä viestiketjua lukiessa.
Oleellista on kuitenkin se, että missään muussa tilanteessa en ole havainnut näytön kanssa mitään omituista käytöstä. Eilenkin tuli kokeiltua Redline-autopeliä OS X:n puolella ja Oblivionia XP:n puolella.
t. Mikko
-
Viesti Kirjoittaja niemepet »
Juu, kokeilin liikuttelemalla about ikkunaa ja tuota testiohjelmaa joka on netissä. Kokeilin myös eri ohjelmien ikkunoita auki jos niistä olisi näkynyt jotain haamuefektiä/häntimistä - muttei mitään näy. Ja niin kuin sanoin mulla on ollut testi yleisö - ja vaikka kuinka tarkasti tutkimme, niin ei saatu mitään noihin videoissa näkyvää tai muutakaan omituisuutta näkyviin.pwr kirjoitti:Kokeilitko ihan tuota "tietoja tästä macista" ikkunan raahaamista, ja siinä ei näkynyt minkäänlaista varjoa ? Itse en kyllä usko että kaikissa koneissa tätä ominaisuutta olisi. Tosin historia osoittaa, että apple osaa lahjakkaasti tyriä jos niin on käydäkseen.
Käsittääkseni kone on rev A:ta, koska tämä on toimitettu maaliskuun tienoilla. Vaikuttaakohan tuo 256 grafiikka kortti asiaan vai oonko vain "voittanut arvonnassa" ja onnistunut saamaan toimivan näytön?...

iMac 2.5GHz Quad-Core Intel Core i5
12 GB RAM
AMD Radeon HD 6750M 512MB GDDR5
-
Viesti Kirjoittaja Jansko »
Olet voittanut arvonnassa, koska minulla on myös Rev A kone jossa 256MB näytönohjaimen muistia. Eipä tuo häntiminen kyllä minua ainakaan yhtään häiritse. Ja en olisi tosiaankaan edes huomannut sitä jos en olisi täältä lukenut.niemepet kirjoitti:Vaikuttaakohan tuo 256 grafiikka kortti asiaan vai oonko vain "voittanut arvonnassa" ja onnistunut saamaan toimivan näytön?...
-
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka