Jep, sai sitten menemään ihan kivasti aikaa pelkästään kolmen accountin takaisin saamisessa Mailiin puhumattakaan muista asetuksista joita en ole edes ehtinyt vielä säätää.
Käytän Mailissa siis kolmea Gmail-postilaatikkoa ja muuten homma näyttää taas skulaavan, mutta kuinka saan takaisin ne meilit jotka olin luettuna tarkoituksella jättänyt inboxiin? Nyt tuli vain uudet lukemattomat postit.
Lisäksi sent-kansio on täysin tyhjänä vaikka muut vanhat kansioni tuo jostain tuntui löytävän.
Todella ikävää säätöä. Aarghh!!
Apple Mail
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
-
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Apu on kaukana minun kommentistani, anteeksi vain.
Luulin itsekin omaa syytäni hävittäneeni muutaman kuukauden sähköpostit, joka olin jo tallentanut "omaan macciin". Nyttemmin olen varma että Mail on sekoillut, en minä. Harmittaa minuakin, aivan saastamoisen vietävän vitjukeikkaleen kerpaleesti. Eli lohdun, lohdun, mää itken kanssa..
Toki se palvelinpään laatikkokin voi ketturoida, mutta maili pitäis silti ainakin saada idioottivarmaksi.
Luulin itsekin omaa syytäni hävittäneeni muutaman kuukauden sähköpostit, joka olin jo tallentanut "omaan macciin". Nyttemmin olen varma että Mail on sekoillut, en minä. Harmittaa minuakin, aivan saastamoisen vietävän vitjukeikkaleen kerpaleesti. Eli lohdun, lohdun, mää itken kanssa..
Toki se palvelinpään laatikkokin voi ketturoida, mutta maili pitäis silti ainakin saada idioottivarmaksi.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Asiaan ohuesti liittyen meillä vaihtui palvelin ja postit sen mukana. Mail ei osannut hakea posteja palvelimelta oikein ennekuin mailin tunnukset-lisäasetukset imap polun etuliitteeksi kirjoitti isoilla kirjaimilla INBOX
Muuten ollaan Mailiin 10.4:ssä tyytyväisiä (10 käyttäjää töissä ja muut sukulaiset päälle)
Muuten ollaan Mailiin 10.4:ssä tyytyväisiä (10 käyttäjää töissä ja muut sukulaiset päälle)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Uuu-vuuduu. Ei helekatti, ei voi mennä tommoseksi. En suostu. Pakko sen on pelata heti jos ei geneerisesti niin ainakin simppeleillä normaaliasetuksilla. En suostu syöttämään enkä syömään mitään tommosta schaissee tahi ulomman ulottuvuuden kekkaa turhanpäiten. Kikkakakkoset ja kiertokolmoset on testikäyttäjiä varten, ei loppukäyttäjiä.masa kirjoitti:Asiaan ohuesti liittyen meillä vaihtui palvelin ja postit sen mukana. Mail ei osannut hakea posteja palvelimelta oikein ennekuin mailin tunnukset-lisäasetukset imap polun etuliitteeksi kirjoitti isoilla kirjaimilla INBOX
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Kyllä noita IMAP-boksien prefixejä joutuu laittamaan aina vähän väliä. Melkein sanoisin että joka kolmannen palveluntarjoajan tapauksessa ainakin, mitä niitä on tullut vastaan. Joskus "mail", joskus "INBOX".mikas kirjoitti:Pakko sen on pelata heti jos ei geneerisesti niin ainakin simppeleillä normaaliasetuksilla.
-
Täh - ikinä törmänny. Tosin imap-kokemus vaatimaton.. hyvä tietää silti.mercury kirjoitti:Kyllä noita IMAP-boksien prefixejä joutuu laittamaan aina vähän väliä. Melkein sanoisin että joka kolmannen palveluntarjoajan tapauksessa ainakin, mitä niitä on tullut vastaan. Joskus "mail", joskus "INBOX".mikas kirjoitti:Pakko sen on pelata heti jos ei geneerisesti niin ainakin simppeleillä normaaliasetuksilla.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Excange palvelimella piti olla tuo mail muuten näkyi sellaisiakin kansioita palvelimella mitä ei pitänytmercury kirjoitti:Kyllä noita IMAP-boksien prefixejä joutuu laittamaan aina vähän väliä. Melkein sanoisin että joka kolmannen palveluntarjoajan tapauksessa ainakin, mitä niitä on tullut vastaan. Joskus "mail", joskus "INBOX".mikas kirjoitti:Pakko sen on pelata heti jos ei geneerisesti niin ainakin simppeleillä normaaliasetuksilla.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja DeepDown »
NYT V*TUTTAA!!DeepDown kirjoitti:Jep, sai sitten menemään ihan kivasti aikaa pelkästään kolmen accountin takaisin saamisessa Mailiin puhumattakaan muista asetuksista joita en ole edes ehtinyt vielä säätää.

Eli kone oli yön nukkumassa ja heti sama juttu! Ei voi olla todellista!!
Mistä tämä voisi johtua? Mail on aina ennen toiminut aivan täydellisesti , mutta nyt yhtäkkiä homma kusee ja huolella.
Sehän vasta mukavaa olisikin jatkossa joka päivä laittaa kaikki postilaatikot ja asetukset uusiksi Mailiin...
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
-
Viesti Kirjoittaja DeepDown »
Jep, meileihin oli taas päästävä käsiksi ja koska henkkoht vihaan kaikkia noita web-käyttöliittymiä niin tein kaiken taas uudelleen. Luonnollisesti kaikki toimii taas, mutta uskallanko laittaa koneen yöksi nukkumaan? En tosiaan tiedä.
Tää on äärimmäisen ikävä ongelma, koska tykkäsin Apple Mailista just sen yksinkertaisuuden ja helpon käytettävyyden takia. Viimeiset 3 vuotta ennen tätä olin käyttänyt MS Outlookkia ja sehän nyt oli sellainen sekamelska ettei oo tosikaan kuten kaikki siihen tutustuneet voinee vahvistaa.
Olin erittäin tyytyväinen Mailiin tähän ongelmaan asti mutta eihän tätä samaa ruljanssia voi tehdä joka päivä, vai?
Eikö edes kenelläkään pro-käyttäjällä ole mitään ideaa mikä tässä nyt mättää?
Kiitos jo etukäteen!
Tää on äärimmäisen ikävä ongelma, koska tykkäsin Apple Mailista just sen yksinkertaisuuden ja helpon käytettävyyden takia. Viimeiset 3 vuotta ennen tätä olin käyttänyt MS Outlookkia ja sehän nyt oli sellainen sekamelska ettei oo tosikaan kuten kaikki siihen tutustuneet voinee vahvistaa.
Olin erittäin tyytyväinen Mailiin tähän ongelmaan asti mutta eihän tätä samaa ruljanssia voi tehdä joka päivä, vai?
Eikö edes kenelläkään pro-käyttäjällä ole mitään ideaa mikä tässä nyt mättää?
Kiitos jo etukäteen!
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka