Minkälaista maccia minun kannattaisi etsiä 500€ budjetilla.
-Kuvankäsittelyyn
-web-sivujen tekoon
-Pieniä mainoksia
-Jonkinlaista pelaamista
-Netissä surfailua
En ole kauhean perillä macin raudasta jonka takia en tiedä mihin rahani kannattaisi laittaa.
Minkälaista maccia?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Minkälaista maccia?
Viesti Kirjoittaja zemex »
-
Re: Minkälaista maccia?
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Pystytkö yhtään nostamaan budjettia ?zemex kirjoitti:Minkälaista maccia minun kannattaisi etsiä 500€ budjetilla.
-Kuvankäsittelyyn
-web-sivujen tekoon
-Pieniä mainoksia
-Jonkinlaista pelaamista
-Netissä surfailua
En ole kauhean perillä macin raudasta jonka takia en tiedä mihin rahani kannattaisi laittaa.
Tuolla saa vain käytettyä G4-rautaa, ja G4 alkaa olla ainoaksi koneeksi vähän siinä rajoilla. Myydään palstalta sitten kaivamaan, jos budjetti on tiukka 500 EUR.
esim. noin 600 EUR budjetilla käytetty G5 iMac:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=82385
ja jos on jo näyttö olemassa niin runsaan 700 EUR budjetilla tehokas uusi MacMini ja näppis+hiiri
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/fistore
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Miten niin rajoilla? Mulla on 867 MHz G4 ja aivan hyvin tulen tällä toimeen ja teen sentään kuvankäsittelyäkin työkseni.mikas kirjoitti:Tuolla saa vain käytettyä G4-rautaa, ja G4 alkaa olla ainoaksi koneeksi vähän siinä rajoilla.
Eli aivan varmasti kysyjälle riittää esim. tällainen G4 ainakin noihin muihin, pelaamisesta uusimpien pelien osalta ei ole mulla kokemusta.
-Harri
-
Jep, monilla on G3:siakin jopa työkäytössä, ei siinä mitään. Mutta jottei tulisi kovin suurta pettymystä suunnitellusta switchistä, niin siksi suosittelen väh. G5 tai mieluummin intelpohjaista uudempaa mäkkiä. Miksei nopea G4:kin.harri kirjoitti:Miten niin rajoilla? Mulla on 867 MHz G4 ja aivan hyvin tulen tällä toimeen ja teen sentään kuvankäsittelyäkin työkseni.mikas kirjoitti:Tuolla saa vain käytettyä G4-rautaa, ja G4 alkaa olla ainoaksi koneeksi vähän siinä rajoilla.
Eli aivan varmasti kysyjälle riittää esim. tällainen G4 ainakin noihin muihin, pelaamisesta uusimpien pelien osalta ei ole mulla kokemusta.
-Harri
Tietysti jos myyt oman konfiguraatiosi - joka lienee suhteellisen pätevä - näyttöineen päivineen tuohon 500 EUR:oon, niin tottakai silläkin tekee - kuten olet todistanut, ja minäkin pidän suuren turpani kiinni
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Kuinka joutuisa tuo sinun g4 on? Mulla itsellä on käytössä g3 b&w 400mhz ja ainakaan minun mielestä ei paukut riitä siinä tai sitten vai toivon kaiken tapahtuvan liian nopeasti. Pc puolelta löytyy amd64 3500+ 1gb muistia ja kaikkea höpönlöpöä päälle. Vastaavan tehoista maccia kaipailesin mutta budjetti ei tanna antaa myöten.Miten niin rajoilla? Mulla on 867 MHz G4 ja aivan hyvin tulen tällä toimeen ja teen sentään kuvankäsittelyäkin työkseni.
Jostain täytyy joku intel pohjainen mini mac kaivaa halvalla..
-
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Ja se perusmini on varsin nopia värkki, varsinkin universaaleilla ohjelmilla. Itse sijoittasin rahani siihen. Tosin pelaamisen kannalta näytönohjain on pullonkaulana.MacFinn kirjoitti:Käytetty Mac mini on hyvä ratkaisu, jos sellaisen löytää. Mutta eihän tuo perusmini maksa kuin 629 €.
-
Zemex!
Saanko pyytää että postaat vain yhdelle alueelle saman topicin. Näitä on muuten vaikea seurata. Tämä pyyntö EI ole esitetty moderaatoorin ominaisuudessa, vaan ihan foorumin kanssakäyttäjän.
kiitos!
ps. toki voi olla aiheellista postata toisellekin alueelle, jos huomaa ekan menneenkin väärälle alueelle.
Saanko pyytää että postaat vain yhdelle alueelle saman topicin. Näitä on muuten vaikea seurata. Tämä pyyntö EI ole esitetty moderaatoorin ominaisuudessa, vaan ihan foorumin kanssakäyttäjän.
kiitos!
ps. toki voi olla aiheellista postata toisellekin alueelle, jos huomaa ekan menneenkin väärälle alueelle.
-
Viesti Kirjoittaja raimå »
Kyllä tuo budjetti on ehkä hieman alhainen ja rajoittaa liikaa.
Ihan turha ajatella siltä kantilta etteikö kuvankäsittely onnistuisi G4 koneilla. Kunhan muistia on edes jonniverran niin hyvin pyörii.
Kokemuksesta voin kertoa että G4 PB:llä kestää noin tuplat pidempään raskaat filtteröinnit etenkin isoon kuvaan, kuin tupla G5:sella. Tuntuu että joku paikka menee tukkoon ja mitään ei tapahdu. Tällöin kuvan pitää olla kuitenkin useita satoja megoja tai yli gigan.
Kaikki riippuu siitä teetkö homma työksesi vai harrastukseksi. Jos työksi - tulee kysymykseen onko kohtuullista laskuttaa asiakasta myös siitä odotteluajasta ja että sulla on periaatteessa "liian hidas" kone nykypäivän standardeihin. Ei sen duunikoneen tarvii olla viimeisintä huutoa. Peruskone mielestäni kustannustehokkain ratkaisu.
Satsaa vähän ja osta iMac G5 20" (se 17" näyttö alkaa keljuttaa kuitenkin...)
Rampe
Ihan turha ajatella siltä kantilta etteikö kuvankäsittely onnistuisi G4 koneilla. Kunhan muistia on edes jonniverran niin hyvin pyörii.
Kokemuksesta voin kertoa että G4 PB:llä kestää noin tuplat pidempään raskaat filtteröinnit etenkin isoon kuvaan, kuin tupla G5:sella. Tuntuu että joku paikka menee tukkoon ja mitään ei tapahdu. Tällöin kuvan pitää olla kuitenkin useita satoja megoja tai yli gigan.
Kaikki riippuu siitä teetkö homma työksesi vai harrastukseksi. Jos työksi - tulee kysymykseen onko kohtuullista laskuttaa asiakasta myös siitä odotteluajasta ja että sulla on periaatteessa "liian hidas" kone nykypäivän standardeihin. Ei sen duunikoneen tarvii olla viimeisintä huutoa. Peruskone mielestäni kustannustehokkain ratkaisu.
Satsaa vähän ja osta iMac G5 20" (se 17" näyttö alkaa keljuttaa kuitenkin...)
Rampe
-
Saa pyytääZemex!
kiitos!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Harrastuksena käsittelen kuvia ja tavallaan työnä teen web sivuja.
Saa nyt nähä että kumman ostan minin vai imacin.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka