Minulla tulostimena on Samsung CLP-550N, jonka siis voisi liittä verkkoon. Tähän asti olen käyttänyt USB-johtoa, mutta kun olen siirtymässä langattomaan yhteyteen olisi mukava, jos tulostaminenkin onnistuisi langattomasti.
En vain millään saa tulostinta toimimaan. Mikäli tulostin on asennettu toimimaan Bonjourin kautta pysäyttää se itse työt melkein välittömästi niiden alettua. Mitään ei siis tapahdu. Enkä tiedä pitäisikö tämän edes onnistua.
IP-kirjoittimena ruutu herjaa aina, että palvelin xxx.xxx.xxx.x on varattu, yritän 30 sekunnin kuluttua uudelleen.
Kirjoittimen saa siis näkyvin kirjoitin luetteloon ja testi sivunkin saa tulostettua selaimen kautta toimivalla Samsung Printer Statuksen kautta, joten kyllä informaatiota kulkee oikeaan suuntaan.
En vain ymmärrä, missä mämmään, kun en saa hommaa pelittämään.
IP-kirjoitin
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
IP-kirjoitin
Viesti Kirjoittaja Tiina »
-
-
Ei ole Airport Expressiä. Ja ongelmahan ei ole siinä, etteikö kirjoitin näkyisi verkossa, vaan siiinä, että ilmeisesti mämmin jonkin asetuksen kanssa niin ettei homma lähde pelittämään. Silloin Airport Expresskään tuskin auttaa. Olisi vain taas lisää johtoja, joita juuri haluan vähentää, ja yksi pistokkeen tarvitsija lisää ja taas tarvitaan pistokkeen jakajia... Erittäin huono idea. ![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eihän se Express lisää niitä johtoja, langaton värkkihän se on...
1) onhan sinulla asennettuna uusimmat ajurit tuosta?
2) poista se USB kirjoitin luettelosta, käynnistä uudestaan ja asenna kirjoitin uudestaan.
3) asenna se Samsung IP-kirjoittena eikä Bonjourilla
4) kokeile tätä: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/26660
1) onhan sinulla asennettuna uusimmat ajurit tuosta?
2) poista se USB kirjoitin luettelosta, käynnistä uudestaan ja asenna kirjoitin uudestaan.
3) asenna se Samsung IP-kirjoittena eikä Bonjourilla
4) kokeile tätä: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/26660
-
Kiitos vastauksesta. Kävin hakemassa uuden ajurin, se olikin vielä tekemättä. Kun ajuri oli tänä vuonna päivitetty luulen, että omani oli vanhempi.
USB kirjoittimen olin jo poistanut. Itseasiassa säätäessäni olin asentanut ja poistanut kirjoittimen niin moneen kertaan, että en pysynyt itse enää laskuissa. Kun ihmettelin olisiko palomuuri se joka pysäyttää työt, laitoin vielä kirjoitinjaonkin varmuudeksi päälle.
IP-kirjoittimena sen nimenomaan halusin asentaa, mutta siinä taisinkin sen virheen lopulta tehdä. Määritellessäni millaisen IP-kirjoittimen asennan valitsin ensimmäisen vaihtoehdon: Internet Printing Protocol - IPP. Muistelen asentaneeni kirjoittimen myös Line Printer Daemon - LPD...
Joka tapauksessa nyt homma pelittää juuri niin simppelisti kuin sen mielestäni pitäisikin. Eli lisäsin kirjoittimen, valitsin IP-kirjoittimen ja siitä LDP annoin kirjoittimen IP-osoitteen ja valitsin kirjoittimen listasta. Voilà!
Ehkä uusi ajuri auttoi asiaa, mutta todennäköisesti vikaa oli myös säätäjässä.
Airport olisi minun tapauksessani lisännyt johtoja. Sähköjohdon, jolla Airport itse on seinässä ja USB-johdon Airportista kirjoittimeen. Nyt kirjoitin on yhdellä ethernet johdolla kiinni ADSL-reitittimessä.
USB kirjoittimen olin jo poistanut. Itseasiassa säätäessäni olin asentanut ja poistanut kirjoittimen niin moneen kertaan, että en pysynyt itse enää laskuissa. Kun ihmettelin olisiko palomuuri se joka pysäyttää työt, laitoin vielä kirjoitinjaonkin varmuudeksi päälle.
IP-kirjoittimena sen nimenomaan halusin asentaa, mutta siinä taisinkin sen virheen lopulta tehdä. Määritellessäni millaisen IP-kirjoittimen asennan valitsin ensimmäisen vaihtoehdon: Internet Printing Protocol - IPP. Muistelen asentaneeni kirjoittimen myös Line Printer Daemon - LPD...
Joka tapauksessa nyt homma pelittää juuri niin simppelisti kuin sen mielestäni pitäisikin. Eli lisäsin kirjoittimen, valitsin IP-kirjoittimen ja siitä LDP annoin kirjoittimen IP-osoitteen ja valitsin kirjoittimen listasta. Voilà!
Ehkä uusi ajuri auttoi asiaa, mutta todennäköisesti vikaa oli myös säätäjässä.
Airport olisi minun tapauksessani lisännyt johtoja. Sähköjohdon, jolla Airport itse on seinässä ja USB-johdon Airportista kirjoittimeen. Nyt kirjoitin on yhdellä ethernet johdolla kiinni ADSL-reitittimessä.
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Pakko saivarrella jotta maine säilyy: Airportissa on "langaton sähkö". Eli mötikän voi suoraan laittaa seinään. Joten USB-johto vaihtuisi ethernet piuhaan.Tiina kirjoitti: Airport olisi minun tapauksessani lisännyt johtoja. Sähköjohdon, jolla Airport itse on seinässä ja USB-johdon Airportista kirjoittimeen. Nyt kirjoitin on yhdellä ethernet johdolla kiinni ADSL-reitittimessä.
No, olishan tuosta kustannuksia ja välttämättä sähköpistoke ei olisi kätevästi printterin vieressä.
-
<saivartelu> Niinpä, mutta mötikkä tarvitsee pistokkeen ja niitä ei ole vapaana -> on ostettava jatkojohto, jonka kanssa saa sitten oikein kunnon nipun vaikeasti niputettavaa johtoa. Ja täytyyhän se Airport Express liittää johdolla ADSL:n, kun ei ole Airport Extreme Base Stationia, vai kuinka? Joten edelleen tarvittaisiin se ethernet kaapeli + USB-johto. </saivartelu>
Oikeasti kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita! Olen vasta siirtymässä langattomaan elämään, tai ainakin vähemmän johdolliseen.
Tällä hetkellä pöytäkone on vielä ADSL:ssä kiinni kaapelilla, mutta kun pöytäkone vaihtuu kannettavaan ajatus olisi siirtyä enemmän langattomaan suuntaan. Voisi vaikka olohuoneessa surffailla ja tulostella, vaikka kaikki muut roippeet onkin makuuhuoneessa.
Oikeasti kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita! Olen vasta siirtymässä langattomaan elämään, tai ainakin vähemmän johdolliseen.

7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka