Suomalaista levytilaa verkossa?
Sana on (melkein) vapaa.
-
Suomalaista levytilaa verkossa?
Viesti Kirjoittaja holviala »
En nyt oikein keksinyt että mihin palstalle postaisin tämän....
Onko olemassa Suomalaista verkkolevytilantarjoajaa? Eli siis sellaista palvelua netissä johon voi rekisteröityä ja josta voisi mapata levytilaa itselleen (käyttisestä riippumatta)? Yritin pikaista Google-hakua enkä löytänyt mitään järkevää...
Ja jos on niin onko kenelläkään ko. lafkoista kokemusta?
Edit: .mac ilmeisesti on tuollainen... Mini on vielä postissa joten enpä tuota pääse kokeilemaan... Sitäpaitsi ko. palvelu on ison meren toisella puolella hirveiden latenssien päässä (oletettavasti?).
Onko olemassa Suomalaista verkkolevytilantarjoajaa? Eli siis sellaista palvelua netissä johon voi rekisteröityä ja josta voisi mapata levytilaa itselleen (käyttisestä riippumatta)? Yritin pikaista Google-hakua enkä löytänyt mitään järkevää...
Ja jos on niin onko kenelläkään ko. lafkoista kokemusta?
Edit: .mac ilmeisesti on tuollainen... Mini on vielä postissa joten enpä tuota pääse kokeilemaan... Sitäpaitsi ko. palvelu on ison meren toisella puolella hirveiden latenssien päässä (oletettavasti?).
-
-
-
Viesti Kirjoittaja usmitown »
Itsekin jokin aika sitten vähän etsiskelin tuollaista lähempää kuin ison veden takaa. Eipä taida Suomessa olla sellaista palvelua, josta saisi ostettua vain levytilaa. Operaattoreilla on tuollaisia omille asiakkailleen, ainakin Netikka, Sonera ja tuo Saunalahti. Fimugilla on jäsenille fidisk.
Käytin Davdrive.com palvelua, sieltä saa gigan levytilaa 10 dollarilla kuukaudessa. Lopetin kuitenkin palvelun, koska tuo alkaa olla aika kallis. Esim. helposti löytyy googlen mainoksista i2drive.com, joka tarjoaa samaan hintaan 2 gigaa. Oikestaan tuolla määrällä ei mulle ole niin väliä, gigakin riittäisi hyvin. Jos löytyisi sopiva, jossa hinta olisi 5 dollaria kuussa tai vähemmän, niin varmaan ottaisin.
Edit: lisättäköön, että vaatimuksena olen pitänyt WebDAV tukea ja että yhdessä vaiheessa mulla oli koekäytössä .Mac ja harkitsin Davdrive:n vaihtoa siihen. DotMac oli kuitenkin huomattavasti tahmaisempi palvelu. Jäi vaikutelma, että sen serverit oli aika pahasti ylikuormitettuja
Käytin Davdrive.com palvelua, sieltä saa gigan levytilaa 10 dollarilla kuukaudessa. Lopetin kuitenkin palvelun, koska tuo alkaa olla aika kallis. Esim. helposti löytyy googlen mainoksista i2drive.com, joka tarjoaa samaan hintaan 2 gigaa. Oikestaan tuolla määrällä ei mulle ole niin väliä, gigakin riittäisi hyvin. Jos löytyisi sopiva, jossa hinta olisi 5 dollaria kuussa tai vähemmän, niin varmaan ottaisin.
Edit: lisättäköön, että vaatimuksena olen pitänyt WebDAV tukea ja että yhdessä vaiheessa mulla oli koekäytössä .Mac ja harkitsin Davdrive:n vaihtoa siihen. DotMac oli kuitenkin huomattavasti tahmaisempi palvelu. Jäi vaikutelma, että sen serverit oli aika pahasti ylikuormitettuja
-
-
Viesti Kirjoittaja usmitown »
Musta siellä kyllä sanotaan, että pitää olla jokin Saunalahden GSM-liittymä tai internet-palvelu, eli kyse olisi vain lisäpalvelusta. Toki siellä on tuo tilausnappi ei-asiakkaalle. Olen kuitenkin sen verran kyyninen, että oletan että sen täyttämällä pääsee vain neuvottelemaan siitä, että mikäs peruspalvelu laitetaan tulemaan. Vaan voihan toi olla hyväkin diili, ei sillä.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Kävin myös katsomassa. Palvelunhan saa ilmaiseksi kolmen kuukauden ajaksi. Joten ei tuo paljon maksaisi kokeilla..usmitown kirjoitti:Musta siellä kyllä sanotaan, että pitää olla jokin Saunalahden GSM-liittymä tai internet-palvelu, eli kyse olisi vain lisäpalvelusta. Toki siellä on tuo tilausnappi ei-asiakkaalle. Olen kuitenkin sen verran kyyninen, että oletan että sen täyttämällä pääsee vain neuvottelemaan siitä, että mikäs peruspalvelu laitetaan tulemaan. Vaan voihan toi olla hyväkin diili, ei sillä.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
---
-
-
Viesti Kirjoittaja holviala »
Niin siis kysymys oli vaan taustanuuskimista sille että ajattelin tuossa aikani kuluksi kokeilla että mitä "Rajoittamaton kaista" sopimuspapereissa oikeastaan tarkoittaa ja pykätä ko. palvelun pystyyn.
Oli vaan pakko kysyä että onko noita jo ettei tule tehtyä turhaa työtä. Pari kaveria tuossa kinunnut ko. palvelua jo kesästä lähtien mutta olen ollut niin laiska etten ole jaksanut vääntää rautaa / koodata softaa... Mutta jos tässä vaikka joku päivä jaksaisi alkaa tuollaista duunaamaan.
Täältä varmaan löytyy "hyviä" mielipiteitä siitä miten tuollaisen palvelun pitäisi toimia... Kyselen kyllä testaajia kunhan saan ruuvattua raudat räkkiin ja jotain softaa kasaan.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Oli vaan pakko kysyä että onko noita jo ettei tule tehtyä turhaa työtä. Pari kaveria tuossa kinunnut ko. palvelua jo kesästä lähtien mutta olen ollut niin laiska etten ole jaksanut vääntää rautaa / koodata softaa... Mutta jos tässä vaikka joku päivä jaksaisi alkaa tuollaista duunaamaan.
Täältä varmaan löytyy "hyviä" mielipiteitä siitä miten tuollaisen palvelun pitäisi toimia... Kyselen kyllä testaajia kunhan saan ruuvattua raudat räkkiin ja jotain softaa kasaan.
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Selvittikö joku jo saako tuon ei-Saunalahtelainen ilman GSM-liittymää tai internet-palvelua ja paljonko se kustantaa koeajan jälkeen?wanders kirjoitti:Kävin myös katsomassa. Palvelunhan saa ilmaiseksi kolmen kuukauden ajaksi. Joten ei tuo paljon maksaisi kokeilla..usmitown kirjoitti:Musta siellä kyllä sanotaan, että pitää olla jokin Saunalahden GSM-liittymä tai internet-palvelu, eli kyse olisi vain lisäpalvelusta. Toki siellä on tuo tilausnappi ei-asiakkaalle. Olen kuitenkin sen verran kyyninen, että oletan että sen täyttämällä pääsee vain neuvottelemaan siitä, että mikäs peruspalvelu laitetaan tulemaan. Vaan voihan toi olla hyväkin diili, ei sillä.
-
Olen edelleen kahden vaiheella. Olen mennyt tilauksessa niin pitkälle (ei-saunalahtelainen), että uskon palvelun avautuvan ihan kaikille, jotka antavat henkilötietonsa JA omistavat verkkopankin, jota käytetään henkilöllisyystodistuksena.matteus/2 kirjoitti:Selvittikö joku jo saako tuon ei-Saunalahtelainen ilman GSM-liittymää tai internet-palvelua ja paljonko se kustantaa koeajan jälkeen?
Hinta 3 kk:n jälkeen 5 € / kk, 15 € / 3 kk tai 54 € / 12 kk.
---
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Kyl toi itteäkin kyl perhana kyl kiinnostaa... On vielä saunalahden liittymäkin.
Levytyökalulla kun tekee disk-imagen AES-128 kryptauksella ja sinne pistelee tavarat suojaan ja verkkoon niin ei kukaan pääse edes tietoihin käsiksi itseä lukuunottamatta, jos ei unohda salasanaa/avainta. Sais vaikka varmuuskopsattua nuo asiakashommat sinne.
Levytyökalulla kun tekee disk-imagen AES-128 kryptauksella ja sinne pistelee tavarat suojaan ja verkkoon niin ei kukaan pääse edes tietoihin käsiksi itseä lukuunottamatta, jos ei unohda salasanaa/avainta. Sais vaikka varmuuskopsattua nuo asiakashommat sinne.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja K4 »
Mie tilasin palvelun ja hyvin toimii. Hinta tulikin jo selväksi tuossa yllä. 50 gigaa alkaa olla jo ihan passelin kokoinen nettijemma vaikka mille.wanders kirjoitti:Olen edelleen kahden vaiheella. Olen mennyt tilauksessa niin pitkälle (ei-saunalahtelainen), että uskon palvelun avautuvan ihan kaikille, jotka antavat henkilötietonsa JA omistavat verkkopankin, jota käytetään henkilöllisyystodistuksena.matteus/2 kirjoitti:Selvittikö joku jo saako tuon ei-Saunalahtelainen ilman GSM-liittymää tai internet-palvelua ja paljonko se kustantaa koeajan jälkeen?
Hinta 3 kk:n jälkeen 5 € / kk, 15 € / 3 kk tai 54 € / 12 kk.
EDIT: Meinasi unohtua: EN siis ole Saunalahden asiakas ennestään, enkä myöskään tilannut mitään muuta palvelua.
Viimeksi muokannut K4, 25.10.2006 klo 16.53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
No kunhan pääsisi sinne kirjautumaan. Olen käyttänyt ftp-ohjelmana Fugua, josta pidän selkeyden ja itselleni tähän asti riittäneiden ominaisuuksien johdosta.
Olen yrittänyt yhteyttä Fugulla, ei onnistu. Safarin kautta olen saanut Finderin mounttaamaan ftp-yhteyden, mutta tähänhän ei saa upattua tavaraa, ainoastaan downloadaus onnistuu.
Onko kellään kokemusta, pitäisikö Fugusta jotenkin saada ftp päälle, jos se oletusarvoisesti yrittää vaikka sftp:tä? Tai muita vinkkejä...
Olen yrittänyt yhteyttä Fugulla, ei onnistu. Safarin kautta olen saanut Finderin mounttaamaan ftp-yhteyden, mutta tähänhän ei saa upattua tavaraa, ainoastaan downloadaus onnistuu.
Onko kellään kokemusta, pitäisikö Fugusta jotenkin saada ftp päälle, jos se oletusarvoisesti yrittää vaikka sftp:tä? Tai muita vinkkejä...
---
-
-
Yritin myös kirjautua Finderin Yhdistä palvelimeen -menetelmällä (eikös tämä olisi mahdollista, jos kyseessä olisi WebDAV-palvelu?). Ei ainakaan minun taidoillani onnistunut, ... äh, nyt yhteys muodostui, mutta edelleen ns. ftp-yhteytenä, eli verkkoasemaan ei voi siirtää mitään.
Se joka haluaa tarkempia tietoja, voiko IsoG:tä käyttää WebDAVina, laittakoon ohjeita, joita voin testata.
Se joka haluaa tarkempia tietoja, voiko IsoG:tä käyttää WebDAVina, laittakoon ohjeita, joita voin testata.
---
-
-
-
Joo, lataukset toimii. Pakko oli myös testata, toimisiko PHP - ei.gramdel kirjoitti:Fugussa ei taida olla ftp:tä. Kokeile vaikka cyberduckia.
Nyt kai pitäisi vähän palautella .htaccess-tiedostojen mahdollisuuksia sivujen tai ainakin kansioiden automatisoinnissa. Olen joskus niitä värkännyt...
---
-
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mulla on tuo http://captainftp.xdsnet.de/ Siinä saa kätevästi "etäkansioita" finderiin sivupalkkiin ja niihin voi pudottaa sitten tiedostoja ja ohjelma latailee ne sinne itsestään eikä tartte avata ohjelmaa eikä edes kirjautua. Riittää että pudottaa tiedoston kansion päälle ja thats it, softa voitaa loput.
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
No mopohan tämä on, mutta ilmainen ja helppo. Tosiaan vain 200MB tilaa, mutta ilmaiseksi.
http://www.kovalevy.org/
http://www.kovalevy.org/
ELÄMÄN JA KUOLEMAN VÄLISSÄ ON AIKA, KÄYTITPÄ SEN MITEN TAHANSA
- Salamijakk
- Salamijakk
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka