ulkoinen äänikortti powerbookille (m-audio, digidesign...)
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
16 viestiä
• Sivu 1/1
-
ulkoinen äänikortti powerbookille (m-audio, digidesign...)
Viesti Kirjoittaja yupoong »
Hei muut mäkisit!
Olen hankkimassa ulkoista äänikorttia powerbookin kaveriksi. Käyttötarkoitus olisi lähinnä mittamikin käyttäminen ja pienien kuorojen yms. livetaltiointi (2x tilamikki). Onko teillä kokemuksia m-audion ulkoisista äänikorteista, lähinnä fast track pron laadusta? Toimivia pelejä kuulemma ovat, mutta laatua en ole kuullut kommentoitavan. Hintahan moisella on huomattavasti matalempi kuin esim PreSonuksen fireboxilla tai Digidesign m-box2 minillä, joita olen harkinnut m-audion lisäksi. Käytössäni on Soundcraft compact 10 (inputs: 4 mono, 6 stereo) pikkumikseri, joten mikrofonietuasteiden määrän ei tarvitse olla suuri (1-2 riittää). Kertokaahan mielipiteitänne, näkemyksiänne asiaan liittyen.
Kiitoksia vastauksista.
Olen hankkimassa ulkoista äänikorttia powerbookin kaveriksi. Käyttötarkoitus olisi lähinnä mittamikin käyttäminen ja pienien kuorojen yms. livetaltiointi (2x tilamikki). Onko teillä kokemuksia m-audion ulkoisista äänikorteista, lähinnä fast track pron laadusta? Toimivia pelejä kuulemma ovat, mutta laatua en ole kuullut kommentoitavan. Hintahan moisella on huomattavasti matalempi kuin esim PreSonuksen fireboxilla tai Digidesign m-box2 minillä, joita olen harkinnut m-audion lisäksi. Käytössäni on Soundcraft compact 10 (inputs: 4 mono, 6 stereo) pikkumikseri, joten mikrofonietuasteiden määrän ei tarvitse olla suuri (1-2 riittää). Kertokaahan mielipiteitänne, näkemyksiänne asiaan liittyen.
Kiitoksia vastauksista.
Harhaa...
-
Viesti Kirjoittaja arv »
Jos käytät Smaartin tai MacFohin transfer functionia mittaamiseen, niin silloinhan riittää PowerBookin line-input mainiosti. Tietysti pikkumikseri pitää olla mikkietusena.
Itselläni on keikkataltiontiin alkuperäinen Mbox joka on oikein kelpo joskin kohlo. Oon kyllä vetänyt Senheiserin usb-mikki-kuuloke pulikallakin livetaltionteja joskaan ei julkaistavaksi asti.
Ostaisin kyllä Digidesignin tuotteen kun siinä tulee ProTools mukana.
Arto
Itselläni on keikkataltiontiin alkuperäinen Mbox joka on oikein kelpo joskin kohlo. Oon kyllä vetänyt Senheiserin usb-mikki-kuuloke pulikallakin livetaltionteja joskaan ei julkaistavaksi asti.
Ostaisin kyllä Digidesignin tuotteen kun siinä tulee ProTools mukana.
Arto
-
-
-
Viesti Kirjoittaja ipi »
PItää taas kerran sanoa ja Jonen mielipiteeseen yhtyä,että ei ole yhtäkään järkevää ja perusteltua syyä käyttää Macin inputia tai outputia muuten kuin tilapäiseen kuuloke ym kuunteluun. Ei tämä ole herkkäkorvahifistelyä, vaan jokainen voi testata asian vertaamalla. Eron kuulee ilman mittareita. Jos aikoo käyttää maciaan johonkin äänenkäsittelyyn vaikkapa ihan hupimielessä, niin se 150-800 euron uhraus on pakollinen. Ja kuulostaa jopa ne mp3.tkin paremmalta kunnon muuntimen läpi ajettuna.
Tosin taas: Jokainenhan tekee niinkuin haluaa.
Offtopic ja hieman varoitus: Taisin joskus pitää hyvänä ja mielenkiintoisena Presonuksen Inspire-korttia. EN pidä enää. Ensinnäkin midi puuttuu ja toiseksi kortin kanssa on ollut melkoisia ongelmia.
M-audio/Edirol/RME/Mbox toimivat hyvin harrastelija/semipro-käytössä
Tosin taas: Jokainenhan tekee niinkuin haluaa.
Offtopic ja hieman varoitus: Taisin joskus pitää hyvänä ja mielenkiintoisena Presonuksen Inspire-korttia. EN pidä enää. Ensinnäkin midi puuttuu ja toiseksi kortin kanssa on ollut melkoisia ongelmia.
M-audio/Edirol/RME/Mbox toimivat hyvin harrastelija/semipro-käytössä
-
Viesti Kirjoittaja Larsson »
Suosittelen Edirolin FA-malleja. Halpa ja hyvä. M-Audiolla on ollut nyt ajureiden kanssa aika suurta takkuilua Macien kanssa. Omani vaihdoin pois juuri ajuriongelmien takia. Koneena juuri Powerbook ja MacBook Pro. Jonen mainitsema RME Fire 400 on ihan ässä vehje jos on enemmän lantteja kukkarossa.
-L
-L
-
-
-
Viesti Kirjoittaja nverfind »
Morjens. Ajattelin lähteä kokeilemaan kepillä jäätä ja kysellä että ootko koittanut käyttää tota fast track pro:ta joko boot campissa tai parallelsissa? Mulla on itellä toi sama boxi, ja se pelittää osx puolella ihan mainiosti, mutta xp:ssä juuri bootcampin kautta en saa toimimaan ASIO:lla mitenkään. Pätkii kamalasti eikä mistään tule mitään :/Jeqqu kirjoitti:Mulla fast track pro ainakin pelittänyt ihan kivasti macbookin kanssa. Lähinnä kotosalla nauhoittelen kitaroita jne. Ajureiden kanssakaan ei ole ollut ongelmia.
Uusimmat ajurit on luonnolisesti laitettu ja jos jonkinmoista kikkaakin kokeiltu. Aika jännää, kun kuitenki pc-koneella toi toimi ihan ongelmitta musasoftissa. Ehkäpä sitten mäkkipuolella ei vielä ole täyttä tukea ASIO:lle tai jotain.
Tattis
Setuppina siis Macbook C2D 2ghz, 2gb
Viimeksi muokannut nverfind, 18.1.2007 klo 13.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Jimmy »
Täällä ainakin toimii Fast Track Pro XP:ssäkin (Bootcamp) ihan ilman mitään erikoisempia kikkailuja - uusimmat ajurit asennettuna.nverfind kirjoitti:Morjens. Ajattelin lähteä kokeilemaan kepillä jäätä ja kysellä että ootko koittanut käyttää tota fast track pro:ta joko boot campissa tai parallelsissa? Mulla on itellä toi sama boxi, ja se pelittää osx puolella ihan mainiosti, mutta xp:ssä juuri bootcampin kautta en saa toimimaan ASIO:lla mitenkään. Pätkii kamalasti eikä mistään tule mitään :/Jeqqu kirjoitti:Mulla fast track pro ainakin pelittänyt ihan kivasti macbookin kanssa. Lähinnä kotosalla nauhoittelen kitaroita jne. Ajureiden kanssakaan ei ole ollut ongelmia.
Uusimmat ajurit on luonnolisesti laitettu ja jos jonkinmoista kikkaakin kokeiltu. Aika jännää, kun kuitenki pc-koneella toi toimi ihan ongelmitta musasoftissa. Ehkäpä sitten mäkkipuolella ei vielä ole täyttä tukea ASIO:lle tai jotain.
Tattis
E: M-audio suosittelee että laite olisi liitettynä suoraan "ulommaiseen" (eli käyttäjää lähinnä olevaan) USB-liitäntään ilman hubia.
-
Viesti Kirjoittaja mauno20 »
mitä tuolla kentällä on pojilla ollut niin eniten olen nähnyt M-AUDIO MOBILE PRE USB laitetta.. maksaa 145€ esim t-kaupassa.
iPhone 3G (8Gb) ,MacMini 2,26/2G/160GB,Waves Native Power Pack,Waves Multirack,MacFoh,Smaart V6,Genelec 1030A + 7050A,AuraAudio A2/B118FH
http://www.rytmikatti.com
http://www.rytmikatti.com
-
Jimmy kirjoitti:Täällä ainakin toimii Fast Track Pro XP:ssäkin (Bootcamp) ihan ilman mitään erikoisempia kikkailuja - uusimmat ajurit asennettuna.nverfind kirjoitti:Morjens. Ajattelin lähteä kokeilemaan kepillä jäätä ja kysellä että ootko koittanut käyttää tota fast track pro:ta joko boot campissa tai parallelsissa? Mulla on itellä toi sama boxi, ja se pelittää osx puolella ihan mainiosti, mutta xp:ssä juuri bootcampin kautta en saa toimimaan ASIO:lla mitenkään. Pätkii kamalasti eikä mistään tule mitään :/Jeqqu kirjoitti:Mulla fast track pro ainakin pelittänyt ihan kivasti macbookin kanssa. Lähinnä kotosalla nauhoittelen kitaroita jne. Ajureiden kanssakaan ei ole ollut ongelmia.
Tattis
E: M-audio suosittelee että laite olisi liitettynä suoraan "ulommaiseen" (eli käyttäjää lähinnä olevaan) USB-liitäntään ilman hubia.
Juu.. Nyt asentelin eri win cd:ltä bootcampin uusiks ja sama ongelma vaan pysyy. Ei ole eroa vaikka olis tässä itteäni lähemmässä usb-portissa. Koneen omalla äänipiirilläkin pientä naksumista äänessä havaittavissa. Tosin oon lueskellu jostain että joillain ei tuu pihaustakaan ääntä macbookilla bootcampissa. Tiedä sitten häntä.
Onko sulla Jimmy muuten Core 2 vai Core 2 duo? Pitää yrittää vähän selvitellä. Olis aika ikävä homma että tuli sijotettua n.1500€ tähän vekottimeen, eikä pysty käyttämään kaikkia tarvittavia softia myös win puolella..
-
-
Viesti Kirjoittaja Jimmy »
Core Duo, eli tota vanhempaa satsia on mun Macbook. Kai sulla on service pack 2 asennettuna, ellen ihan väärin muista niin siinä on jotain USB -fixejä. Mutta kuten jone tossa totesi niin yritä ottaa OSX haltuunnverfind kirjoitti:Juu.. Nyt asentelin eri win cd:ltä bootcampin uusiks ja sama ongelma vaan pysyy. Ei ole eroa vaikka olis tässä itteäni lähemmässä usb-portissa. Koneen omalla äänipiirilläkin pientä naksumista äänessä havaittavissa. Tosin oon lueskellu jostain että joillain ei tuu pihaustakaan ääntä macbookilla bootcampissa. Tiedä sitten häntä.
Onko sulla Jimmy muuten Core 2 vai Core 2 duo? Pitää yrittää vähän selvitellä. Olis aika ikävä homma että tuli sijotettua n.1500€ tähän vekottimeen, eikä pysty käyttämään kaikkia tarvittavia softia myös win puolella..

-
Ei nyt ihan äänityöasemaksi, mutta muutamat tietyt ohjelmat sattuu vaan olemaan pc-puolelle, eikä osx:lle ole oikeen mitään vastaavaa. Tietysti nauhotukset ym raskaammat hommat voi hoitaa osx:ssä, mutta kun tarkoituksena oli juuri tuo yhdistetty käyttö.Jone-51K kirjoitti:En kyllä ikinä maailmassa lähtisi tuolle tielle. Ei taida tuosta äänityöasemaksi olla noin. Ota se OSX haltuun ja siihen sopivat ohjelmat ja lopeta tuo pelleily. Haaskaat omaa ja muiden energiaa turhaan kun "oikea ratkaisukin" on jo olemassa.
Ja nyt pienen tutkiskelun jälkeen on melko varmaa että probleema väistyy leopardin myötä, joten jos on mahdollista valjastaa tän myllyn tehot myös xp-puolella niin I'll be damned jos en ota sitäkin hyötyä irti. Kyllähän tässä samalla kokoajan tulee treenattua musasoftia osx-puolella, mutta olis kuitenki haaskausta heittää vuosien tatsi ja talentti rokeen.
Täällä tiedustelemisella oon lähinnä yrittäny selvittää että onko mun koneessa raudassa vika kun vanhemmalla macbookilla toimii saman usb-audion kanssa jne. Ei täällä kenenkää tarvi vastailla jos se tuntuu ajan haaskaukselta

-
16 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka