Eli tässä ongelma: minun mac-osoitteeni on muotoa AAA@mac.com. MInulla on webmail, BBB@abo.fi, jonka viestit kyllä näkyvät, mutta en voi vastata niihin. Vaikka kuinka monta kertaa asetan lähtevän postin palvelimeksi mail.abo.fi:BBB, heittää mail siihen mail.abo.fi:AAA joka ei tietenkään toimi. Ohjeita, ideoita, neuvoja? Ja asetuksissa lähtevän postin palvelimena näkyy se oikea, mutta lähettäessä vaan herjaa "viestiä ei voida lähettää käyttäen palvelinta..:"
aletheia kirjoitti:Eli tässä ongelma: minun mac-osoitteeni on muotoa AAA@mac.com. MInulla on webmail, BBB@abo.fi, jonka viestit kyllä näkyvät, mutta en voi vastata niihin. Vaikka kuinka monta kertaa asetan lähtevän postin palvelimeksi mail.abo.fi:BBB, heittää mail siihen mail.abo.fi:AAA joka ei tietenkään toimi. Ohjeita, ideoita, neuvoja? Ja asetuksissa lähtevän postin palvelimena näkyy se oikea, mutta lähettäessä vaan herjaa "viestiä ei voida lähettää käyttäen palvelinta..:"
kiitos
Ihan vaan HessuHopo-tarkistus: olethan huomannut että lähtevän postin palvelimet ovat tunnuskohtaisia.
Eli koko proseduuri tehtiin kaverin kanssa yhdessä, jolla on G4, sama käyttis, sama webmaili, sama kaikki, ja hänellä toimii. Onko tämä nyt jo ongelma jonka kanssa kannattaisi lähestyä mac helppiä?
aletheia kirjoitti:Eli koko proseduuri tehtiin kaverin kanssa yhdessä, jolla on G4, sama käyttis, sama webmaili, sama kaikki, ja hänellä toimii. Onko tämä nyt jo ongelma jonka kanssa kannattaisi lähestyä mac helppiä?
No eipä varsinaisesti.
Eiköhän sitä tämän fooruminkin vinkeillä pärjätä. Tässä on nyt joko vika koneen ja tuolin välissä, tai sitten Mailin asetustiedosto on jotenkin viallinen. Mikäli kyseessä on jälkimmäinen, poista koneeltasi com.apple.Mail.plist -niminen tiedosto (löydät sen vaikkapa spotlightilla) mutta huomaa, että samalla kadotat kaikki Mail-ohjelman asetukset.
Vastaavan vian kanssa täällä painitaan. Olen kysellyt apua Hompusta, Applelta ja sähköpostipalvelun tarjoajalta, mutta edelleenkään eivät postit oman domainini kautta lähde, kun koitan lähettää Mailista.
isladeoro kirjoitti:Vastaavan vian kanssa täällä painitaan. Olen kysellyt apua Hompusta, Applelta ja sähköpostipalvelun tarjoajalta, mutta edelleenkään eivät postit oman domainini kautta lähde, kun koitan lähettää Mailista.
Voipi hyvin olla, että vika on täysin minussa!
Oman domainin, tarkoitatko että olet ostanut jostakin www-domainin joka sisältää myös sähköpostin?
Näissä ei yleensä ole lähtevää stmp-postipalvelinta, vaan käyttäjä ohjeistetaan lähettämään postit nettiyhteydentarjoajan postipalvelimella. Näin ainakin Nebulalla. Rahalla saa autentikoivan stmp-palvelimen, jolla voi lähetellä postia kenen verkosta vain.
TheKraken kirjoitti:Tässä on nyt joko vika koneen ja tuolin välissä, tai sitten Mailin asetustiedosto on jotenkin viallinen. Mikäli kyseessä on jälkimmäinen, poista koneeltasi com.apple.Mail.plist -niminen tiedosto (löydät sen vaikkapa spotlightilla) mutta huomaa, että samalla kadotat kaikki Mail-ohjelman asetukset.
Eli poistan tuon ja aloitan alusta? Kannattaa han sitä aina yrittää
aletheia kirjoitti:Eli tässä ongelma: minun mac-osoitteeni on muotoa AAA@mac.com. MInulla on webmail, BBB@abo.fi, jonka viestit kyllä näkyvät, mutta en voi vastata niihin. Vaikka kuinka monta kertaa asetan lähtevän postin palvelimeksi mail.abo.fi:BBB, heittää mail siihen mail.abo.fi:AAA joka ei tietenkään toimi. Ohjeita, ideoita, neuvoja? Ja asetuksissa lähtevän postin palvelimena näkyy se oikea, mutta lähettäessä vaan herjaa "viestiä ei voida lähettää käyttäen palvelinta..:"
kiitos
Oletko varmasti lähtevän postin asetuksista määritellyt oikean tunnuksen ja salasanan lähtevän postin palvelimelle? Ja sitten kannattaa tarkistaa lähtevien postipalvelimien lista (siitä mistä voi valita mitä palvelinta haluaa käyttää, poista turhat)
Lisäksi voit myös viestiä kirjoittaessa valita palvelimen jonka kautta se lähetetään. Toimiiko se?