PHP näkymään macissä ilman serveriä.
-
PHP näkymään macissä ilman serveriä.
Viesti Kirjoittaja Oldeboy »
Normaalisti olen aina siirtänyt tekeleeni nettiin ja tarkastanut siellä niiden toimivuuden.
Ai niin ja käytän GoLiveä tekemiseen jos sitä tietoa tarvitset.
Osaisko joku auttaa?
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Myös PHP on asennettu valmiiksi, mutta on ystävällisesti Apachen konfiguraatiotiedostosta (httpd.conf) # merkeillä kommentoitu pois defaulttina. Nuo kommenttimerkit kun poistaa niin php sivut toimii heti. Tai ei vissiin ihan, jotain muutakin piti kommentoida pois, täällä jossain on aiheesta keskusteltu.
No, mutta kumminkin, mä käytän tällä hetkellä MAMP (MacApacheMySQLPhp) pakettia, mikä asentaa OS X:n mukana asentuneiden Apachen ja PHP:n "rinnalle" uudemmat versiot noista em. ohjelmista. Lisäksi toi tekee koko asennuksen ikäänkuin normaalisti Ohjelmat-kansioon, jolloin se on periaatteessa helppo poistaa koneelta.
-
-
Viesti Kirjoittaja negatimo »
MAMP on erittäin kätevä paketti, olen käyttänyt WAMP:a puuceellä ja olen ollut tyytyväinen molempiin.Jamac kirjoitti: No, mutta kumminkin, mä käytän tällä hetkellä MAMP (MacApacheMySQLPhp) pakettia, mikä asentaa OS X:n mukana asentuneiden Apachen ja PHP:n "rinnalle" uudemmat versiot noista em. ohjelmista. Lisäksi toi tekee koko asennuksen ikäänkuin normaalisti Ohjelmat-kansioon, jolloin se on periaatteessa helppo poistaa koneelta.
Yksi ongelma tosin on MAMP:a käyttäessä ilmennyt. Miksi osoiteriville pitää laittaa localhost:8888/omatsivut?? WAMP:ssa vastaavaa ei ole ilmennyt.
-
-
Se liittyy siihen että MAMP asennetaan Applications -kansioon käyttäjän oikeuksin (tai jotain vastaavaa) toisin kuin "oikeasti"... Eli portti 80 on varattu jotenkin niinkuin käyttiksen mukana tulleelle Apachelle tms. Itsekin olen vaihtanut nuo portit 80 Apachelle ja 3306 MySQL:lle. HAittana nyt on se että kun serverit käynnistää tai sammuttaa niin aina pitää antaa ylläpitäjän salasana. Jos portit antaa olla nuo MAMP:n oletukset, niin ylläpidon lupaa ei tarvita.negatimo kirjoitti:[Yksi ongelma tosin on MAMP:a käyttäessä ilmennyt. Miksi osoiteriville pitää laittaa localhost:8888/omatsivut?? WAMP:ssa vastaavaa ei ole ilmennyt.
Yksi mikä aavistuksen "haittaa" on se että IP ei tunnu näkyvän MAMP:lla mulla nyt oikein, eli lähinnä vika on kosmeettinen toistaiseksi, kun mulla yhdessä projektissa tietokannassa olevaan logiin kirjautuu tällainen:
0 2006-05-08 09:44:19 Uloskirjautuminen 1 ::1
Missä tuo ::1 pitäisi olla IP... Se EHKÄ jotenkin liittyy OS X:n mukana tulleeseen Apacheen, ehkä siihen että nuo kumpikin nyt kuuntelee samaa porttia. Muistan vain että tuo IP olisi tullut oikein kun Apache on Järjestelemäasetuksista päällä tai jotain sellaista..
-
Viesti Kirjoittaja tt »
Tuo johtuu siitä, että portit 0-1023 on alunperin varattu serveriprosesseille, joten kaikissa *nix-käyttiksissä niiden avaamiseen vaaditaan root-oikeudet.Jamac kirjoitti:Eli portti 80 on varattu jotenkin niinkuin käyttiksen mukana tulleelle Apachelle tms. Itsekin olen vaihtanut nuo portit 80 Apachelle ja 3306 MySQL:lle. HAittana nyt on se että kun serverit käynnistää tai sammuttaa niin aina pitää antaa ylläpitäjän salasana. Jos portit antaa olla nuo MAMP:n oletukset, niin ylläpidon lupaa ei tarvita.
iPhone 3G / iOS4
-
-
Viesti Kirjoittaja or4n »
Tuo ::1 on sinun IP, se vain näyttä käyttävän IPv6:sta kun yleensä käytetään IPv4:sta. IPv6:ssa tuo ::1 vastaa IPv4:n 127.0.0.1 osoitetta.Jamac kirjoitti:Missä tuo ::1 pitäisi olla IP... Se EHKÄ jotenkin liittyy OS X:n mukana tulleeseen Apacheen, ehkä siihen että nuo kumpikin nyt kuuntelee samaa porttia. Muistan vain että tuo IP olisi tullut oikein kun Apache on Järjestelemäasetuksista päällä tai jotain sellaista..
-
Sivustot-kansio?
Viesti Kirjoittaja am4YYnWsR6 »
Laitetaan tähän ketjuun niin ei tarvii uutta aloittaa turhaan. Apua siis tarvitaan.
Nappasin Apachen päälle (Web-jako) järjestelmäasetuksista. Olin siirtämässä sivujani kotikansion sivustot-kansioon kun yllätyksekseni sellaista ei löytynyt. Olen ilmeisesti joskus aikoinaan ko. kansion poistanut tyhmyyksissäni.
Kokeilin sitten luoda tyhjän kansion nimeltä "sivustot" mutta tuo ei auttanut vaikka sisältöäkin oli. Virheilmoitusta - 404 - vaan pukkasi vaikka laitoin oikein (http://ip/~käyttäjänimi/) osoitteenkin. Apachen aloitussivu (http://ip/) kyllä latautuu ongelmitta.
Miten tilanteessa siis edetään? Miten luon uuden henkilökohtaisen sivustot-kansion josta näkisin sivut. Vai olenko täysin hakoteillä?
Syy: Vaston sääntöjä poistetut viestin tekstit palautettu
-
Eli OS X ja UNIX mihin OS X perustuu on aina ja vai ja pelkästään englanninkielinen. OS X "suomentaa" kaikki käyttiksen "suomenkieliset" kansiot ja ohjelmat niin sanotusti lennossa. Eli oikeasti käyttistasolla mitään "Sivustot" kansiota ei ole olemassa, vaan englanniksi "Sites". Kun sinulla on asetuksista suomi kielenä niin OS X näyttää sen kansion nimen "Sivustot" nimellä.
Koita siis luoda kansi nimeltä Sites.
-
Viesti Kirjoittaja am4YYnWsR6 »
Homma saatiin siis nyt pelaamaan, kiitos.
-
Viesti Kirjoittaja tempe »
Asensin jopa MAMPin, mutta ei, eivät näy PHP-sivut silläkään. Mitä olen jättänyt huomiotta?
-
Viesti Kirjoittaja Timoz »
Varmaan olet tietoinen siitä, että php4 ja php5 ei toimi samanaikaisesti, joten toinen on aina kommentoitava ulos httpd.conf tiedostosta.PHP ei näy, ei sitten niin millään. Web-jako on päällä, tavan html siis näkyy. Apache on käyttikseen (10.4. vakiona sisältyvä 1.3.33. Sen enempää käyttiksen mukana tullut PHP 4 kuin itse asentamani PHP 5 eivät toimi. Olen useammat ohjeet lukenut, mutta kaikissa on vain samat ohjeet: tee muutokset httpd.conffiin ja käynnistä Apache uudelleen. Kyllä kyllä, tämä on jo tehty.
Asensin jopa MAMPin, mutta ei, eivät näy PHP-sivut silläkään. Mitä olen jättänyt huomiotta?
-
-
Viesti Kirjoittaja leidi32 »
En ole käyttänyt ollenkaan MAMP-alustaa mutta nyt ois syytä ottaa nopsaan käyttöön yhden projektin kehittämiseen.
PHP4 ei mulle tässä projektissa riitä. Miten päivitän kätevimmin PHP4:sen PHP5 versioon? Varmaan komentoriville pitää kirjoittaa jotain, vai?
-
-
Viesti Kirjoittaja Finnley »
MAMPin uusimmassa vesiossa (1.4.1) on mukana sekä PHP-versio 4.4.4 että 5.1.6. Riittää kun asentaa MAMPin ja tarkistaa että asetuksissa on valittuna PHP 5, niin senkus antaa palaa. Ei tarvitse lähteä komentoriville seikkailemaan. Suosittelen ehdottomasti MAMPin asentamista, se on helppoa ja nopeaa, ja käyttö on todella saumatonta.leidi32 kirjoitti:PHP4 ei mulle tässä projektissa riitä. Miten päivitän kätevimmin PHP4:sen PHP5 versioon? Varmaan komentoriville pitää kirjoittaa jotain, vai?
Jos taasen haluat OS X:ssä sisäänrakennettuna olevan PHP:n päivittää uusimmalla versiolla, niin se saattaa jo sitten vaatia asetusten säätämistä komentoriviltä.
-
Viesti Kirjoittaja McFani »
Pitää ehkä yrittää etsiä jostain joku vanha Mamp käsiin minkä kanssa kaikki toimi kivasti.
-
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Uh, spänks! Tää MAMP:han näyttäis toimivan ihan näppärästi!Jamac kirjoitti:No, mutta kumminkin, mä käytän tällä hetkellä MAMP (MacApacheMySQLPhp) pakettia, mikä asentaa OS X:n mukana asentuneiden Apachen ja PHP:n "rinnalle" uudemmat versiot noista em. ohjelmista. Lisäksi toi tekee koko asennuksen ikäänkuin normaalisti Ohjelmat-kansioon, jolloin se on periaatteessa helppo poistaa koneelta.
Ainoo et mitenköhän vaan on paikallisten virtual hostien, niihin pitänee vielä tutustua. Porttipohjaisena pitänee varmaan tehdä, ellei mäkkärissä pääse jotain hosts-tiedoston tapasta muokkaamaan. Toisaalta eipä tuon takia viitsi itse OSX:ään koskea laisinkaan.
Mutta eniveis, näppärän olonen järjestelmä. Kaikki tarvittavat kirjastotkin näyttäisi olevan php5:ssa mukana. Kattoo nyt jos tuon ubuntu-serverin vois vaikka hiljalleen pistää pois päiviltä jos tuo testien jälkeen osoittautuu ihan yhtä toimivaksi.
-
-
Viesti Kirjoittaja OskariB »
Kuinkas tämä ihan käytännössä toimii? Saako Rsynciin ajastuksen siten, että synkronoi tietyn aikavälein kotikansion ja ftp-palvelimen? Tai vielä parempi, jos synkronoisi jokaisen muutoksen jälkeen.Jamac kirjoitti:Ja jos kotiservun saitti on noin 1:1 nettiserverin kanssa niin rsync on mitä mainioin komentorivityökalu päivittämään sivustot (päivittää vaan muuttuneet sivut). FTP:n saa unohtaa.
-
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka