Moni kyllä aavisti, mutta harva tiesi milloin tämä uudistus tulisi...pikkujii kirjoitti:Jaha, itse ostin noin kaksi kuukautta sitten MBP:n.
Jos vaan olisin tiennyt uudesta mallista...
Macbook Pro: Core 2 Duo Viimeinkin täällä!
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
http://www.geekpatrol.ca/blog/160/
10 %:n ero vanhaan 32-bittisenä ja 20 %:n ero 64-bittisenä.
Uusi MBP on siis 64-bittisenä lähes 30 % nopeampi kuin suora edeltäjänsä 32-bittisenä, kun muistin määrä on sama. Tällöin on mukana myös kellotaajuusetu.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
-
Viesti Kirjoittaja MacTwist »
Onpas komea pieni yksityiskohta.freemem kirjoitti:kumma ettei ole tullut täällä viellä esille http://nobi.com/nobilog/archives/001795.html
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Kunnallisjäte »
oho, no nythän tällä mun koneella ei tee yhtään mitään...freemem kirjoitti:kumma ettei ole tullut täällä viellä esille http://nobi.com/nobilog/archives/001795.html
Mun mielestä mac vois keskittyy muihin ongelmiin. Montakohan insinööriä totakin on pitäny olla kehittelemässä. Eiköhän se kostaudu jonkin laisena tyyppivikana uudessa koneessa.
Mua kyllä todella ottaa pannuun Applen uusien koneiden julkaisu politiikka. Oma maaliskuussa ostettu MBP kone on jo esihistoriaa, eihän näitä enää ees valmisteta.
Seuraava ostosta, mikä sitten onkaan, aion vehkata loputtomiin.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Heh. Kauankos muut valmistajat pitävät mallejaan markkinoilla? Ei taida kaikkien elinikä olla kolmea kuukauttakaan.Kunnallisjäte kirjoitti:oho, no nythän tällä mun koneella ei tee yhtään mitään...freemem kirjoitti:kumma ettei ole tullut täällä viellä esille http://nobi.com/nobilog/archives/001795.html
Mun mielestä mac vois keskittyy muihin ongelmiin. Montakohan insinööriä totakin on pitäny olla kehittelemässä. Eiköhän se kostaudu jonkin laisena tyyppivikana uudessa koneessa.
Mua kyllä todella ottaa pannuun Applen uusien koneiden julkaisu politiikka. Oma maaliskuussa ostettu MBP kone on jo esihistoriaa, eihän näitä enää ees valmisteta.
Kuinkas luulet Applelle ja meille käyttäjille käyvän, jos Apple ei laita uusinta tekniikkaa koneisiinsa? Kivasti vai?
Kyllähän se on pakko uudistaa koneitten sisäkaluja sitä mukaa kuin Intel pukkaa uutta prossua. Jos niin ei tehdä vaikka kaikki muut niin tekevät, mitäpä luulet sellaisesta kehityksestä seuraavan? Kohta meillä ei sitten olisi Maceja olleskaan, kun koko valmistus lakkaisi kannattamasta.
Olisi se aika koomista, jos Apple myisi jouluna 2006 "huippumalleja" joissa hyrräisi sisällä 1,83 tai 2,0 GHz:n 32-bittinen Core Duo, vaikka huomattavasti pystyvämpiä Core 2 Duoja saa kohtuuhintaan.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
hyvähän se on että mallit kehittyy, eikä se sun maaliskuussa ostettu kone ole yhtään huonompi käyttää mitä se oli kuukausi sitten, maceissä sentään pysyy tuo hinta paremmin mitä pc kannuissa.Kunnallisjäte kirjoitti:
-
Viesti Kirjoittaja Jaggie »
Mutta toisaalta olen kyllä minäkin sitä mieltä, että Apple voisi hoitaa malliston päivittämisen ja etenkin siitä tiedottamisen vähän tyylikkäämminkin. Asiakkaan kannalta olisi vähintäänkin reilua, jos päivityksestä tiedotettaisiin hyvissä ajoin ja vaikkapa laskettaisiin samalla vanhan mallin hintaa. Näin asiakas voisi rauhassa pohtia, että kannattaako tilata vanha malli jonka saa heti ja vähän halvemmalla, vai odottaa päivitystä. Nyt AppleStoresta tilaaminen on vähän kuin uhkapeliä: Huomenna saatat saadan täysin samalla rahalla huomattavasti paremman kokoonpanon kuin tänään.
-
Tuo tiedoittaminen ja hintojen lasku on vähän hankalaa, tukkureilla ja jälleenmyyjillä on tuotteita varastossa jotka jää sitten myymättä tai sitten pitäisi antaa varaston hintatakuu joka ei ole kovin tuottavaa sekään.Jaggie kirjoitti:En kyllä näe mitään syytä valittaa jos koneen on ostanut maaliskuussa ja nyt tulee paranneltu versio, puoli vuotta on kuitenkin pitkä aika tekniikan kehityksen kannalta.
Mutta toisaalta olen kyllä minäkin sitä mieltä, että Apple voisi hoitaa malliston päivittämisen ja etenkin siitä tiedottamisen vähän tyylikkäämminkin. Asiakkaan kannalta olisi vähintäänkin reilua, jos päivityksestä tiedotettaisiin hyvissä ajoin ja vaikkapa laskettaisiin samalla vanhan mallin hintaa. Näin asiakas voisi rauhassa pohtia, että kannattaako tilata vanha malli jonka saa heti ja vähän halvemmalla, vai odottaa päivitystä. Nyt AppleStoresta tilaaminen on vähän kuin uhkapeliä: Huomenna saatat saadan täysin samalla rahalla huomattavasti paremman kokoonpanon kuin tänään.
Toisaalta asiaa voi kyllä hieman arvioida itsekkin, itse tilasin koneen juuri nyt kun uusi malli on tullut, tiedän että tuskin 2kk aikana malli päivittyy ja yli kahta kuukautta ei mielestäni kannata mallipäivityksen takia ostosta lykätä, koska silloin ei koskaan kannata hankkia konetta.
Tämä uusin MBP on ihan yhtä hyvä kone vielä ensi kerralla kun mallit taas päivittyy.
-
-
Viesti Kirjoittaja nolifer »
Mä olin myynyt molemmat nykyiset läppärit ja tilasin tuosta 15" perusmallin... Mutta ostajat yllättivät "iloisesti" ja peruivat kaupatSotionci kirjoitti:Onko kukaan saanut vielä uutta MBP-läppäriään?
Omaani malttamattomana odottelen.
Onkohan noita vielä suomessa montaakaan, onko joku nähnyt?

Eli vähän kiire päästä kahdesta 12" läppäristä eroon.. tai joutuu perumaan tuon MBP:n tilauksen
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
9.11. on tämän hetken arvioitu ETA tuolle...
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja rodchop »
Katsoin joitain jälleenmyyjien sivuilta että tulis maahantuojalle 7.11.06
Itse tilasin E-pisteen kautta heti kun julkaisiva. Eli halvin malli matte näytöllä. Tulis jo odorttavan aika on pitkä varsinkin tän paska puuceen kanssa
-
-
-
Viesti Kirjoittaja iSot »

-
Viesti Kirjoittaja Kunnallisjäte »
No joo kyllä mä kommentilla yritin viestittää, että en aio ostaa uutta konetta vaikka nyt kameran ledi on erilainen.. Eli osa noista "uudistuksista" on pelkkää markkinointia.Repe Ruutikallo kirjoitti:Heh. Kauankos muut valmistajat pitävät mallejaan markkinoilla? Ei taida kaikkien elinikä olla kolmea kuukauttakaan.Kunnallisjäte kirjoitti:oho, no nythän tällä mun koneella ei tee yhtään mitään...freemem kirjoitti:kumma ettei ole tullut täällä viellä esille http://nobi.com/nobilog/archives/001795.html
Kuinkas luulet Applelle ja meille käyttäjille käyvän, jos Apple ei laita uusinta tekniikkaa koneisiinsa? Kivasti vai?
Kyllähän se on pakko uudistaa koneitten sisäkaluja sitä mukaa kuin Intel pukkaa uutta prossua. Jos niin ei tehdä vaikka kaikki muut niin tekevät, mitäpä luulet sellaisesta kehityksestä seuraavan? Kohta meillä ei sitten olisi Maceja olleskaan, kun koko valmistus lakkaisi kannattamasta.
Olisi se aika koomista, jos Apple myisi jouluna 2006 "huippumalleja" joissa hyrräisi sisällä 1,83 tai 2,0 GHz:n 32-bittinen Core Duo, vaikka huomattavasti pystyvämpiä Core 2 Duoja saa kohtuuhintaan.
, jätkällä (muijalla?) on koneessaan suunnilleen tehokkain läppäriprossu mitä alkuvuodesta sai, ja pitää vaan kitistä siitä että sen jälkeen on kehdattu kehittää vielä parempaa. Joillakin on asiat aina huonosti.
Jotenkin itestä on tuntunu, ettei tota kaikkea teknologiaa oo 1/2 vuodessa kehitetty, vaan nimenomaan strategisesti tuodaan uudet parannukset tietyllä aikataululla.
No onneksi sentään vehkasin tammikuusta 06 maaliskuuhun 06. Mielummin MBP kuin powerbook.
-
Viesti Kirjoittaja anooj »
Vaikuttaa lupaavalta. Ovat myös lisänneet koneet sivuillensa, joten sekin on jo jotainUudet iPodit, myös Shuffle löytyvät jo toimipisteistämme. Odottelemme myös uusiutuneita MacBook Pro -koneita ihan lähipäivinä.

Itse en maininnut näytöstä mitään. Mikäli Glossyjä tulee, voisin ehkä sellaisen ottaa ihan läpällä. Tosin ei tässä tutussa ja turvallisessakaan mallissa mitään vikaa ole. Kuinkahan pahasti Glossy tahtoo imeä heijastuksia? Näkeeköhän niillä loisteputkikonttorissa yhtikäs mitään?
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
http://www.appleinsider.com/article.php?id=2189
-
Viesti Kirjoittaja anooj »
Itseäni ainakin kiinnostaisi saada nopea Wlan toimistolle ja kotiin. Päätelaitteetkin ovat varsin kohtuullisen hintaisia. Ja verkot kun on vähän huonoja täälä seinässäkin, niin tuo saattaisi olla helpompi päivittää

-
Viesti Kirjoittaja Zero »
Koodi: Valitse kaikki
Date Actual Code Actual Status Description Shipping Point ETA
Status Status
01 nov 06 86 05 on hold; aircraft/truck failure KN Luxemburg 08 nov 06
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jaggie »
booking slot obtained - Apple Shanghai - 03 nov 06
Applelta viimeksi saamani sähköpostin mukaan paketti on perillä arviolta viimeistään 9.11.
-
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka