Digiboksin huolto
-
- Viestit: 352
- Liittynyt: 30.6.2004 klo 20.12
- Paikkakunta: Waasa
Digiboksin huolto
Viesti Kirjoittaja sulo-wilen »
Oireena oli, että laitteen kuva pysähtyi, tekstit katosivat, eikä se vastannut enää mihinkään ulkoiseen käskyyn, ei kaukosäätimestä, eikä etupaneelista. Koetin resetoida laitteen, tallentaa kanavat uudelleen yms.. ei apua, vika uusi useasti n 15-20 min jälkeen. No laite korjaukseen, koska takuuta on, eikä kapine ollut vielä ikinä osoittanut minkäänlaisia väsymisen merkkejä.
Nyt kahden viikon kuluttua laite palasi myyjäliikkeeseen, josta meninkin sen noutamaan.
Yllätys oli suuri, koska huolto oli kuulemma aiheeton.
Ylen kanavilla on kuulemma ollut jokin digivika, joka on aiheuttanut joitain outouksia.
Eli kysymys kuuluu onko minun maksettava tuo pikkasen päältä 50 euroa aiheettomasta huoltokäynnistä? tyhmä kun olen enkä selaa muita foorumeita(ylen) ja ota asiasta itse selvää.
Siis laite oli huoltomatkalla ennen kuin tästä asiasta oli tiedotettu sielläkään.
mielestäni Digita olisi se taho, jonka piikkiin tämmöinen kuuluisi mennä. vai kuuluuko?
Yle:llä sanotaan: ei maksa, signaalimme virheetön, laitteessasi vikaa, neuvottele myyjäliikkeen kanssa.
-
- Viestit: 3192
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 5.04
- Paikkakunta: Rovaniemi
-
- Viestit: 8105
- Liittynyt: 24.8.2005 klo 20.36
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Viestit: 352
- Liittynyt: 30.6.2004 klo 20.12
- Paikkakunta: Waasa
Viesti Kirjoittaja sulo-wilen »
No niin, rutaattu on kuluttajaasiamiehellekkin.
Saas nähä.
Ohessa Yle:ltä saamani sähköposti.:
Eräissä digivastaanottimissa ilmenneet YLEn kanavien tekstitysongelmat 23.-30.10.2006
YLEn tekstitysjärjestelmään tehtiin asetusmuutos 23.10.2006. Asetusmuutoksella valmisteltiin järjestelmän versiopäivitystä. Asetusmuutoksen jälkeen eräät digivastaanottimet eivät vastaanottaneet tekstitystä virheettömästi. Ongelmia tekstityksessä on esiintynyt ajalla 23.-30.10.2006. Tekstitysongelmia ja kuvan pysähtelyä on ilmennyt muutamissa vastaanotinmerkeissä, suurin osa markkinoilla olevista laitteista on toiminut moitteettomasti. Koska ongelmien ilmeneminen on ollut merkkikohtaista, on syytä olettaa, että oireilleet laitemerkit ovat herkkiä signaalissa ilmeneville muutoksille. Oireita on ilmennyt mm. Force-merkkisissä laitteissa. Tekstitysjärjestelmän asetusmuutos on ollut Suomessa käytössä olevan DVB-standardin mukainen ja standardin mukaisen laitteen pitää pystyä sellaista käsittelemään. Kuluttajaviraston kannanoton mukaan digivastaanottimen tulee kyetä mm. näyttämään digi-tv-standardin mukainen tekstitys.
Jos laite on toimitettu huoltoon mainittuna aikana ilmenneitten tekstitys- ja kuvan pysähtelyongelmien takia, huollosta aiheutuneet kustannukset jäävät laitteen myyjän, huoltoliikkeen ja asiakkaan välillä sovittaviksi. YLE ei vastaa laitteiden huollosta aiheutuneista kustannuksista.
Jorma Laiho
tekninen johtaja
Yleisradio Oy
Puolesta Irene Tommiska-Jarva, YLE Tekniikka
___________________________________
Irene Tommiska-Jarva
Yleisradio Oy
PL 96
00024 YLEISRADIO
p.(09)1480 3164
GSM 040 577 1160
s-posti: irene.tommiska-jarva@yle.fi
-
- Viestit: 3998
- Liittynyt: 18.7.2006 klo 12.45
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Sille ei oikeestaan voi mitään, ehkä kandee kattoo jonkinlainen signaalin vahvistin tms..
Tai kato ensin siitä laitteesta, että mitä se sanoo signaalin voimakkuudeks.. Yleisesti on ollut riittävä että se voimakkuus on jonkun verran yli puolen välin.. toki mitä korkeampi, sitä parempi..
Ja kyllä se valitettavaa on että niistä tarpeettomista huolloista veloitetaan, mutta ei ne huollotkaan ilmaseks voi töitä tehdä..
EDIT: Ja joo YLE lähettää tekstityksen niinkuin sen pitäisi eli dynaamisena.. MTV3 ja Nelonen polttavat tekstin kuvaan, joten sitä ei voida vaihtaa esim toisenkieliseksi tms. Tää YLE:n käyttämä standardi on kuitenkin tuonu jonkun verran (tai aika paljonkin) ongelmia bokseille, mutta se yleensä ilmenee sillä että tekstejä ei oo ollenkaan. Sen ei pitäis aiheuttaa boksin jumiutumista tms..
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
- Viestit: 218
- Liittynyt: 13.1.2005 klo 10.08
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja stuugi »
Tapahtumaketju: Myyjä lähettää sen maahantuojalle, 8 euroa. Ei vikaa, maahantuoja veloittaa 30 euroa. Lähetys takaisin, 8 euroa. Tässä onkin jo 46 euroa, eikä myyjä ole vielä ottanut mitään. Onko sinulle ilmoitettu suullisesti/kirjallisesti että aiheettomista huolloista veloitetaan? Tämä saattaa olla olennaista.
Mac Mini G4 1,25 - Mac Mini G4 1,5 - Mac Mini Core Duo 1,66, PowerMac 1,8
Olevat:
Macbook 2,0 - iMac Core2Duo 20", Macbook Pro 2,53Ghz, iMac 24" 3,06Ghz
-
- Viestit: 3998
- Liittynyt: 18.7.2006 klo 12.45
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Niin siis yleensähän (tai ainakaan meillä Powermillissä käyvistä digibokseista) ei myyjät veloita mitään ylimäärästä jos takuu-huoltoon on lähteny.. Siitähän ei oikeestaan myyjälle pitäs tulla mitään ylimääräsiä kustannuksia.. Myyjä ilmottaa meille että digiboksi tulossa huoltoon ja me tilataan sille nouto.. Jos ei sit oo takuunalaista vikaa velotetaan siitä turhasta työstä tarkastusmaksut ja rahdit..stuugi kirjoitti:Kyllä myyjä saa veloittaa aiheettomasta huollosta kohtuullisen summan.
Tapahtumaketju: Myyjä lähettää sen maahantuojalle, 8 euroa. Ei vikaa, maahantuoja veloittaa 30 euroa. Lähetys takaisin, 8 euroa. Tässä onkin jo 46 euroa, eikä myyjä ole vielä ottanut mitään. Onko sinulle ilmoitettu suullisesti/kirjallisesti että aiheettomista huolloista veloitetaan? Tämä saattaa olla olennaista.
Mutta tosiaan oleellista on että myyjä mainitsee asiakkaalle että turhasta käynnistä tulee veloituksia..
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
- Viestit: 1412
- Liittynyt: 22.2.2004 klo 23.08
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Sälli »
-
- Viestit: 3998
- Liittynyt: 18.7.2006 klo 12.45
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Joo tai siis Myyjäliike kai ton laitteen ottanu asiakkaalta vastaan.. Kaikki jämyt ei ota yhteyttä huoltoon ennen ku toimittaa sen sinne (johtuu ihan rutiinista, mitä sitä turhaan soitella niistä kymmenistä - sadoista laitteista ku jämy kuitenkin tietää miten homma toimii).. Eli myyjäliikkeen kontolle jäi tällä kertaa.. Jos se olis viety suoraan huoltoon, olis huollossa pitäny sanoo siitä että tällästä on liikkeellä..Sälli kirjoitti:Mun mielestä ei oo asiakkaan vastuulla tietää tommosesta Ylen tekemästä muutoksesta. Jos laite ei toimi, se viedään huoltoon. Huoltoliikkeen olisi pitänyt vehjettä vastaanottaessaan tajuta kertoa, että hei, nyt on ollut tämmöstä juttua, voi olla kyse siitä, käypäs vielä kokeilemassa.
Tietenkin myös hyvä katsoa käyttäjään että jos laitteen kanssa on ongelmia, mikä ei selkeesti viittaa vikaan, tulis käyttäjän ensin olla laitevalmistajan tarjoamaan tekniseen tukeen yhteydessä.. ne numerot kuitenkin on siellä ohjekirjassa..
Ei me mäkistitkää viedä laitetta suoraan huoltoon, jos netti on katkennu tai koneessa softavian tyyppinen ongelma..
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
- Viestit: 218
- Liittynyt: 13.1.2005 klo 10.08
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja stuugi »
Ihmetyttää muutenkin nykyaikana tuo "teiltäminäsenolenostanutenkäminnekäänsoittele"-ilmiö. Suurin osa digitekniikan ongelmista on käyttäjässä ja selviävät puhelinsoitolla vaikka digitv-infoon. Pointti on kuitenkin se että saa veloittaa, mutta siitä pitää mainita.MasBe kirjoitti: Tietenkin myös hyvä katsoa käyttäjään että jos laitteen kanssa on ongelmia, mikä ei selkeesti viittaa vikaan, tulis käyttäjän ensin olla laitevalmistajan tarjoamaan tekniseen tukeen yhteydessä.. ne numerot kuitenkin on siellä ohjekirjassa..
Ei me mäkistitkää viedä laitetta suoraan huoltoon, jos netti on katkennu tai koneessa softavian tyyppinen ongelma..
Mac Mini G4 1,25 - Mac Mini G4 1,5 - Mac Mini Core Duo 1,66, PowerMac 1,8
Olevat:
Macbook 2,0 - iMac Core2Duo 20", Macbook Pro 2,53Ghz, iMac 24" 3,06Ghz
-
- Viestit: 3998
- Liittynyt: 18.7.2006 klo 12.45
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Juurikin näinstuugi kirjoitti:Ihmetyttää muutenkin nykyaikana tuo "teiltäminäsenolenostanutenkäminnekäänsoittele"-ilmiö. Suurin osa digitekniikan ongelmista on käyttäjässä ja selviävät puhelinsoitolla vaikka digitv-infoon. Pointti on kuitenkin se että saa veloittaa, mutta siitä pitää mainita.MasBe kirjoitti: Tietenkin myös hyvä katsoa käyttäjään että jos laitteen kanssa on ongelmia, mikä ei selkeesti viittaa vikaan, tulis käyttäjän ensin olla laitevalmistajan tarjoamaan tekniseen tukeen yhteydessä.. ne numerot kuitenkin on siellä ohjekirjassa..
Ei me mäkistitkää viedä laitetta suoraan huoltoon, jos netti on katkennu tai koneessa softavian tyyppinen ongelma..

Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
- Viestit: 352
- Liittynyt: 30.6.2004 klo 20.12
- Paikkakunta: Waasa
Viesti Kirjoittaja sulo-wilen »
Ohjekirjaahan ei enää nykyään tapaa tulla joka kapineen mukana, vain paperilappu, jossa nettiosoite.
Ja vaikka tulisi, sitähän ei suomalainen mies plaraa, sehän on heikkoutta
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nythän on kuitenkin niin, että tästä viasta/virheellisestä signaalista tiedotettiin( vika myönnettiin) sen jälkeen kun kapine oli jo matkalla huoltoon, itse sain tiedon tästä kun näin laitteen päälle teipatun blanketin, joka oli tulostettu ylen/digitan nettisivulta.
Juu jaa ja kaapelissa ollaan, Vaasassa
Onhan toki niin, että taitaa myös tässä tapauksessa päteä se pikkukohta, jonka mukaan takuukorjauksen yhteydessä syntyneet rahdit EIVÄT kuulu takuun piikkiin? ( Kuuluvat kts. myöhempi viesti )
-
- Viestit: 7416
- Liittynyt: 20.5.2005 klo 10.41
- Paikkakunta: Turku I
Viesti Kirjoittaja Maza »
Minä soitin. Kyses oli laajakaistan avauksesta. Soitin Soneran asiakaspalveluun, käskivät soittaa turkulaisen tytäryhtiönsä Aurian asiakaspalveluun, jossa käskivät menemään liikeeseen, jossa tein sopimuksen.stuugi kirjoitti:Ihmetyttää muutenkin nykyaikana tuo "teiltäminäsenolenostanutenkäminnekäänsoittele"-ilmiö. Suurin osa digitekniikan ongelmista on käyttäjässä ja selviävät puhelinsoitolla vaikka digitv-infoon. Pointti on kuitenkin se että saa veloittaa, mutta siitä pitää mainita.
Ystäväni hankki WLAN-reitittimen, hänellä oli ongelmia asetusten kanssa (PC). Kun hän vei laitteen liikkeeseen, myyjä kertoi toki osaavansa sen, kuin vetta vaan. Mutta se ei kuulu toimenkuvaan. Lopulta hän sen kuitenkin teki, hetkessä.
Tässä on kyse asiakaspalvelusta. Tämä on ihan hyvä asia, että asiakkaat alkavat jälleen vaatimaan omia oikeuksiaan. Aikoinaan tämä oli ihan normaalia, joskus 80-90-luvulla laman kourissa karsittiin palvelut minimiin. Nyt vasta aletaan siitä toipumaan.
Isoisälläni oli kodintekniikkaliike yli 50 vuotta, pienellä paikkakunnalla oli vakiintunut asiakaskunta. Olin kerran paikalla, kun vanha rouva toi n. 25 vuotta vanhan Telefunken-radionsa liikkeeseen. Kertoi sen sieltä ostaneensa. Hyvä asiakaspalvelu näkyy pitkissä asiakassuhteissa, ystäväni ei enää asioi liikkessä, josta WLAN-reitittimen hankki.
-
- Viestit: 218
- Liittynyt: 13.1.2005 klo 10.08
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja stuugi »
Toki saa ja pitääkin pitää kiinni oikeuksistaan. Joskus vaan hymyilyttää kun asiakas raahaa 50 kilon painoista tulostinta selkä vääränä "sinne mistä sen on ostanutkin" ja paljastuu että se olisi korjattu ihan kotona vain yhdellä puhelinsoitolla. Tai monitori toimitetaan "sinne mistä se on ostettukin" ja paljastuu että myyjän kautta huolto kestää noin kaksi viikkoa kun puhelinsoitolla olisi uusi tuotu kotiovelle ja vanha viety pois.Maza kirjoitti:
Tässä on kyse asiakaspalvelusta. Tämä on ihan hyvä asia, että asiakkaat alkavat jälleen vaatimaan omia oikeuksiaan.
Mac Mini G4 1,25 - Mac Mini G4 1,5 - Mac Mini Core Duo 1,66, PowerMac 1,8
Olevat:
Macbook 2,0 - iMac Core2Duo 20", Macbook Pro 2,53Ghz, iMac 24" 3,06Ghz
-
- Viestit: 352
- Liittynyt: 30.6.2004 klo 20.12
- Paikkakunta: Waasa
Viesti Kirjoittaja sulo-wilen »
Sain vaimolta vastauksen:stuugi kirjoitti:Kyllä myyjä saa veloittaa aiheettomasta huollosta kohtuullisen summan.
Tapahtumaketju: Myyjä lähettää sen maahantuojalle, 8 euroa. Ei vikaa, maahantuoja veloittaa 30 euroa. Lähetys takaisin, 8 euroa. Tässä onkin jo 46 euroa, eikä myyjä ole vielä ottanut mitään. Onko sinulle ilmoitettu suullisesti/kirjallisesti että aiheettomista huolloista veloitetaan? Tämä saattaa olla olennaista.
"No ei kertonu. Selitin myyjälle, miten boksi oli temppuillu. Aattelin, että se vois vielä siinä tietää tästä jutusta enemmän ku me, ja vaikka sanoa, että tällasta on nyt ollu liikkeellä, ei siinä mitään vikaa oo. Mutta myyjä totesi. että vikaahan siinä kuulostaa olevan. Aluks olin näyttäny sitä takuulappua, ja muuta puhetta ei ollu. Sovittiin, että he ilmoittaa kun boksi tulee parin viikon päästä takasin. "
Eli noin.
-
- Viestit: 3998
- Liittynyt: 18.7.2006 klo 12.45
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Kyllä tosta kandee alkaa jämyn kanssa taistelee ku kuitenki kehottanu laittamaa laitteen huoltoon.. Huoltohan tosta pesee kätensä ja tekee työtä käskettyä, mutta jämy olis voinu neuvoa asiakasta olemaan yhteydessä tekniseen tukeen.. Mun mielestä se sais olla kaikilla laitteilla vaatimus että menis teknisen tuen kautta huoltoon, saatais kaikki turhat huollot poissulo-wilen kirjoitti:Sain vaimolta vastauksen:stuugi kirjoitti:Kyllä myyjä saa veloittaa aiheettomasta huollosta kohtuullisen summan.
Tapahtumaketju: Myyjä lähettää sen maahantuojalle, 8 euroa. Ei vikaa, maahantuoja veloittaa 30 euroa. Lähetys takaisin, 8 euroa. Tässä onkin jo 46 euroa, eikä myyjä ole vielä ottanut mitään. Onko sinulle ilmoitettu suullisesti/kirjallisesti että aiheettomista huolloista veloitetaan? Tämä saattaa olla olennaista.
"No ei kertonu. Selitin myyjälle, miten boksi oli temppuillu. Aattelin, että se vois vielä siinä tietää tästä jutusta enemmän ku me, ja vaikka sanoa, että tällasta on nyt ollu liikkeellä, ei siinä mitään vikaa oo. Mutta myyjä totesi. että vikaahan siinä kuulostaa olevan. Aluks olin näyttäny sitä takuulappua, ja muuta puhetta ei ollu. Sovittiin, että he ilmoittaa kun boksi tulee parin viikon päästä takasin. "
Eli noin.

Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
- Viestit: 352
- Liittynyt: 30.6.2004 klo 20.12
- Paikkakunta: Waasa
Nonniin
Viesti Kirjoittaja sulo-wilen »
Vianetsintä takuuaikana”
Asiakkaan on maksettava takuuhuollon vianetsinnästä, koska laitteen sisältä löytyi kosteutta”.
Joskus saattaa olla epäselvää, onko laitteessa laissa määritelty virhe vai johtuuko sen toimimattomuus jostain muusta syystä. Vian selvittämisestä on ensisijaisesti vastuussa alan ammattilaisena toimiva myyjä. Ostajalta ei voida edellyttää kovin tarkkaa analyysiä vian syistä varsinkaan, jos kyse on monimutkaisesta teknisestä laitteesta, jonka käyttöohjeetkin saattavat olla vaikeaselkoisia ja hankalasti ymmärrettäviä.
Jos myyjäliike haluaa vapautua takuun aikana korjausvastuustaan, sen on – kuten laki sanoo - saatettava todennäköiseksi, että vika johtuu tapaturmasta, laitteen vääränlaisesta käsittelystä, esimerkiksi siitä ettei käyttöohjetta ole noudatettu. Ostajalta ei näin ollen voi rutiininomaisesti takuun yhteydessä periä maksua vian selvittämiseen liittyvistä toimenpiteistä vai pelkällä väitteellä. Näyttöä asiakkaan käyttövirheestä on esitettävä. Vain jos asiakas on tuonut laitteen korjattavaksi selvästi perusteetta tai kyse on ostajan itse aiheuttamasta viasta, josta hänen olisi pitänyt olla selvillä, vianetsintämaksu voidaan takuuaikana periä. (ks KSL 5:15 a§)
"Takuukorjauksesta ei – niin kuin ei muustakaan virheen korjaamisesta – saa aiheutua ostajalle kustannuksia. Takuuseen ei myöskään saa liittää ostajan maksettavaksi tulevaa omavastuuosuutta."
Takuuehdot eivät saa huonontaa kuluttajan oikeuksia
”Ostaja vastaa laitteen kuljetuskustannuksista takuuhuoltoon.”
Takuuehdot eivät saa huonontaa kuluttajan oikeuksia siitä, mitä laki takaa virhetilanteissa. (ks. KSL 15a §)
Lain mukaan yrityksen on vastattava esimerkiksi kuljetus- tai matkakustannuksista, jos tuotteessa on lainmukainen virhe. Jos takuuehdoissa on esimerkiksi ehto kuljetuskustannusvastuusta kuluttajille, ne huonontavat kuluttajan lainmukaisia oikeuksia. (ks. KSL 5:20 §)
”Takuuaika kerrotaan vain lämpöpaperikuitilla, josta teksti hävisi ennen takuuajan päättymistä.”
Takuusta on käytävä ilmi mm. takuunantaja ja takuun voimassaoloaika. Takuu on ostajan pyynnöstä annettava kirjallisesti tai sähköisesti niin, että tieto säilyy ostajan saatavilla. (ks. KSL 15b §)
Takuun voimassaolon näyttämisen voi tehdä monella tapaa, eikä sitä voi nykyaikana sälyttää vain kuluttajalle. Yritysten atk-järjestelmät mahdollistavat monesti sen, että järjestelmään jää merkintä ostajasta, tuotteesta ja ostopäivästä. Yritys tarkistaa siis päätteeltään, onko takuu voimassa, eikä muuta todentamista tarvita. Jos yritys jättäytyy asiassa vain kuluttajalle annettavan lämpöpaperikuitin varaan, yritys ei käytännössä voi torjua takuuvaatimusta pelkästään kuitin olemattoman luettavuuden takia. Koska takuu ei saa heikentää kuluttajan asemaa, on syytä myös muistaa toinen perussääntö, ettei myyjäliike voi kieltäytyä virheen korjaamisesta vain sillä perusteella, että laitteen ostokuittia ei ole enää tallella.
Takuu ja virhevastuu: Kuluttajansuojalain 5. luku (Finlex)
Lainaukset :http://www.kuluttajavalituslautakunta.fi/index.php
Hakusanalla takuu.
Mielestäni ei ole enää mitään epäselvää, silloinen toimimattomuus saa jäädä maahantuojan ja Digitan välille, oikeesti, mitä se mulle kuuluu?
-
- Viestit: 352
- Liittynyt: 30.6.2004 klo 20.12
- Paikkakunta: Waasa
Viesti Kirjoittaja sulo-wilen »
Joo toki selvää voi ottaa, mutta vian olemassaolo myönnettiin vasta myöhemmin, laitteen ollessa jo takuumatkallaan.stuugi kirjoitti:Ihmetyttää muutenkin nykyaikana tuo "teiltäminäsenolenostanutenkäminnekäänsoittele"-ilmiö. Suurin osa digitekniikan ongelmista on käyttäjässä ja selviävät puhelinsoitolla vaikka digitv-infoon. Pointti on kuitenkin se että saa veloittaa, mutta siitä pitää mainita.MasBe kirjoitti: Tietenkin myös hyvä katsoa käyttäjään että jos laitteen kanssa on ongelmia, mikä ei selkeesti viittaa vikaan, tulis käyttäjän ensin olla laitevalmistajan tarjoamaan tekniseen tukeen yhteydessä.. ne numerot kuitenkin on siellä ohjekirjassa..
Ei me mäkistitkää viedä laitetta suoraan huoltoon, jos netti on katkennu tai koneessa softavian tyyppinen ongelma..
-
- Viestit: 352
- Liittynyt: 30.6.2004 klo 20.12
- Paikkakunta: Waasa
-
- Viestit: 3998
- Liittynyt: 18.7.2006 klo 12.45
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Hieno homma! "ISO KÄSI" täältä.. Noinhan se menee ku tarpeeks valittaasulo-wilen kirjoitti:No joo, homma selvä, laite ja rahat minulla.

Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
- Viestit: 352
- Liittynyt: 30.6.2004 klo 20.12
- Paikkakunta: Waasa
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit