Jaggie kirjoitti:Toinen positiivinen asia: Tuo "helikopterimainen" ääni josta mainitsin, on hävinnyt. Vastapainoksi, ärsyttävä korkeataajuinen vinkuna on tehnyt comebackin vanhasta MBP:stä. Se ei vaikuttaisi kuuluvan koko ajan, lähinnä silloin kun laturi on kiinni. Häiritsee sen verran, että huoltokeikka on sen vuoksi kuitenkin edessä.
Tuo helikopterimainen ääni kuulunee tuosta oikeanpuoleisesta flektistä kun kone on rasituksessa. Minulla tuo ainakin alkaa kuulumaan silloin kun suihkukone tuola sisällä muutenkin lähtee käyntiin, tosin mielestäni tämä ei ole yhtään häiritsevää. Minkäänlaista ininää, tms. ei kuitenkaan minulla esiinny, oli sitten laturi kiinni tai ei. Flektit tosin pitävät melkoista ääntä jos kone oikein innostuu töihin, esim. kääntäessä softia.
Ainoa hieman häiritsevä vika tässä koneessa on tuo valovuoto näytön alareunassa. Tosin minulla ainakin sekin on tasaista, eikä epätasaista niinkuin jenkkifoorumeilla povattiin. Tuon huomaa käytännössä vain värien muuttumisena sinisemmäksi aivan näytön alareunassa.
Nopeusero vanhaan G4 :een on kuitenkin varsin merkittävä. Parin tunnin käytön jälkeen kun kokeilin tuota PB G4 :sta, niin tuntui se melkoiselta tahmaamiselta. Vielä ei ole tullut edes vastaan yhtään ohjelmaa joka Intelliä karsastaisi. Ehkä ne tosin löytyvät hyvinkin nopeasti kun asennan Office X :n ja Photoshop CS :n.
Kone ei edes käy merkittävästi sen kuumempana kuin tuo G4 rasituksessa. Kummatkin lämpiävät samasta paikasta, eli näytön ja näppiksen välistä. Yksi ihmeellinen asia tässä designissa tosin on. Tuo näytön alapuolella keskellä oleva näytön kiinnitys ei ole enää pelkkää alumiinia, vaan siinä on keskiosa muovia! Oliko tämä muutos jo edellisessä MBP :ssä? Kaippa tälle on joku järkevä selityskin, itse en vaan ole vielä keksinyt, että mikä.
Jaggie kirjoitti:PS. Miten muuten saa nuo F9- ja F10-näppäimet toimimaan Exposén pikanäppäiminä? F11 ja F12 toimivat, mutta F8, F9 ja F10 painaessa tulee näyttöön vain se symboli joka niihin näppäimiinkin on piirrettynä (näppäimistövalon tunnus?) ja kieltomerkki. Olen täysin n00b Mac-käyttäjänä...
Keyboard & Mouse asetuksista löytyy asetus "Use F1-F12 keys to control software features". Siihen täppä niin alkaa toimimaan, muuten normaali F-näppäin toiminnallisuus vaatii fn nappulan painallusta. Tämä asetus muuttaa homman toisin päin, eli esim. näytön kirkkautta säätäessä täytyy painaa fn + F2.