Applen näppis
-
Applen näppis
Viesti Kirjoittaja Simon.Phoenix »
on aina mua ottanut päähän. Onneksi noita ei ole ollut pitkään aikaan enään markkinoilla.
-
Re: Applen näppis
Viesti Kirjoittaja Macpoika »

Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Simon.Phoenix »
Hyvä homma nuo ns.naksunäppikset on mun mielestä sieltä mihin aurinko ei paista suoraan sanottuna. Hyvä juttu jos Applen näppis ei ole noita naksunäppiksiä. Se on muuten niin tyylikäs näppäimistö että olisi ollut harmi jos se olisi pilattu tuolla naksutoiminnolla.mercury kirjoitti:Siis ei nämä ole noita naksunäppiksiä, vaan pitävät muuten vaan kolinaa. Naksuja kyllä löytyy vielä ja jotkut tykkäävätkin, ei ne ole kokonaan hävinneet.
8)
-
Viesti Kirjoittaja JanNebert »
OT: Tuo naksuminen on yhtä ärsyttävä, kuin blaupunktin autoradioiden tapa lujaa piipittämällä ilmoittaa, että radion kuuluvuus menee hieman huonoksi. Ihan varalta jos joku ei olisi huomannut, ettei enää kuulu ensiluokkaisesti. Mitähän ihmettä insinöörillä on päässä liikkunut, kun noista on pitänyt tehdä, ei pois kytkettäviä toimintoja?
-
Viesti Kirjoittaja jjm »
OT-tärppi puri... Blaukkareissa on yleensä ollut mahdollisuus säätää noita piippauksia ihan mielensä mukaan. Menee vaan sinne asetus-menuun, joka mallista ja vuosimallista riippuen on aina erilainen, esim. 2s. joku nappi pohjassa jne. Löytyy käyttöohjekirjasta. Näin toivon että olisi sinunkin kohdallasi.JanNebert kirjoitti:OT: Tuo naksuminen on yhtä ärsyttävä, kuin blaupunktin autoradioiden tapa lujaa piipittämällä ilmoittaa, että radion kuuluvuus menee hieman huonoksi. Ihan varalta jos joku ei olisi huomannut, ettei enää kuulu ensiluokkaisesti. Mitähän ihmettä insinöörillä on päässä liikkunut, kun noista on pitänyt tehdä, ei pois kytkettäviä toimintoja?
-
Viesti Kirjoittaja tempe »
OT:stä tuli mieleen taannoinen Pahkasian pilapiirros. Mainostivat uutta tuotetta, kuulakärkikynää, johon syttyy valo, kun se ei toimi. "Hei, kynässäsi palaa jokin valo." "Ai katsos, ihmettelinkin, miksi se ei toimi."JanNebert kirjoitti:Ei nämä Applen näppikset tosiaan naksuta, ainakaan BT-näppis. On kyllä mielestäni paras näppäimistö mitä olen käyttänyt.
OT: Tuo naksuminen on yhtä ärsyttävä, kuin blaupunktin autoradioiden tapa lujaa piipittämällä ilmoittaa, että radion kuuluvuus menee hieman huonoksi. Ihan varalta jos joku ei olisi huomannut, ettei enää kuulu ensiluokkaisesti. Mitähän ihmettä insinöörillä on päässä liikkunut, kun noista on pitänyt tehdä, ei pois kytkettäviä toimintoja?
-
-
-
-
Näppiksen virtanappula
Viesti Kirjoittaja hnu »
Olen nyt mac mini intelin onnellinen omistaja. Minulla oli jemmassa Apple USB keyboard model M2452. Siinä on virtakytkin, mutta mini ei lähde siitä käyntiin. Onko näppiksessä vikaa? Siinä on myös tosi tiukat USB-portit ja niihin kun kytkee esim. muistitikun, kone valittaa, että virta ei riitä. USB -hiiri kyllä toimii niiden kautta hyvin. Kun tikun pistää kiinni minin USB-portiin, virta kyllä riittää. Mistähän tämä johtuu?
t. Harri
-
Re: Näppiksen virtanappula
Viesti Kirjoittaja maukku92 »
Virtakytkimestä en osaa sanoa, mutta tuo muistitikun toimimattomuus johtuu siitä, että näppiksen usb-väylä on usb 1, ja koneen väylät taas usb 2. Usb 1 ei syötä tarpeeksi virtaa muistitikulle, ja lisäksi se on hitaampi.hnu kirjoitti:Hei!
Olen nyt mac mini intelin onnellinen omistaja. Minulla oli jemmassa Apple USB keyboard model M2452. Siinä on virtakytkin, mutta mini ei lähde siitä käyntiin. Onko näppiksessä vikaa? Siinä on myös tosi tiukat USB-portit ja niihin kun kytkee esim. muistitikun, kone valittaa, että virta ei riitä. USB -hiiri kyllä toimii niiden kautta hyvin. Kun tikun pistää kiinni minin USB-portiin, virta kyllä riittää. Mistähän tämä johtuu?
t. Harri
-
-
Re: Näppiksen virtanappula
Viesti Kirjoittaja tkt »
Eiköhän todennäköisempi syy ole, että näppäimistöön kytketyn muistitikun kanssa samassa USB-väylässä on virtaa kuluttamassa tikku, näppäimistö ja mahdollisesti hiirikin. Ei vain sähkö riitä.maukku92 kirjoitti:Virtakytkimestä en osaa sanoa, mutta tuo muistitikun toimimattomuus johtuu siitä, että näppiksen usb-väylä on usb 1, ja koneen väylät taas usb 2. Usb 1 ei syötä tarpeeksi virtaa muistitikulle, ja lisäksi se on hitaampi.hnu kirjoitti:Hei!
t. Harri
--Ari
-
Näppäimistö ja USB muistitikku
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Jäykäksi minäkin olen nuo USB liittimet havainnut! Mutta parempi niin eipä
näppistä pöydällä pyöritellessä vahingossa irtoa.

tarkoituksella tehty ym:sta syystä tehty jäykäksi!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Re: Näppäimistö ja USB muistitikku
Viesti Kirjoittaja tkt »
Vanhemmissa Applen näppäimistöissä oli USB-liittimessä sellainen hassu ylimääräinen pykälä. Uusissa näppäimistöissä näyttää olevan tavallinen USB-liitin.15379093 kirjoitti:No minulla toimii ja kivutta olen useampaa tikkua näppäimistöön tunkenut!![]()
Jäykäksi minäkin olen nuo USB liittimet havainnut! Mutta parempi niin eipä
näppistä pöydällä pyöritellessä vahingossa irtoa.Luulempa että se on
tarkoituksella tehty ym:sta syystä tehty jäykäksi!
Muistikuva on lähtöisin Applen USB-jatkojohdosta, jonka tiukkuuteen ei auttanut apinan raivo eikä lehmän kärsivällisyys.
--Ari
-
Mistä löytyy @
Viesti Kirjoittaja hnu »
T. hanu
-
-
Re: Mistä löytyy @
Viesti Kirjoittaja dev null »
Muistaakseni Windowsissa Ctrl + Alt on sama kuin Alt Gr. Eli Ctrl + Alt + 2 ?hnu kirjoitti:Mistä löydän @-merkin, kun olen buutannut koneen windowsiin?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja macbook »
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja macbook »
Voisiko joku siirtää tämän topicin tuonne laitteet-puolelle.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka