power kirjoitti:Kun ostat macin, olet lahjakkaampi ja luovempi...
Mutta tuohan on totta! 8)
Ei vaan kyllähän se mainosten Mac-heebo on oikeasti aika sietämättömän ylimielisen, alentuvan ja ylitehdyn "rennon" oloinen hahmo: tuskin viitsisin istua viittä minuuttia samassa pöydässä baarissa tyypin kanssa. PC-hemmo on tavallaan paljon moniulotteisempi, kiintoisampi ja hauskempi henkilöhahmona ja kun sitä jatkuvasti lyödään päähän alkaa kohta toivoa jo vastaiskua. Vrt. Tom ja Jerry, Kojootti ja Maantiekiitäjä jne.
Mutta toisaalta; pienempihän saa aina kiusata.
power kirjoitti:Kun ostat macin, olet lahjakkaampi ja luovempi...
Mutta tuohan on totta! 8)
Ei vaan kyllähän se mainosten Mac-heebo on oikeasti aika sietämättömän ylimielisen, alentuvan ja ylitehdyn "rennon" oloinen hahmo: tuskin viitsisin istua viittä minuuttia samassa pöydässä baarissa tyypin kanssa. PC-hemmo on tavallaan paljon moniulotteisempi, kiintoisampi ja hauskempi henkilöhahmona ja kun sitä jatkuvasti lyödään päähän alkaa kohta toivoa jo vastaiskua.
Tässä on luultavasti kyse kulttuurieroista USA vs. Suomi. Eräässä markkinointiin liittyvässä tutkimuksessa kävi ilmi, että suomalaisilla on voimakas tarve samaistua aina siihen heikompaan osapuoleen. Esimerkiksi maininnalla "markkinoiden ykkönen" ei saavuta Suomessa vastaavaa tehoa kuin vaikka USAssa, suomalaiset kun ostavat mieluummin sitä "hyvää kakkosta" tai muuten vaan haastajan asemassa olevaa tuotetta. USAssa halutaan olla voittajan leirissä ja puolella, Suomessa häviäjän.
Suomen historialla on varmasti oma merkityksensä tällaisen ilmiön synnylle.
Viimeksi muokannut power, 13.10.2006 klo 14.39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Power - a happy Mac-user since 1986...
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
power kirjoitti:USAssa halutaan olla voittajan leirissä ja puolella, Suomessa häviäjän.
Suomen historialla on varmasti oma merkityksensä tällaisen ilmiön synnylle. [:)]
Kuulin tämän jutun viimeksi Aku Ankan yhteydessä. Muualla lehden nimi on kaiketi Mickey Mouse -johdannainen, ja sisältökö Mikimpi myös, (en ole varma). Väitteen mukaan suomalaiset tykkäävät samaistua mieluummin luuseriankkaan kuin voittajahiireen ja lukevat siten mieluummin Akun seikkailuja. Akkarihan *on* yypersuosittu Suomessa.
pevelius kirjoitti:Mac: Hello, I´m a mac
PC: ...and I am a pc.
Mac: Hey, what are you doing?
PC: I am playing this new game.
Mac: Cool! Can I play?
PC: no.
pevelius kirjoitti:Mac: Hello, I´m a mac
PC: ...and I am a pc.
Mac: Hey, what are you doing?
PC: I am playing this new game.
Mac: Cool! Can I play?
PC: no.
Haha XD! Voin melkeen kuvitella Macin ja PCn istumassa tuoleilla, PCllä joku joysticki käsissään ja joku krossi-kypärä päässään. PC ihan fiiliksissä heiluttelee joikkaa ja Mac kysyy tuon kysymyksen. Sit PC pysähtyy ja katsoo suoraan eteenpäin ja sanoo tunteettomasti "no." :'D. Jollekkin amatöörileffaporukallehhan tossa on mahtava idea XD. Ellei ole jo käytetty siis :I...
Tuolla ei saa amerikkalaisista ihan noin yksiselitteistä kuvaa kuitenkaan:
"Virtually everyone who watches it comes away liking the "PC guy" while wanting to push the "Mac guy" under a bus."
"Why was Long dropped, specifically? Perhaps for striking people as a "smug little twit," in the words of Seth Stevenson, ad critic for Slate."
Tuolla ei saa amerikkalaisista ihan noin yksiselitteistä kuvaa kuitenkaan:
"Virtually everyone who watches it comes away liking the "PC guy" while wanting to push the "Mac guy" under a bus."
"Why was Long dropped, specifically? Perhaps for striking people as a "smug little twit," in the words of Seth Stevenson, ad critic for Slate."
Hmmm… ehkä sittenkin ovat voittajan puolella. Ei siis näiden mainosten "voittajan" eli Mac-hemmon, vaan PC/Windows-maailmaa edustavan pukumiehen puolella. Onhan kuitenkin niin, että Microsoft on (rahassa mitaten) voittaja ja selkeä ykkönen, Appleen verrattuna…
Power - a happy Mac-user since 1986...
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)