Mä en tajuu. Poltin iTunesilla noin 3kk sitten Sony CD-RW:n täynnä biisejä joita oon sitten kuunellu mun autossa. Laiton tämän CD:n sisään Disc Utilityn ja päätin tyhjentää sen kokonaan "erase" toiminnolla (ei quick erase). Tyhjennys tapahtuu normaalisti ja tulee ilmoitus: ""You have inserted a blanc disc, choose what to do.." Tämän jälkeen kun poistan levy ja laitan tämän CD-RW:n uudelleen sisään koneeseeni tulee seuraava ilmoitus:
"You have inserted a disc containing no volumes that MAC OS X can read...jne". Ja jos yritän taas suoraan polttaa yhden soittolistan sille iTunesissa niin tulee ilmoitus: "The disc you inserted is not a blanc disc!"
Tää CD-RW ei ole pätkääkään naarmuuntunut ja melko uusi. Disc Utility ilmoittaa että se on Masushita cd ja että siinä on tilaa 753mb vaikka sen päällä lukee 650mb (niin kuin melkeen kaikki CD-RW:t). Kokeilin myös tyhjentää sen kokonaan Toast 6:lla, sama juttu. Tyhjennys onnistuu mutta sen jälkeen MAC OS X ei tunnista sita taaskaan...
Mistä on kysymys? Ei kai CD-RW nyt itsestään voi hajota?
-PB 12, 10.3.5 Panther, Combo-
CD-RW jota MAC OS X ei tyhjennyksen jälkeen tunnista
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
CD-RW jota MAC OS X ei tyhjennyksen jälkeen tunnista
Viesti Kirjoittaja np »
MacBook Pro 2.16 Ghz, 2 Gb RAM, OS X 10.4.8, Airport Express, LaCie 250Gb
-
Re: CD-RW jota MAC OS X ei tyhjennyksen jälkeen tunnista
Viesti Kirjoittaja NOx »
Auttaako jos naputtelet terminaalissa elikäs päätteessä:
hdiutil burn -erase
Tyhjennys etenee:
...............................................................................
Erase succeeded
Lopuksi avaa Levytyökalu ja valitse CD:lle Anna Levy. Tai käytä komentoa "diskutil unmount /dev/diskX", jossa X on levyn numero. "diskutil list" listaa levyt. CD-RW on tod. näk. /dev/disk2.
Tyhjennyksen voi tehdä myös samaisella komennolla diskutil (kirjoita pelkkä komento listataksesi optiot).
hdiutil burn -erase
Tyhjennys etenee:
...............................................................................
Erase succeeded
Lopuksi avaa Levytyökalu ja valitse CD:lle Anna Levy. Tai käytä komentoa "diskutil unmount /dev/diskX", jossa X on levyn numero. "diskutil list" listaa levyt. CD-RW on tod. näk. /dev/disk2.
Tyhjennyksen voi tehdä myös samaisella komennolla diskutil (kirjoita pelkkä komento listataksesi optiot).
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja np »
Nå niin, nyt olen fiksumpi mutta ERITTÄIN outoa ja epäloogista tää on vieläkin. Ei ole Mac maista ollenkaan:
Kun tyhjennän levyn täysin Disc Utilityllä ja jätän sen sisään koneeseen niin voin polttaa sille, no problems Mutta jos otan levyn ulos sen jälkeen kun olen tyhjentänyt sen niin koneeni ei enään seuraavan kerran tunnista sitä. Ilmoittaa tällöin sen mistä mainitsin tuossa ylhäällä ekassa "postissani" (you have inserted a volume that the Mac OS X does not recognize, tai sinne päin..). Kummallista käyttäytymistä, jos se CD-RW kerran on tyhjennetty ja otettu ulos koneesta niin koneen pitäisi ilmoittaa seuraavaa kun laitan sen sisään uudestaan:
"You have inserted a blank disc. Choose what to do with it... bla bla.."
Näin se sanoi aina ennen. Nåh toimiipa levy taas autostereoissani, se on pääasia. Olen tietysti kokeillut korjata oikeudet, käynistäny uudestaan ja muita kikkoja jos koneeni vain olis ollut sekaisin silloin, ei auta. Tuohon terminaalin en kylläkään ikinä uskalla koskea. Mutta se tyhjentäminen näköjään ei ole se ongelma vaan se että oma koneeni ei tiedä mikä se CD-RW enään on.
Jos jollain olis vielä vinkkejä siitä miksi koneeni käyttäytyy näin oudosti niin olisin kiitollinen
PB 12, 1ghz, 768mb, 60gb, Combo
Kun tyhjennän levyn täysin Disc Utilityllä ja jätän sen sisään koneeseen niin voin polttaa sille, no problems Mutta jos otan levyn ulos sen jälkeen kun olen tyhjentänyt sen niin koneeni ei enään seuraavan kerran tunnista sitä. Ilmoittaa tällöin sen mistä mainitsin tuossa ylhäällä ekassa "postissani" (you have inserted a volume that the Mac OS X does not recognize, tai sinne päin..). Kummallista käyttäytymistä, jos se CD-RW kerran on tyhjennetty ja otettu ulos koneesta niin koneen pitäisi ilmoittaa seuraavaa kun laitan sen sisään uudestaan:
"You have inserted a blank disc. Choose what to do with it... bla bla.."
Näin se sanoi aina ennen. Nåh toimiipa levy taas autostereoissani, se on pääasia. Olen tietysti kokeillut korjata oikeudet, käynistäny uudestaan ja muita kikkoja jos koneeni vain olis ollut sekaisin silloin, ei auta. Tuohon terminaalin en kylläkään ikinä uskalla koskea. Mutta se tyhjentäminen näköjään ei ole se ongelma vaan se että oma koneeni ei tiedä mikä se CD-RW enään on.
Jos jollain olis vielä vinkkejä siitä miksi koneeni käyttäytyy näin oudosti niin olisin kiitollinen

PB 12, 1ghz, 768mb, 60gb, Combo
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Onko sama ilmiö kaikilla levyillä, vai vain tuolla yhdellä? Jos vika on vain yhdessä levyssä, suosittelen heittämään sillä vesilintua.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja np »
Mulla ei ole muita CD-RW levyjä tällä hetkellä kun toi yks mutta jos laitan CD-R levyn koneeseen niin se sanoo niin kuin pitääkin:
"You have inserted a blanc disc. Choose what to do from the pop-up menu..."
"You have inserted a blanc disc. Choose what to do from the pop-up menu..."
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka