Olen harkinnut tuon kameran ostamista, mutta vähän mietityttää, että miten se käyttäytyy Macin kanssa vai käyttäytyykö ylipäänsä mitenkään? Tarvitseeko mitään omia ohjelmia toimiakseen G4:ssäni?
Nykyinen HP:n kamera toimii kuin junan vessa mäkkini kanssa, mutta kamera itsessään on täysi susi.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
En kyllä millään keksi syytä, ettei tuo toimisi koneesi kanssa. Mulla ixus IIs ja 400D pelaavat ilman mitään ylimääräisiä kikkailuita. Olen kokeillut myös ixus 55:sta ja sekin pelasi moitteetta.
Mulla IXUS 500 ja vaikka se toimiikin teknisesti Macin kanssa ja ilman, niin onhan se todella karsea kamera, hidas kuin mikä. Sopii korkeintaan kuusen ympärillä tapahtuvien perhejuhlien kuvaamiseen, mutta yhtään nopeampi tilanne on ohi, ennen kuin Ixus ehtii ottamaan kuvan. Joo, on vanhempi malli kuin tuo, mitä alkup. kysyjä kaavaili, mutta jos nyt oikeasti haluaa kuvia ottaa muutenkin kuin humlassa, niin never Ixus.
Ixus 30 hajosi kuin mikä. Vähän yli vuoden vanhana päätti, että nytpä ei enää zoomailla, eli zoomi kaataa kameran. Menee jumiin, eikä suostu tekemään mitään. Kameran sammutuksen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen vetää kakkulan takaisin sisään ja puskee taas ulos ja esittää, että mitään ei muka tapahtunut. Eli nyt minulla on kiinteän polttovälin kamera.
Vastaanpa vielä minäkin, kun kellään aiemmalla vastaajalla ei ollut täsmälleen aikomaasi mallia. Eli vajaan viikon olen käpistellyt IXUS60:tä ja hyvin on pelannut kamerana sekä toiminut moitteetta G4:n kanssa (ilman Canonin softaa, ja toimii toki niilläkin).
(vielä jos sen saisi webcamina toimimaan, niin olisi bueno, mutta sitä taitaa tukea vain todella harva kameramalli :/ )
Puolen vuoden kokemuksella Digital ixus 60 ja OSX tykkäävät toisistaan. iPhoto käynnistyy välittömästi kun kameran avaa toistotilaan ja ehdottaa uusien kuvien/videoiden tuomista. Homma pelaa kuin junan vessa eikä mitään ajureita tarvinnut asentaa...
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
Näin on myös kaverin koneella, mutta omilla koneillani (PM ja MacBook) olen säätänyt niin että kortinlukijan kiinnityksen yhteydessä aukeaa Kuvansiirtäjä. En käytä nimittäin iPhotoa ollenkaan - kuvia kun on vähän enempi kuin pari tuhatta (2 digijärkkäriä, Ixus + satunnaiset muut).