Joukkopostitus Maililla
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
16 viestiä
• Sivu 1/1
-
Joukkopostitus Maililla
Viesti Kirjoittaja Opa »
Käyttööni on luvattu tuhansia osoitteita käsittävä osoitteisto mainospostitusta varten.
Mitenkäs sen kanssa pitäisi toimia, että saa lähetyksen sujuvasti hoideltua.
Viimeksi muokannut Opa, 23.10.2006 klo 22.24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Joukkopostitus Maililla
Viesti Kirjoittaja wanders »
Tätä on tavattu kutsua tuttavallisemmin spammaamiseksi. Haluatko ohjeita spammaamiseen Maililla? Kokeile ohjetta...Opa kirjoitti:Käyttööni ton luvattu tuhansia osoitteita käsittävä osoitteisto mainospostitusta varten.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
---
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Toivottavasti minä en ole listalla..Opa kirjoitti:Käyttööni ton luvattu tuhansia osoitteita käsittävä osoitteisto mainospostitusta varten.

Teet osoitekirjaan ryhmän nimeltä "SPAM" johon lisäät kaikki nuo onnettomat.
Sieltä ryhmästä niitä voi sitten poistella, kun herjoja alkaa sataa takaisin.
Tai ehkä tarkoitit jotain muuta..
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Rauha, rauha...
Tarkoitus ei ole alkaa jatkuvaan häiriköintiin, vaan ihan kertaluonteisesta lähetyksestä.
Mutta toisaalta... voisihan sitä olla asiaa joskus toistekin.
Kiitos palautteesta. Ryhdyn syventymään spammauksen ohjeisiin.
Tarkoitus ei ole alkaa jatkuvaan häiriköintiin, vaan ihan kertaluonteisesta lähetyksestä.
Kiitos palautteesta. Ryhdyn syventymään spammauksen ohjeisiin.
Viimeksi muokannut Opa, 23.10.2006 klo 19.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Pinnat sulle rohkeudestasi kysyä moista..Opa kirjoitti:Rauha, rauha...
Kiito palautteesta. Ryhdyn syventymään spammauksen ohjeisiin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Mä en nyt oikein ymmärrä.
En kai nyt ole mihinkään rikolliseen ryhtymässä?
Enkä mielestäni mihinkään muutenkaan eettisesti arvelluttavaan. Tarkoitus on vaan informoida maakuntamme yrityksiä alueen palvelutarjontaa parantavasta, uudesta laitteestamme. Onko esimerkiksi Adobelta minulle säännöllisesti tulevat mailit spammia?
Minulle niissä on usein ihan käyttökelpoista tietoakin.
Enkä mielestäni mihinkään muutenkaan eettisesti arvelluttavaan. Tarkoitus on vaan informoida maakuntamme yrityksiä alueen palvelutarjontaa parantavasta, uudesta laitteestamme. Onko esimerkiksi Adobelta minulle säännöllisesti tulevat mailit spammia?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tuossa pitää varmaan jakaa osoitteistoa pienempiin osiis, sillä jossakin joukkolähetyksissäni on tullut vastaan jotain rajoja, miten suuria määriä voi kerralla lähettää. Ettei vaan tulis vielä vastaan ISP:nkin spamminesto, joka voi valvoa poikkeuksellisen suurta postitusmäärääsi.
-
-
Rauha täälläkin, ei se kai laitonta ole. Tai voihan se ollakin, en itseasiassa tiedä suomen tilannetta.Opa kirjoitti:Mä en nyt oikein ymmärrä.
Luullakseni sähköposti on/oli tarkoitettu henkilökohtaiseen viestintään. Sähköpostilistojakin on toki olemassa, ja erilaiset muutkin ryhmäpostit ajanevat tarkoituksensa. Yksittäisten tahojen/osapuolten niihin suostuessa.
Mainostamiseen sopisi silti paremmin ihan esim. www-sivut. Itse suosisin mieluummin firmaa ja/tai tuotetta joka _yhden kerran_ mainostaa itseään e-maililla, ohjaa www-sivuilleen, ja antaa asian sitten olla - tai no ehkä vaikkapa kerran vuodessa sitä e-mailia. Pitää muistaa vastaanottajan mahdollisuus ainakin perua listalla olo.
Spammi nyt vain on leimautunut epätoivottavaksi, ja ihan syystä. Tämän leiman jalkoihin sitten jäävät ihan hyvää tarkoittavatkin tahot. Tämä kannattaa huomioida, jos suunnittelee ns. "periodic e-mail advertisement"-tyyppistä lähestymistapaa. Hyvää asiaa ei kannata pilata tyrkyttämällä ja painostamalla - se ärsyttää.
Onnea nyt kuitenkin yritykselle. Uskon vilpittömään tarkoitukseen.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Jos nuo tuhat/tuhannet sähköpostin vastaanottajat ovat antaneet suostumuksensa lähettää heille sähköpostia, niin silloin se puoli on kunnossa. Eihän Adobekaan lähetä sinulle sähköpostia ilman lupaasi?Opa kirjoitti:Onko esimerkiksi Adobelta minulle säännöllisesti tulevat mailit spammia?
---
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Thunderbird on Mailia parempi spämmäysalusta omien sähköpostilistojensa takia (versus Mailin käyttämät Osoitekirjan ryhmät).
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Lakiteksti on tämmöiseen puuhaa aika selkeää:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2004/20040516
26 § Suoramarkkinointi luonnolliselle henkilölle
[1 momentti] Automatisoitujen soittojärjestelmien sekä telekopiolaitteiden, sähköpostiviestien, tekstiviestien, puheviestien, ääniviestien tai kuvaviestien avulla toteutettua suoramarkkinointia saa kohdistaa vain sellaisiin luonnollisiin henkilöihin, jotka ovat antaneet siihen ennalta suostumuksensa.
Aika kattavat infot aiheesta näissä osoitteissa.
http://kaip.iki.fi/spam/SvrVukk.html#on ... s-laitonta
http://www.roskapostipaketti.fi
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2004/20040516
26 § Suoramarkkinointi luonnolliselle henkilölle
[1 momentti] Automatisoitujen soittojärjestelmien sekä telekopiolaitteiden, sähköpostiviestien, tekstiviestien, puheviestien, ääniviestien tai kuvaviestien avulla toteutettua suoramarkkinointia saa kohdistaa vain sellaisiin luonnollisiin henkilöihin, jotka ovat antaneet siihen ennalta suostumuksensa.
Aika kattavat infot aiheesta näissä osoitteissa.
http://kaip.iki.fi/spam/SvrVukk.html#on ... s-laitonta
http://www.roskapostipaketti.fi
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
"Mainostamiseen sopisi silti paremmin ihan esim. www-sivut. Itse suosisin mieluummin firmaa ja/tai tuotetta joka _yhden kerran_ mainostaa itseään e-maililla, ohjaa www-sivuilleen, ja antaa asian sitten olla - tai no ehkä vaikkapa kerran vuodessa sitä e-mailia. Pitää muistaa vastaanottajan mahdollisuus ainakin perua listalla olo."
Aivan. Www-sivut on juuri avattu. Mutta nehän eivät, varsinkaan aluksi, toimi ilman niiden olemassaolosta kertovaa tukimainontaa. Enkä tälläistä lähiseudun yrittäjän rehellisin aikein, vaikkakin ilman vastaanottajan lupaa, lähettämää kertapostitusta itse vastaanottajanakaan yleensä pahana pidä. Onhan sähköposti kuitenkin ekologisestikin paljon parempi vaihtoehto. Mitä tuohon luvallisuuteen tulee, niin kyllä minulle tuleva sekä sähköinen, että printtimainonta 99,9 prosenttisesti luvatonta on.
En ole mikään "spammauksen" puolustaja -ensi kertaa vasta nyt taisin termiin törmätäkin.
On kuitenkin sääli jos spammariksi leimautumisen pelko estää tämän mainion median asiallisen ja tarkkaan harkitun käytön.
Kiitos palautteesta. Ihan hyviä näkökantoja, joita en oikeastaan aiemmin ajatellutkaan, tässä esiin nousi.
Aivan. Www-sivut on juuri avattu. Mutta nehän eivät, varsinkaan aluksi, toimi ilman niiden olemassaolosta kertovaa tukimainontaa. Enkä tälläistä lähiseudun yrittäjän rehellisin aikein, vaikkakin ilman vastaanottajan lupaa, lähettämää kertapostitusta itse vastaanottajanakaan yleensä pahana pidä. Onhan sähköposti kuitenkin ekologisestikin paljon parempi vaihtoehto. Mitä tuohon luvallisuuteen tulee, niin kyllä minulle tuleva sekä sähköinen, että printtimainonta 99,9 prosenttisesti luvatonta on.
En ole mikään "spammauksen" puolustaja -ensi kertaa vasta nyt taisin termiin törmätäkin.
On kuitenkin sääli jos spammariksi leimautumisen pelko estää tämän mainion median asiallisen ja tarkkaan harkitun käytön.
Kiitos palautteesta. Ihan hyviä näkökantoja, joita en oikeastaan aiemmin ajatellutkaan, tässä esiin nousi.
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Juu. En mä luule että sulta tässä henki menee : )
Kannattanee kuitenkin funtsia lyhyt teksti ja välttää liitteitä tms. painavaa.
Itse työskentelen tällä hetkellä ison työnantajan palveluksessa ja hermot meinaa mennä jo talon sisältä tulevasta sonnasta. Aivan järkyttävää saada esim. 5mt wördidokkareita meiliin. Viestikentässä lukee usein vain kts. liite tms. Ja siinä wördidokkarissa on kappaleen mittainen jorina ja joku seinän kokoinen kättelykuva. Ja tämä ilo jaetaan yleensä n. 1000 duunarin kesken ja mikä parasta meiliboksit olivat vielä männätalvena 20mt laatikoita.
Muutaman kerran on käsi jo sujahtanut revolveritaskuun, mutta veritekoihin en ole vielä päätynyt.
Kannattanee kuitenkin funtsia lyhyt teksti ja välttää liitteitä tms. painavaa.
Itse työskentelen tällä hetkellä ison työnantajan palveluksessa ja hermot meinaa mennä jo talon sisältä tulevasta sonnasta. Aivan järkyttävää saada esim. 5mt wördidokkareita meiliin. Viestikentässä lukee usein vain kts. liite tms. Ja siinä wördidokkarissa on kappaleen mittainen jorina ja joku seinän kokoinen kättelykuva. Ja tämä ilo jaetaan yleensä n. 1000 duunarin kesken ja mikä parasta meiliboksit olivat vielä männätalvena 20mt laatikoita.
Muutaman kerran on käsi jo sujahtanut revolveritaskuun, mutta veritekoihin en ole vielä päätynyt.
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Taisi olla tuo minun avaukseni "tuhansia osoitteita..." vähän tahattomasti provosoiva
.
En nyt ihan muista määrää, mutta kyllä niitä vissiin toistatuhatta oli. Sen kuitenkin tiedän ettei niitä ainakaan millään hämäräkonsteilla ole hankittu.
Laillista siis on ainakin se, jos osoitteet manuaalisesti näpyttelee, copy/peistaa tms.
.
En nyt ihan muista määrää, mutta kyllä niitä vissiin toistatuhatta oli. Sen kuitenkin tiedän ettei niitä ainakaan millään hämäräkonsteilla ole hankittu.
Laillista siis on ainakin se, jos osoitteet manuaalisesti näpyttelee, copy/peistaa tms.
-
En lukenut (laiska..) noita Pastorin antamia linkkejä, joten lakia suoramainonnasta _yrityksille_ en myöskään osaa arvioida. Ainakin moraalisesti ollaan mielestäni silloin paremmalla puolella, jos mainostettava asia liittyy mainoksensaajien toimintaan olennaisesti, ja heille tarjotaan tietoa omaan toimeentuloon liittyen ja mahdollisuus poistaa osoitteensa listalta, jos parhaaksi katsoo.
En usko että mainoksensaaja polttaa päreitään, kun mainos koskettaa hänen alaansa, ja hän huomaa voivansa saada (yritykselleen) etuja, säästöjä, helpotusta, tai muutenvain loistavan tuotteen, josta hän ei aiemmin ollut tietoinen.
Saanen käyttää säiettäsi nyt yleisempäänkin jorinaan aiheesta..
Kyllähän tuossa markkinoinnissa sellainen ristiriita on, että myydäkseen hyväkin tuote tarvitsee ensin sen ostajien tietoisuuteen pääsemisen - aivan kuten mainitsitkin jo.
Sähköposti on tietysti helppo ja halpa tapa lehtien, www-mainospaikkojen, television ja radion rinnalla.
En ole varmaan yksin, jos sanon että sähköpostitse mainostava firma saa mielessäni jotenkin "halvan" leiman. Ainakin jos se ei ole lähestynyt muilla tavoin ensin, tai pyytänyt lupaa postituslistalle laittamiseen. Eli rinnastan sen spammiin ainakin osittain.
Omaan alaan liittyen (talonsuunnittelu):
Nykyään eivät edustajat edes kysy enää sähköpostilistalle laittoa. Ovat kai huomanneet leimautumisen ja kyllästyneet saarnoihin. Hyvän edustajan kanssa naamakkain asiat selviävätkin mieleenpainuvasti, ja jatkossa turvaudutaan sitten www-katalogin kera asiantuntevaan puhelinneuvontaan, tai sovitaan uusi tapaaminen.
Jaahas, jos menis taas siivoamaan läpipäässeet spämmit laatikosta..tiedä vaikka olisi joku henkilökohtainen viesti mennyt filtterin väärälle puolelle, eli kaikki ne on selattava - huoh.. Eihän tämä maailman vakavin asia ole, ärsyttävä vain.
En usko että mainoksensaaja polttaa päreitään, kun mainos koskettaa hänen alaansa, ja hän huomaa voivansa saada (yritykselleen) etuja, säästöjä, helpotusta, tai muutenvain loistavan tuotteen, josta hän ei aiemmin ollut tietoinen.
Saanen käyttää säiettäsi nyt yleisempäänkin jorinaan aiheesta..
Kyllähän tuossa markkinoinnissa sellainen ristiriita on, että myydäkseen hyväkin tuote tarvitsee ensin sen ostajien tietoisuuteen pääsemisen - aivan kuten mainitsitkin jo.
Sähköposti on tietysti helppo ja halpa tapa lehtien, www-mainospaikkojen, television ja radion rinnalla.
En ole varmaan yksin, jos sanon että sähköpostitse mainostava firma saa mielessäni jotenkin "halvan" leiman. Ainakin jos se ei ole lähestynyt muilla tavoin ensin, tai pyytänyt lupaa postituslistalle laittamiseen. Eli rinnastan sen spammiin ainakin osittain.
Omaan alaan liittyen (talonsuunnittelu):
Nykyään eivät edustajat edes kysy enää sähköpostilistalle laittoa. Ovat kai huomanneet leimautumisen ja kyllästyneet saarnoihin. Hyvän edustajan kanssa naamakkain asiat selviävätkin mieleenpainuvasti, ja jatkossa turvaudutaan sitten www-katalogin kera asiantuntevaan puhelinneuvontaan, tai sovitaan uusi tapaaminen.
Jaahas, jos menis taas siivoamaan läpipäässeet spämmit laatikosta..tiedä vaikka olisi joku henkilökohtainen viesti mennyt filtterin väärälle puolelle, eli kaikki ne on selattava - huoh.. Eihän tämä maailman vakavin asia ole, ärsyttävä vain.
16 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka