Testasin juuri iMovie HD:lla videoiden muokkaamista. Kokeilin sellaista temppua, että otin Applen sivuilta HD-trailerin koneelle (1080p), ja muokkasin siitä oman version vaihtamalla pätkiä uuteen järjestykseen, ja laittamalla trailerin uuden musan. Kun sain trailerin valmiiksi tallensin sen koneelle mov-tiedostona, ja iMovie HD:n mukaan vielä parhaimmalla laadulla. Nyt kun katson itse muokkaamaani traileria, niin kuvanlaatu on tippunut sellaiset 10x alaspäin. Kuva ei tosiaan näytä HD:lta. Onko minulla asetukset jotenkin päin mäntyä, kun se noin huonoa jälkeä tekee? Ainakin itse iMovie HD -muokkausikkunassa kuvanlaatu oli vielä silkaa HD:ta... Mutta lopputulos on täysin erilainen.
Miten siis saan kuvanlaadun pysymään samana, kuin se oli alkuperäisessä versiossa?
Toinen ihmetyttävä asia tuossa iMovie HD:ssa on tuo tiedostokoko. Leikkelin noin 800Mt videosta reilut puolet pois, niin että jätin parhaimmat kohdat jäljelle. Nyt kun koitan tallentaa tuota karsittua videonpätkää, niin iMovie HD väittää tiedoston kooksi huimat 16.8Gigaa! Miten tuo on mahdollista?