Olen hankkimassa ylläolevaa kokoonpanoa. Pitäisi vielä tietää toimiiko Mac book C2D 2.0GHz malli 2GB muistilla sulavasti 23-24" ulkoisen näytön kanssa. Ulkoisessa näytössä tarkoitus ajaa 1920x1200 resoa. Normaalisti en käytä mitään raskaita sovelluksia. Korkeintaan joskus videoeditointia ja ehkä tulevaisuudessa HDTV-matskua voisi editoida kun sen aika tulee.
Arveluttaa vain tuon Mac bookin näytönohjain, että riittääkö se vai pitäisikö suosiolla kääntyä MBP:n suuntaan? Hintaeroa on vain toista tonnia läppäreiden välillä.
Kommentteja? Onko kenelläkään käyttökokemuksia?
Mac book vs. Mac book pro + 23-24" ulkoinen näyttö
Keskustelua kannettavista
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mac book vs. Mac book pro + 23-24" ulkoinen näyttö
Viesti Kirjoittaja pethead »
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Tossa alempanahan oli juttua tästä: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=83821
-
-
Viesti Kirjoittaja Larsson »
Moi!
Mulla itellä on tuo Mac Book Pro Core 2 Duo 2,33GHz ja 256MB näytönohjaaja. Tää toimii ihan kivasti mun 23" Cinema Displayn kanssa. Tekee sitten mitä tekeekin. Kokeilin tässä myös kaverin MacBookia samalla setillä ja kyllä siinä huomas eron. Ei se näyttis ihan jaksa pyörittää tuota näyttöä. Monet kaverit on sanoneet samaa. Riippuu varmaan tietty hirveesti käytöstä. Omien kokemuksien perusteella voin suositella Prota!
-L
Mulla itellä on tuo Mac Book Pro Core 2 Duo 2,33GHz ja 256MB näytönohjaaja. Tää toimii ihan kivasti mun 23" Cinema Displayn kanssa. Tekee sitten mitä tekeekin. Kokeilin tässä myös kaverin MacBookia samalla setillä ja kyllä siinä huomas eron. Ei se näyttis ihan jaksa pyörittää tuota näyttöä. Monet kaverit on sanoneet samaa. Riippuu varmaan tietty hirveesti käytöstä. Omien kokemuksien perusteella voin suositella Prota!
-L
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja juharju »
Itse ostin kesällä MBP koneen 128MB X1600 ohjaimella. Kotoa löytyy myös 20" Cinema, jota koneen kyljessä käyttelin. Vajaa kk ostosta ja kone meni huoltoon. Huollossa koneeseen vaihdettiin uusi logic board ja samassa rytäkässä näytönohjain sai tuplaten lisää muistia. Eron 128MB ja 256MB X1600 välillä kyllä huomasi käytettäessä sekä koneen omaa että Cinemaa yhtäaikaa.VM kirjoitti:Kuinka paljon merkitystä näyttömuistin määrällä on ison näytön kanssa, jos käyttö on perus työpöytäsovellusten ja audiosoftan käyttöä? Kyseessä siis macbook pro ja 128mt vs. 256mt.
Ero olisi varmasti korostunut jos olisi ollut kyseessä 23" tai jopa 30" Cinema. Kyllä tuolla karvalakilla kuitenkin toimeen tulee. Huomattavasti paremmin varmasti kuin GMA950:llä.
-
Viesti Kirjoittaja Larsson »
Eli yleensä mulla on auki Final Cut Studio eli Final Cut+Soundtrack Pro/DVD Studio/Motion ja Firefox. Ei välttämättä kaikki yhtäaikaa mutta noita käytän eniten. Sen nykimisen huomaa helposti jo ihan exposeen käytössä. Kuva meinaa alkaa nykimään. Sama toistuu kaikissa jutuissa missä paljon tavaraa likkuu näytöillä isolla resoluutiolla. Jos haluaa katsoa HD kuvaa eli 1080p formaattia niin sanoisin että 256Mb näyttömuistia on edellytys. Se on sitten tietenkin jokaisen oma mielipide kuinka sujuvaa sen toiminnan pitää olla. Ite tykkään tästä
iMac virityksestä ei ole kokemusta
-L
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-L
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka