"Itseasiassa nyt vasta itsekin(vaikka vuosia olen omistanut pron) pääsin vasta todella nauttimaan kokonäytön tilasta"
Vuosia? Mitä olet saanut noina vuosina? Muuta kuin saanut maksaa?
Onko se pro mielestäsi ok vai ei? No ei sillä mitään.
QT on ok. Toivottavasti pidät hatuista ja vuorista
g5, powerbook, mbp, macpro, 20cinema,23cinema yms ja 1 usb johto
Sotionci kirjoitti:Lueppa nyt itte mitä kirjoitit?
"Itseasiassa nyt vasta itsekin(vaikka vuosia olen omistanut pron) pääsin vasta todella nauttimaan kokonäytön tilasta"
Vuosia? Mitä olet saanut noina vuosina? Muuta kuin saanut maksaa?
Onko se pro mielestäsi ok vai ei? No ei sillä mitään.
QT on ok. Toivottavasti pidät hatuista ja vuorista
No, sitä vaan että kokonäytöntila-ominaisuus on melkosen turha tavallisten, postimerkin kokoisten videoiden venyttämiseen kokonäytölle. Sitävastoin videoita työstävälle pro tarjoaa monipuoliset työkalut, joita on tullut tässä itse käyteltyä.
Anteeksi kun provosoin, olen varmaankin hullaantunut tämän 24" iMacin näkymistä. Silti pidän vielä hatun päässä ja vuoret etäällä.
iMac G4 1,25 Ghz 17"(Late 2003, Leopard+YellowDog Linux)
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
Muutaman viime viestin perusteella minun kysymykseni osalta varmaankin "case closed"? Eli QuickTimessa ei ole mahdollisuutta katsoa videokuvaa siten, että ko. ikkuna olisi aina päällimmäisenä?
Jubax kirjoitti:No höh, Pro on Pro eli tarkoitettu videoita työstäville.
Itseasiassa nyt vasta itsekin(vaikka vuosia olen omistanut pron) pääsin vasta todella nauttimaan kokonäytön tilasta tällä 24" iMacilla katsoessani 1080p-videoita Applen QT/HD-sivulta. Katsokaapa huviksenne, jos joku toinen playeri on muka parempi, syön hattuni ja pakenen vuorille.
Ainakin PC-puolella löytyy, niin miksei mac-puolellakin.
Toi iTunesin pakkosyöttö on raivostuttavaa. Tuleeks se myös PROn mukana?
Minulla on Pro maksettuna PC:ssä ja Macissä. Nettivideoiden tallennusmahdollisuus ja Fullscreen olivat mielestäni sen arvoiset. Kotivideoiden dekoodaus mp4 muotoon on myös mainio "fiitseri". Onhan tuo tietty vähän outoa, että tuosta pitää maksaa...
Jubax kirjoitti:No höh, Pro on Pro eli tarkoitettu videoita työstäville.
Eikä ole. Se on kuppainen hätävara ja rahastuskeino parhaimmillaankin, mitä "pro" juttuihin tulee. Naurettavaksi sen tekee vielä tuo hinta ~30e. Sen on sen verran vähän vaikka FCP:hen verrattuna että mokoman vaatiminen on vain ylimääräistä kiusaamista.
Kotikäyttäjälle tuo Fullscreen ja tallennukset ovat ihan kivat ja auttavat editoinnitkin ehkä, mutta "pro" on taas kerran kaukaa haettu. Lähinnä tuo hinnoittelu on mielestäni tyylitöntä, tenkin kun se on pelkkä UI mikä on rajoitettu.
Mä olen aika tyytyväinen seuraaviin ominaisuuksiin (prosta en tiedä vaikka työntekoa nämä kummasti helpottavat).
- Videon tallennusmahdollisuus yksittäisiksi kuviksi.
- Videon teko irtokuvista - esim. animointi hires kuvasekvenssistä ja exporttaus eri dv muotoihin jatkotyöstöä varten.
- Opetusmatskua on nopein "editoida" tuolla alkeellisella rajaa valintaan toiminnolla - esim. ruutukaapattujen videoiden alun ja lopun rajaus -> ja siitä exporttaus vaikka puhelimeen 3g videoksi.