Vanha virsi, mutta kun ei mistään tunnu olevan apua. Kaiken pahan alku ja juuri on The Register. Kun klikkaa uutisotsikoita, niin viimeistään kolmannen kohdalla Safari kyykkää. Muita esimerkkisivuja ei äkkiseltään tule mieleen.
Asensin koneen uudelleen, mutta Safarin kaatumiseen ei tästä ollut apua. Käyttisversioina on pyörinyt 10.3 ja siitä kaikki eteenpäin. Kokeilin luoda uuden käyttäjän, mutta sama juttu toistuu. Olen poistellut erilaisia tiedostoja Libraryn alta, sekä myös vanhat Java-asetukset. En sitten tiedä, mitä tuolla on mahdollisesti Javalla tehty, mutta safari.crash.log:ista löytyy yleensä viittaus johonkin Java-kikkareeseen.
Jotain muistiongelmaa voisin veikata muutoin, mutta kone toimii kuin enkeli kaikilla muilla ohjelmilla. Uskon myös, että kovin moni ei onnistu kaatamaan Safaria tuolla sivulla. Olen kokeillut vastaavalla G5:llä, joka toimii aivan moitteettomasti. Ideoita?
Safari kaatuu, osa n
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Safari kaatuu, osa n
Viesti Kirjoittaja tspan »
-
Re: Safari kaatuu, osa n
Viesti Kirjoittaja pallo »
Teitkö arkistoi ja asenna vai puhtaan asennuksen? Itsellä ei ole hyvää sanottavaa arkistoi ja asenna vaihtoehdosta, ts. mahdolliset ongelmat tulevat myös helposti mukana.
-
Pistin koko koneen sileäksi, koska halusin nimenomaan kokeilla tuon Safarin toimivuutta. En myöskään asentanut mitään muita ohjelmia, vaan päivittelin konetta Software Updaten kautta, aina välillä kokeillen.
-
Viesti Kirjoittaja Micael »
Mulla Safari toimi ihan kiltisti tuon The Register -sivun kanssa..
Mutta mulla oli kanssa samanlaista kaatumisongelmaa Aftonbladetin sivujen suhteen, mutta harvoilla muilla se kaatui.
Sain tuolloin nimimerkiltä Topsi tällaisen ohjeen:
"Mulla oli kans safarissa kaatumatauti 10.3.4 asennuksen jälkeen, ja ongelma poistui poistamalla Java kansiosta vanhat Java asetukset.
Eli: Mene Ohjelmat/lisäohjelmat/Java (Applications/utilities/Java)
Ja sieltä löytyy "Java 1.4.2 Plugin Settings". Tämä siis on oikea ja uusin asetustiedosto, ja muistaakseni minulla siellä oli myös "Java 1.3.x Plugin Settings", jonka poistin. Ja kaatumatauti loppui."
Kannattaa ainakin kokeilla! Mulla nimittäin toi auttoi vaivaan ja kaatuilu loppui.
Mutta mulla oli kanssa samanlaista kaatumisongelmaa Aftonbladetin sivujen suhteen, mutta harvoilla muilla se kaatui.
Sain tuolloin nimimerkiltä Topsi tällaisen ohjeen:
"Mulla oli kans safarissa kaatumatauti 10.3.4 asennuksen jälkeen, ja ongelma poistui poistamalla Java kansiosta vanhat Java asetukset.
Eli: Mene Ohjelmat/lisäohjelmat/Java (Applications/utilities/Java)
Ja sieltä löytyy "Java 1.4.2 Plugin Settings". Tämä siis on oikea ja uusin asetustiedosto, ja muistaakseni minulla siellä oli myös "Java 1.3.x Plugin Settings", jonka poistin. Ja kaatumatauti loppui."
Kannattaa ainakin kokeilla! Mulla nimittäin toi auttoi vaivaan ja kaatuilu loppui.

-
Kokeiltu, valitettavasti ei tominut. Aftonbladet tosin aukesi tuon vanhemman tiedoston poiston jälkeen:) Nollasin kuitenkin varmuuden vuoksi Java-cachetkin, jos se auttaisi uusimpien päivitysten jälkeen -> ei apuja.ja muistaakseni minulla siellä oli myös "Java 1.3.x Plugin Settings", jonka poistin. Ja kaatumatauti loppui.
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Mäkin rämppäsin, mutta en saanut Safaria nurin The Registerin sivuilla.
Jonkin verran samaa kaatumisvaivaa on muuten täälläkin satunnaisesti.
Safari on ainoa ohjelma, jonka crash log on kooltaan yli megan.
Jonkin verran samaa kaatumisvaivaa on muuten täälläkin satunnaisesti.
Safari on ainoa ohjelma, jonka crash log on kooltaan yli megan.

Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Viesti Kirjoittaja hippos »
Meillä on töissä muutama mäcci ja kaikissa Safari kaatuu tai hyytyy silloin tällöin, ilman että ilmiöt liittyisivät käyntiin tietyllä sivulla. Yhdessä koneessa tosin Safari kaatuu parhaimmillaan monta kertaa päivässä. Järjestelmät ovat uusimmat eikä koneissa ole kovin ihmeellisiä virityksiä. Safari osaa kaikista selaimista renderöimisen parhaiten (vaikka ei kyllä täysin moitteettomasti), joten Safaria on pakko käyttää.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Mulla Safari ei ole kaatuillut aikoihin. Liekö auttanut sen poistaminen väliajoin kokonaan pois muistista. Ennen tuppas kaatuilee silloin, jos oli surffannut pitkään (useita päiviä sammuttamatta softaa) ja kun se alkoi haukata muistia 100-300MB
-
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Sama tilanne, sama ratkaisu. Luulin ensin sen (siis kaatuilun loppumisen) johtuneen Jaggen päivityksestä (numero jotain), mutta taaksepäin ajatellen aloitin samoihin aikoihin kaikkien ohjelmien (pl. Finder ja Suitcase) sammuttelun yön ajaksi.
Suojattu muistinhallinta, jne, jne, mutta varma on varmaa, etenkin kun käyttökökemukset tukevat teoriaa...
Suojattu muistinhallinta, jne, jne, mutta varma on varmaa, etenkin kun käyttökökemukset tukevat teoriaa...
– I'm just a stylus for hire, a Mac-inist for rent...
-
Viesti Kirjoittaja Topsi »
Joo, silloin auttoi java asetusten poistaminen, nyt en tiedä mikä auttaa.
Ainoa lohdutus tässä on se, että voin olettaa että tämä ei johdu koneeni epävakaudesta vaan safarin bugista (koska niin monella muullakin tätä tapahtuu.)
Luulin jo koneeni muuttuneen epävakaaksi
Ainoa lohdutus tässä on se, että voin olettaa että tämä ei johdu koneeni epävakaudesta vaan safarin bugista (koska niin monella muullakin tätä tapahtuu.)
Luulin jo koneeni muuttuneen epävakaaksi

alu iMac 24" | http://www.vannehaku.fi - renkaiden ja vanteiden ilmoitussivusto
-
Yllättäen myöskään oma ongelmani ei ole poistunut. Nyt vaan kun kävin tarkemmin ajattelemaan, niin koneilla onkin eroa. Toinen (kaatuva) on tuplaprossumalli, toinen single. Vaikuttaako tämä taas sitten yhtään mihinkään, ei aavistustakaan.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka