Hei,
Olen huomannut että skandinaaviset kirjaimet häviävät kun olen pannut liitetiedostin lähettämääni sähköpostiin. Miten voisin saada k.o. ongelman ratkaistuksi? Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?
terv. Jocke
Skandit häviävät kun pistän liitetiedoston S-postiin
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Mistä skandit häviävät, liitteen sisällöstä vai sen nimestä?
Jos edellisestä, kyse on varmaan muotoilemattomista tekstitiedostoista. Muissa tiedostoissa ei näin pitäisi käydä.
Korjausehdotus: pakkaa teksititiedostot zipeiksi ennen sähköpostiin liittämistä (Arkisto-valikossa kohta Luo arkisto kohteesta xxxx). Nääs sähköpostiohjelmat voivat nähdä tekstitiedoston (.txt) viestin osana, jolloin se koodataan dynaamisesti sähköpostiviestissä. Silloin koodauksen onnistuminen vaatii, että lähettäjän ja vastaanottajan sähköpostiohjelmat ovat samaa mieltä viestin koodauksesta.
Jos skandit häviävät liitteen nimistä, sulla on sähköpostiohjelman asetuksissa jotain vialla. - Tai sitten vastaanottajalla, mutta se on epätodennäköisempää. Käytätkö Mailia, Thunderbiridiä vai jotain muuta sähköpostiohjelmana?
Jos edellisestä, kyse on varmaan muotoilemattomista tekstitiedostoista. Muissa tiedostoissa ei näin pitäisi käydä.
Korjausehdotus: pakkaa teksititiedostot zipeiksi ennen sähköpostiin liittämistä (Arkisto-valikossa kohta Luo arkisto kohteesta xxxx). Nääs sähköpostiohjelmat voivat nähdä tekstitiedoston (.txt) viestin osana, jolloin se koodataan dynaamisesti sähköpostiviestissä. Silloin koodauksen onnistuminen vaatii, että lähettäjän ja vastaanottajan sähköpostiohjelmat ovat samaa mieltä viestin koodauksesta.
Jos skandit häviävät liitteen nimistä, sulla on sähköpostiohjelman asetuksissa jotain vialla. - Tai sitten vastaanottajalla, mutta se on epätodennäköisempää. Käytätkö Mailia, Thunderbiridiä vai jotain muuta sähköpostiohjelmana?
-
Skandit häviävät kun pistän liitetiedoston S-postiin
Viesti Kirjoittaja jtornroo »
Hei,
Olin epätarkka ko. aiheesta. Ongelmana on että vastaanottajat (windows käyttäjät) saavat lähettämäni viestin ilman skandeja ja ne ovat muuttuneet aivan ihmeellisiksi niin ettei Sposti ole luettava ollenkaan JOS minä olen laittanut oheen esim. Word-liitteen macin Spostin kautta. Jos liitetiedostoja ei ole niin ongelmaa ei esiinny.
Kiitos vastauksesta!
terv.
Jocke
Olin epätarkka ko. aiheesta. Ongelmana on että vastaanottajat (windows käyttäjät) saavat lähettämäni viestin ilman skandeja ja ne ovat muuttuneet aivan ihmeellisiksi niin ettei Sposti ole luettava ollenkaan JOS minä olen laittanut oheen esim. Word-liitteen macin Spostin kautta. Jos liitetiedostoja ei ole niin ongelmaa ei esiinny.
Kiitos vastauksesta!
terv.
Jocke
Jocke
-
Re: Skandit häviävät kun pistän liitetiedoston S-postiin
Viesti Kirjoittaja tt »
Jos käytät Apple Mail-ohjelmaa, niin sieltä löytyy muistaakseni asetuksista valinta "Lähetä windows-yhteensopivia liitteitä". Tarkistapa aluksi onko se valittuna.jtornroo kirjoitti:Hei,
Kiitos vastauksesta!
terv.
Jocke
MacBook Pro 17" 2.4GHz (Santa Rosa) / 2GB RAM / 160GB HD / OS X 10.6.4
iPhone 3G / iOS4
iPhone 3G / iOS4
-
Liitetiedostot - skandit
Viesti Kirjoittaja jtornroo »
Ongelma on vieläkin olemassa vaikka aktivoin "Lähetä windows-yhteensopivia liitteitä". Tarkennan vielä. Eli liite on aivan ok vastaanottajilla mutta oma viestitekstini muutuu ja skandit häviävät kun vastaanottajat lukevat Spostia(muttei kaiilla pc-käyttäjillä?)
terv.
Jocke
terv.
Jocke
Jocke
-
-
Viesti Kirjoittaja Omenainen »
mulla on aivan sama ongelma, mutta ongelma tuntuu olevan vain jos laittaa tekstitiedoston matkaan. Muilla (PDF, kuvat jne) ei ole ongelmaa
jos joku osaa keksiä miten ohittaa ongelma niin olisin tosi kiitollinen myös
windoes yhteensopivalla ei tunnu olevan merkitystä tekstitiedostoliitteen kanssa. Ja mulla myös sama ongelma että siis liite aukeaa ok, mutta itse viestistä tulee epäselvää siansaksaa...

-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kokeilkaas nyt tytöt ja pojat zipata ne liitteet aina kun lähetätte sellaisille vastaanottajille joiden kaa on toistuvia vaikeuksia.
Käytän ite Microsoftin Entouragea, eikä nyt tule mieleen että joku Win-käyttäjä olisi valittanut kelvottomista liitteistä. Enkä siis zippaa. Mutta se zippaaminen varmistaa, että liite tekee retkensä verkon yli muuttumattomana.
Käytän ite Microsoftin Entouragea, eikä nyt tule mieleen että joku Win-käyttäjä olisi valittanut kelvottomista liitteistä. Enkä siis zippaa. Mutta se zippaaminen varmistaa, että liite tekee retkensä verkon yli muuttumattomana.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja merihessu »
Testaapa huvikses, vaikuttaako koodauksen vaihto jotain. Siis sen spostin sekaisin menevän tekstiosan. Vaikuttaa siltä, että joko joku välityspalvelin/postipalvelin tai vastaanottajan postiohjelma ymmärtää väärin lähettämäsi textin koodauksen.
Textin koodaus löytyy Mailin Viesti-valikosta. Iso latin ykkönen tuntuu sellaiselta mitä vanhat masiinat laskee läpi skandeja rikkomati. UTF-8 nyt olis paras, ja windowskin tukee sitä, mut nää välitysmasiinat saattaa sekoilla, luulen ma.
merihessu
Textin koodaus löytyy Mailin Viesti-valikosta. Iso latin ykkönen tuntuu sellaiselta mitä vanhat masiinat laskee läpi skandeja rikkomati. UTF-8 nyt olis paras, ja windowskin tukee sitä, mut nää välitysmasiinat saattaa sekoilla, luulen ma.
merihessu
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka