että mitä, miten, milloin ja miksi ?
Näin MacBook Pron (tiikeri) omistajana kyselen, että ajoittainko pitäisi jotain tehdä läppärin ja järjestelmän toimintakuntoisena pitämiseksi?
PC:llä levyneheytystä oli tms... oon pihalla
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Näitä huolto-ohjelmia on. Itse käytään MacJanitoria, jolla silloin tällöin ajan nämä kaikki huoltoscriptit. Ja siiten toinen hyvä on kai tuo Onyx. Sillä voi tehdä muutakin kuin ajaa nuo perushuoltoskriptit.kuriton kirjoitti:Tiedote tossa on, huoltoskriptit, en ymmärrä oikein![]()
Näin MacBook Pron (tiikeri) omistajana kyselen, että ajoittainko pitäisi jotain tehdä läppärin ja järjestelmän toimintakuntoisena pitämiseksi?
siis pitääkö tuo mainitsemasi ohjelma asentaa/ ostaa jostain tähän ensin, ja sitten päivitykset hoituu automaattisesti jos läppäri on "hereillä". eihän niitä tässä oo valmiinaMacFinn kirjoitti:
Näitä huolto-ohjelmia on. Itse käytään MacJanitoria, jolla silloin tällöin ajan nämä kaikki huoltoscriptit. Ja siiten toinen hyvä on kai tuo Onyx. Sillä voi tehdä muutakin kuin ajaa nuo perushuoltoskriptit.
Niitä on siis päivittäiset, viikottaiset sekä kuukausittaiset. OS X ajaa ne automaattisesti, jos kone on auki silloin kun ne on ajastettuna. .
Viesti Kirjoittaja Skarsnak »
kiitoksia teille, nyt oon taas himpun viisaampiSkarsnak kirjoitti:Jos kone on yöllä hereillä, järjestelmä itse ajaa huoltoskriptit automaattisesti. Jos et pidä konettasi hereillä öisin, kannattaa skriptit ajaa itse käsin MacJanitorilla tai Onyxilla. Molemmat pikkuohjelmat ovat muistaakseni ilmaisia ja paljon muitakin vastaavia löytyy. http://www.versiontracker.com on oiva osoite, mikäli tarvii etsiä pieniä freeware- tai sharewaresoftia tiettyyn tarkoitukseen.
Edit: ja huoltotoimia ei tosiaan tarvi tehdä jatkuvasti tai säännöllisesti. Aina sillon tällön kun sattuu muistamaan.
Viesti Kirjoittaja tkt »
Kalibroi akku. Ohjeet on koneen käsikirjassa.kuriton kirjoitti:Tiedote tossa on, huoltoskriptit, en ymmärrä oikein![]()
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Ei vaan oo toiminu pitkään aikaan.Maza kirjoitti:MainMenu on myös oivallinen ohjelma tähän tarkoitukseen. Ilmainenkin vielä.
Viesti Kirjoittaja Maza »
Ja jos jäi epäselväksi, versio 1.7 toimii.Jezze kirjoitti:Ei vaan oo toiminu pitkään aikaan.Maza kirjoitti:MainMenu on myös oivallinen ohjelma tähän tarkoitukseen. Ilmainenkin vielä.
editti: Miten pirussa versiontrackeristä löytyy vaa 1.5.5 ja macupdatesta 1.7!!
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”