Otsikko kertoo kaiken eli käynnistettäessä mini jää harmaaseen alkuruutuun. Tässä taustat ja keinot mitä olen kokeillut:
Eli TNT kävi tänään tuomassa uuden mac minin ovelleni. Kaikki pelasi aluksi ihan hyvin, mutta muutaman asennetun ohjelman(neo office, firefox, thunderbird) jälkeen kone alkoi yhtäkkiä hidastella. Ajattelin, että ei hätää, koska puucee puoleen tottuneena näissä tilanteissa auttaa vain odottelu. Odoteltuani viitisen minuuttia, näytölle tulikin ihan hienon näköinen sammutuskehoitus(siis musta, osittain läpinäkyvä pop-up, jossa virtakatkaisjan kuva ja kehotus sammuttaa kone takana olevasta napista usealla eri kielellä). Tein työtä käskettyä ja sammutin koneen juurikin siitä takana olevasta nappulasta, niin kuin ohje kehotti. Hetken päästä, kun käynnistin koneen uudelleen, kaikki näytti normaalilta, kunnes olisi pitänyt ilmestyä harmaalle pohjalle omena-logo. Tätä ei kuitenkaan tapahtunut vaan näytölle ilmestyi omenan tilalta vilkkuva kansio, jonka sisällä on kysymysmerkki. Siispä ohjekirjajan pariin, jossa kehotettiin käynnistämään kone uudelleen pitämällä pohjassa optio-nappia. Tuumasta toimeen, mutta optio-nappia painamalla ei ilmesty edes tuota kansion kuvaa vaan ruutu jäi tyhjäksi(siis harmaaksi). En lannistunut vieläkään vaan ajattelin winukka-puolelta, että käyttöjärjestelmän uudelleen asennus saattaisi olla viimeinen mahdollisuus. Koneen mukana tullut asennus-levy sisään, joka uudelleen käynnistyttäessä buuttasikin normaalisti asennustilaan. Seurasin ohjetta ja kun olisi pitänyt valita aseman mihin käyttöjärjestelmä asennetaan, niin valittavana ei ollut yhtään mitään. Epätoivo alkoi jo vähän iskeä, kun huomasin, että ruudun ylälaidassa oli jokin levytyökalu, jonka totesin olevan jonkin sortin levyn tarkistusohjelma. Ajoin ensin tarkistuksen, joka stoppasi kuitenkin HFS-taltion virheeseen, johon ehdotuksena suositeltiin ”korjaa levy” –napin panamista. Painoin tuota ”korjaa levy” –nappia, mutta homma pysähtyi samaan kohtaan, eikä ehdotuksia etenemisestä enää annettu. Tyhjentämään en uskaltanut levyä alkaa, kun ajattelin, että se saattaa vaikuttaa takuuseen..
Tällainen oli se virheilmoitus: kuva
Nyt loppuivat itseltä keinot. Ei ihan toivomani alku mac –käyttäjänä.
Mitä pitäisi tehdä?
Miten tuo huolto oikein toimii: siis voinko kävellä minin kanssa mihin tahansa applen liikkeeseen, jossa on huoltomahdollisuus(täällä Tampereella taitaa olla ainakin Varimport) ja he ottavat sen huoltoon vaikka mini olisi tilattu apple storesta?
Meneekö tällainen vika mahdollisesti takuuseen?
Tarvitseeko mukaan ottaa muuta kuin pelkkä kone?
Uusi mac mini jumiutui täysin
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: 27.10.2006 klo 20.59
- Paikkakunta: Tampere
Uusi mac mini jumiutui täysin
Viesti Kirjoittaja gurdjieff »
-
- Viestit: 1405
- Liittynyt: 3.11.2004 klo 17.36
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: 27.10.2006 klo 20.59
- Paikkakunta: Tampere
Viesti Kirjoittaja gurdjieff »
Pitää käydä heti aamusta vierailulla. Tarviiko tuonne ottaa mukaan kaikki paketissa tullut(virtajohdot, manuaalit, itse paketti) vai riittääkö pelkkä mac mini?MacAntti kirjoitti:Sinne Varimportiin vaan. Kyllä ne siellä katsovat, että takuut on voimassa sun muut. Ja pian saat entistä ehomman tilalle.
Bad Luck.
-
- Viestit: 1405
- Liittynyt: 3.11.2004 klo 17.36
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 29.8.2006 klo 1.04
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: 27.10.2006 klo 20.59
- Paikkakunta: Tampere
Viesti Kirjoittaja gurdjieff »
Kävin tänään Tampereen varimportissa, jossa pahoiteltiin kovasti tapahtunutta. Huoltohenkilökuntaa ei ollut töissä, joten asiantunteva myyjä kertoi, että vaihtoehdot ovat:
1. Soittaa applelle ja kertoa, että olen saanut viallisen yksilön, jolloin he lähettävät uuden koneen.
2. Jättää kone varimporttiin, jolloin huoltohenkilökunta tutkii koneen ja joko vaihtaa rikkoutuneen osan(mikäli komponenttivika) tai tilaa kokonaan uuden koneen rikkinäisen tilalle.
Päädyin jälkimmäiseen ja jätin minin liikkeeseen, koska itseäni kiinnostaa mikä koneessa on vikana. Aikoivat palata asiaan alkuviikosta.
1. Soittaa applelle ja kertoa, että olen saanut viallisen yksilön, jolloin he lähettävät uuden koneen.
2. Jättää kone varimporttiin, jolloin huoltohenkilökunta tutkii koneen ja joko vaihtaa rikkoutuneen osan(mikäli komponenttivika) tai tilaa kokonaan uuden koneen rikkinäisen tilalle.
Päädyin jälkimmäiseen ja jätin minin liikkeeseen, koska itseäni kiinnostaa mikä koneessa on vikana. Aikoivat palata asiaan alkuviikosta.
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: 27.10.2006 klo 20.59
- Paikkakunta: Tampere
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit