Sormusten herra DVD:lle
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
22 viestiä
• Sivu 1/1
-
Sormusten herra DVD:lle
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tallensin eilen Sormusten herran miniin EyeTV:llä. Kokoa 8.2 GB. Millä tuon saisi ennen ensi sunnuntaita DVD:lle talteen? Onko viisainta ostaa Dual Layer levy ja polttaa siihen EyeTV muodossa vai miten?
En välttämättä tarvitse sitä tähän vakio DVD formaattiin, tietokoneella meillä leffat katsotaan jatkossakin.
En välttämättä tarvitse sitä tähän vakio DVD formaattiin, tietokoneella meillä leffat katsotaan jatkossakin.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
-
-
-
Re: Sormusten herra DVD:lle
Viesti Kirjoittaja mikastus »
D-Visionilla tai Handbrakella H.264 leffaksi, jos soittavan koneen tehot ovat riittävät myöhempää reaaliaikaista purkamista eli katsomista varten. Pakkausasetuksista voi myös säätää kuinka monta gigatavua haluaa tuotoksen olevan. Tuommoinen 3 tunnin leffa on H.264 pakattuna esim. 4 GB:n tiedostokoolla jo melko hyväjälkistä materiaalia.MacFinn kirjoitti:Tallensin eilen Sormusten herran miniin EyeTV:llä. Kokoa 8.2 GB. Millä tuon saisi ennen ensi sunnuntaita DVD:lle talteen? Onko viisainta ostaa Dual Layer levy ja polttaa siihen EyeTV muodossa vai miten?
Handbrake on nopeampi noista kahdesta, ja simppelimpi käyttöliittymäkin.
ps. minulla ei ole TV-tikkua, joten en tiedä siirtyykö suoraan Handbrakeen, vai tarvitaanko joku välivaihe, mutta tuossa säikeessä oli juuri juttua samasta aiheesta: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=84604
-
Re: Sormusten herra DVD:lle
Viesti Kirjoittaja tianyl »
Ei siirry suoraan handbrakelle. ProjectX niminen ohjelma siihen tarvitaan ainakin ensin. Se preparoi tiedostoa ensin (ilmeisesti erottelee kuvan, äänen ja tekstit erikseen). Sitten ne pitää yhdistää jollain leffanteko ohjelmalla (dvd studio pro esimerkiksi) ja sen jälkeen pakata handbrakella. Hirvee homma, varsinkin jos tarvitsee Ylen tekstit polttaa mukaan.mikas kirjoitti:
D-Visionilla tai Handbrakella H.264 leffaksi, jos soittavan koneen tehot ovat riittävät myöhempää reaaliaikaista purkamista eli katsomista varten. Pakkausasetuksista voi myös säätää kuinka monta gigatavua haluaa tuotoksen olevan. Tuommoinen 3 tunnin leffa on H.264 pakattuna esim. 4 GB:n tiedostokoolla jo melko hyväjälkistä materiaalia.
ps. minulla ei ole TV-tikkua, joten en tiedä siirtyykö suoraan Handbrakeen, vai tarvitaanko joku välivaihe, mutta tuossa säikeessä oli juuri juttua samasta aiheesta: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=84604
-
Selittäkääs ummikolle mitä tuo Handbrake tuossa tekee. Mä voisin polttaa tuon suoraan EyeTV:n tallennusformaatissakin, jos se mahtuis levylle.
Mitä DVD-elokuvaa siitä en usko tarvisevani, miksi siis tehdä hirveesti töitä tuohon vääntöön. Ja tekstithän on nelkun leffoissa kiinni, ei kuten YLE:n ohjelmissa.
Taidan pistää minin vääntämään ensi yöksi tuosta Exporttaamaan suoraan H.264 MPEG-4 muotoon. Ja lähinnä tässä askarruttaa mahtuuko sitten tavalliselle DVD:lle.
Mitä DVD-elokuvaa siitä en usko tarvisevani, miksi siis tehdä hirveesti töitä tuohon vääntöön. Ja tekstithän on nelkun leffoissa kiinni, ei kuten YLE:n ohjelmissa.
Taidan pistää minin vääntämään ensi yöksi tuosta Exporttaamaan suoraan H.264 MPEG-4 muotoon. Ja lähinnä tässä askarruttaa mahtuuko sitten tavalliselle DVD:lle.
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta eikös noita sormustenherra-DVD:itä ole alennuslaaritkin pullollaan? cdon.comissa esim. koko trilogia maksaa alle 30€.MacFinn kirjoitti: Meinaan kun tää Sormusten herra trilogia on ainoo koko tänä vuonna, jonka oikeasti haluan talteen.
Switch-jahkailua jo vuodesta 2003
-
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Säästöistä tai DVD:een halpuudesta huolimatta, toistaiseksi TV-lähetyksen nauhoittaminen on sallittua, koska sitä ei ole "teknisesti vaativasti" salattu. Ilman muuta kannattaa polttaa DVD:lle, mutta H.264-pakattuna se mahtuu ihan 4.7 GB yksipuoliselle levylle, ja näitä saa ulko- ja kotimaasta todella halvalla, esim. sata kappaletta muutamalla kympillä.MacFinn kirjoitti:Jos DVD levy maksaa vaikka sen 5 € se on vasta 15 € eli säästöä tulee noin 10 euroa ja sillä saa iTunes Storesta Neil Youngin uusimman albumin.
HDCP.een ja HDMI:iin yleistymisen, eli pakkosyötön jälkeen, maksamme ns. palveluperustaista hintaa katsomistamme minuuteista ja/tai leffoista. Sama idea kuin kännyköinnissä alunperin, joka hetki lasketaan. Toki palvelut halpenevat, kun kuluttaja ottaa nokkiinsa, ja kilpailu kovenee, mutta ymmärtänette idean: Jatkuva tuotto versus kertamyynti. Kauppias haluaa jatkuvuutta - minä en

Anteeksi lipeäminen, taas
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Asiaan: Jos mini on intel core-jotain, se soittaa H.264 pakattuna hienosti. G4 soittanee myös nykyisellä DVD-resoluutiolla pakattuja H.264-leffoja, pienin varauksin. Tulossaolevia 1920x1080-leffoja G4 ei soita - juuri tällä hetkellä. Mutta apua voi olla luvassa: https://developer.berlios.de/projects/x264qtcodec/
-
Viesti Kirjoittaja alspe »
Täytyy sanoo, että en ymmärrä?MacFinn kirjoitti:Jos DVD levy maksaa vaikka sen 5 € se on vasta 15 € eli säästöä tulee noin 10 euroa ja sillä saa iTunes Storesta Neil Youngin uusimman albumin.
Esim. tästä :
http://play.com/DVD/DVD/4-/160768/The_L ... oduct.html
http://play.com/Music/CD/4-/1004948/Liv ... oduct.html
Yht. 35 €. Kotiinkannettuna
Viimeksi muokannut alspe, 5.12.2006 klo 9.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB Pro 13" i5, iPod Classic, iPhone 6, iPad Air 1
-
Viesti Kirjoittaja Loopy »
Katsos, ehkä kyse onkin enemmänkin siitä, että miten myös jatkossa saa suuren määrän nauhoitettua materiaalia mahtumaan DVD-kiekolle. Eikä niinkään siitä, että onko tuo kyseinen elokuva saatavissa DVD-formaatissa paikasta X hintaan Y.alspe kirjoitti:Täytyy sanoo, että en ymmärrä?
Tieks?
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Oliko punnat rahayksikkönä? Minä saan tuolta 34.50€. Joka ei kyllä ole kallista sekään. Mutta täytyy muistaa että play.comissa ei useimmitenkaan ole minkäänkielisiä tekstityksiä dvd:issä kun ovat noita brittiversioita. Kukin päättäköön itse haittaako se.alspe kirjoitti: Täytyy sanoo, että en ymmärrä?
Yht. 25 €. Kotiinkannettuna
SemiOT: Mitäs mielltä olette extended-versioiden tarpeellisuudesta? Muuten ehkä ei niin tarpeellisia, mutta muistaakseni kakkososassa teatteriversiossa oli vähän oikaistu, sen osan extended-versio taisi olla vähän uskollisempi kirjalle. Playssa näyttää olevan extended-trilogiaboksi 42€.
Jep, keskustelua on syytä jatkaa tallennusteknisellä linjalla. Milläs ohjelmalla tuota H264:ää saa aikaiseksi?Loopy kirjoitti:Katsos, ehkä kyse onkin enemmänkin siitä, että miten myös jatkossa saa suuren määrän nauhoitettua materiaalia mahtumaan DVD-kiekolle
Viimeksi muokannut thebanzai, 5.12.2006 klo 9.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Switch-jahkailua jo vuodesta 2003
-
Joo tien, mutta MacFinn suoranaisesti vertasi vaihtoehtoja Lord of the ringsit poltetuilla DVD:llä yht. 15€ + Neil Young mp3:ina Storesta 10€ = yht. 25€. Jos sitä settiä vertaa tuohon mun laittamaan 35 euroa maksavaan alkuperäisten settiin, niin sitä en tajua...Loopy kirjoitti:Katsos, ehkä kyse onkin enemmänkin siitä, että miten myös jatkossa saa suuren määrän nauhoitettua materiaalia mahtumaan DVD-kiekolle. Eikä niinkään siitä, että onko tuo kyseinen elokuva saatavissa DVD-formaatissa paikasta X hintaan Y.alspe kirjoitti:Täytyy sanoo, että en ymmärrä?
Tieks?
Eri asia jos haluaa taltioida jotain Hannu Karpoo mitä ei saa kuin telkkarista.
-
Joo laskin päissäni väärin, eli n. 35 euroa yhteensä.thebanzai kirjoitti:Oliko punnat rahayksikkönä? Minä saan tuolta 34.50€. Joka ei kyllä ole kallista sekään. Mutta täytyy muistaa että play.comissa ei useimmitenkaan ole minkäänkielisiä tekstityksiä dvd:issä kun ovat noita brittiversioita. Kukin päättäköön itse haittaako se.alspe kirjoitti: Täytyy sanoo, että en ymmärrä?
Yht. 25 €. Kotiinkannettuna
SemiOT: Mitäs mielltä olette extended-versioiden tarpeellisuudesta? Muuten ehkä ei niin tarpeellisia, mutta muistaakseni kakkososassa teatteriversiossa oli vähän oikaistu, sen osan extended-versio taisi olla vähän uskollisempi kirjalle. Playssa näyttää olevan extended-trilogiaboksi 42€.
Mutta alkaa mennä juupaseipäs-linjalle...
-
-
Kolmannekseen, ota selvää ennen kuin huutelet. Tuolla voi maksaa euroissa, ja voi myös maksaa punnissa Visalla jolloin tulee joissakin tapauksissa halvemmaksi.MacFinn kirjoitti:Ensinnäkin, noi hinnat on siis punnissa, joita mulla kyllä on jotain 10, vanhoja peruja, mutta miten 10 punnan kolikkoja lähettelet...
Toisekseen tuo EI ole Neilin uusin julkaisu, se on Live at the Fillmore East. Tuo Living with war mulla jo on.
Neljännekseen, en juu tiennyt mikä on uusin NY-levy, mutta idea oli se, että play.com:ista saa melkein mitä vaan 13,50 euroon. Jotku erikoistuplat (DVD-lisälevyllä) maksaa sen 18 euroa kun Suomessa 25-30 euroa.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Kyllä mun mielestä noi extended versiot on kivoja (kunhan siis oikeesti sisältää sitä lisämateriaalia, eikä se oo niin väkisin sinne lisätty).. Tossa LOTR-sarjassa on mun mielestä onnistuttu aika hyvin, vähän jäi silti kaivelemaa et tosta leffaversiosta jäi esim konnun puhdistus kokonaan poisthebanzai kirjoitti:SemiOT: Mitäs mielltä olette extended-versioiden tarpeellisuudesta? Muuten ehkä ei niin tarpeellisia, mutta muistaakseni kakkososassa teatteriversiossa oli vähän oikaistu, sen osan extended-versio taisi olla vähän uskollisempi kirjalle. Playssa näyttää olevan extended-trilogiaboksi 42€.
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Pari juttua vielä, sitten lopetan tämän ketjun osaltani.
H264:sta saa tehtyä suoraan EyeTV:n Export komennolla. En ole varma vaatiiko QuickTime Pron, joka mulla on.
H264 näyttäis tekevän leffasta hyvin tavalliselle DVD:lle mahtuvan, joten jo kaapissani oleville DVD-R aihioille tulee käyttöä. Ja on halpaa. Kun mulla jo on tuo LOTR tallennettuna.
Neil Youngista sen verran, että ostan levyni iTunes Storesta myös siksi, että se on niin sikamaisen helppoa.
H264:sta saa tehtyä suoraan EyeTV:n Export komennolla. En ole varma vaatiiko QuickTime Pron, joka mulla on.
H264 näyttäis tekevän leffasta hyvin tavalliselle DVD:lle mahtuvan, joten jo kaapissani oleville DVD-R aihioille tulee käyttöä. Ja on halpaa. Kun mulla jo on tuo LOTR tallennettuna.
Neil Youngista sen verran, että ostan levyni iTunes Storesta myös siksi, että se on niin sikamaisen helppoa.
-
-
22 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka