villevee kirjoitti:Kuulokkeina käytän joko iPodin mukana tulleita tai Bose TriPort-kuulokkeita. Ai miksi TriPort? Kävin liikkeessä kuuntelemassa suljettuja kuulokkeita, ja ostin TriPortit. Suljetut kuulokkeet siksi, että ne vaimentavat taustamelua ja vaimentavat pääni ulkopuolelle kuuluvaa musiikkia. Kätevät toimistossa ja junassa. En matkusta niin paljon lentokoneessa, että olisi kannattanut ostaa vastamelukuulokkeet.
Ostin justiinsa Nanon, mutta vakiokuulokkeet vaan putoaa itsestään päästä vaikka seisoisi hievahtamatta paikallaan. Ostin sitten uudet napit ensihätään.
En ole koskaan oikein nappikuulokkeista perustanut (vielä vähemmän kuin kuulokkeiden käytöstä musiikin kuunteluun yleensäkään), joten Sonyn MDR-V150 on hinta/äänelaatu/koko -suhteeltaan minun valintani.
Sennheiserin PX200. On kyllä loistavat kokoonsa nähden, ja kasaantaitettavuus on etu. Lenkeille on tuommoiset Philipsin + Niken korvatuelliset kuulokkeet.
Applen omat oli ennen lenkkikäytössä, mutta ne hajosivat ilmeisesti puolimaratonin + sateen tuloksena.
Sennheiserin PX100. Vaihtoehtona oli PX200, mutta valitsin mielummin tämän avoimen mallin. Nämä ovat kokoontaitettavat kuulokkeet ja mukana tuli vielä näppärä kotelo, mahtuvat hyvin povitaskuun. Tarkoitus oli hommata kuulokkeet valkoisen värisinä, mutta niitä ei ollut saatavilla joten oli tyytyminen normaaliin harmaa/musta väritykseen.
Rooivalk kirjoitti:Ostin justiinsa Nanon, mutta vakiokuulokkeet vaan putoaa itsestään päästä vaikka seisoisi hievahtamatta paikallaan. Ostin sitten uudet napit ensihätään.
Ennen käytin Shufflen mukana tulleita Apple-nappikuulokkeita, mutta ne menivät rikki. Toinen nappi ei enää soinut ja toinen rätisi. Tämän jälkeen jouduin kärsimään viikon joillain mustilla ja halvoilla nappikuulokkeilla, kunnes sain joululahjaksi Kossin Porta Prot. Nyt, kun olen kunnellut näillä n. 11 h. musiikkia olen erittäin tyytyväinen. Jumalainen äänentoisto.
Epkor kirjoitti:Ennen käytin Shufflen mukana tulleita Apple-nappikuulokkeita, mutta ne menivät rikki. Toinen nappi ei enää soinut ja toinen rätisi. Tämän jälkeen jouduin kärsimään viikon joillain mustilla ja halvoilla nappikuulokkeilla, kunnes sain joululahjaksi Kossin Porta Prot. Nyt, kun olen kunnellut näillä n. 11 h. musiikkia olen erittäin tyytyväinen. Jumalainen äänentoisto.
Muistelisin et ko. kuuloke olis aika tosi bassokorosteinen, tietysti jokainen tykkää omanlaisestaan. Toki ne on paaljon paremmat ku jotku ihanhalpis halpis napit
Mulla on vuoden sisään hajonnut kahdet Sony MDR-EX71 kuulokkeet. Molemmilla kerroilla vasen nappi on mennyt vaimeammaksi, kun oikea.
Tänään sitten fiksuna vaihdoin Verkkokaupassa takuuseen Sennheiser CX 300 malliin.. Koss:iakin katselin, mutten halunnut vaihtaa Sonyä halvempaan.
Sennheiser CX 300 nappi ei mahdu pienimmälläkään 'kumitutilla' vasempaan korvaan. Ei sitten millään. Yritetty on ja nyt on korva kipeä..
Mitähän kannattaisi kokeilla seuraavaksi. Korvakäytävä kuulokkeita ei yllättäin vaihdeta toisiin, eli joku kallis merkki Shure ym hieman hirvittää. Toisaalta Sonyn MDR-EX71 on ainakin vaihtanut pakkausta.. Lieneekö tuote pysynyt samana..
Suositella saa uusia nappeja.. Mitä kokeilen seuraavaksi?
Mikä noista KOSS:eista on paras? Onko Sonyllä parempia nappeja, kun tuo 71 malli?
Oletko aivan varma, että haluat napit? Myönnetään, ne ovat joskus ihan näppärät, mutta kyllä esim. Kossin PortaProt kulkevat mukana ihan vaivatta. Ja eipähän mene kuulo niin helposti kuin napeill, sekä, mikä tärkeintä, stereokuva on huomattavasti laajempi.
Napeissa kiehto lähinnä huomaamattomuus verrattuna tavallisiin kuulokkeisiin ja korvakäytävä malleissa ulkopuolisten äänten eristäminen.
Toisaalta on kurja, kun noita tulppamalleja ei voi kokeilla.. Ei tiedä oikein mikä sopisi hyvin omaan korvaan.
Plug lienee Koss:ilta paras, ainakin se on kallein. Voisi koittaa seuraavaksi, kun hinta on kuitenkin kohtuullinen 30e.. Verrattuna vaikka Shuren halvimpienkin mallejen lähtöhintoihin.
Koss Plug on kyllä aika kuraa, suosittelen säästämään rahat Shuren tai Etymoticin kuulokkeisiin. Esimerkiksi Apple Storesta saa tällä hetkellä ER6i napit -20% alennuksella. http://www.cdon.com :ssa on Shuren E2C kuulokkeet myöskin suhteellisen edulliseen hintaan.
Mac mini (M1, 2020) 16GB , iPhone 14 Pro, iPad Pro 10.5"
Nuo Shuren EC2:set ovat aikamoiset mötikät korvissa ja itse en tykkää kun piuha menee korvan päältä niskaan. Ääni oli kyllä hyvä mutta tosiaan jo mainostamani Etymoticin ER6:set ovat huomattavasti sirommat ja näin myös huomaamattomammat (huh mikä sana!).
Ennen käytin Sonyn MDR-ED31LP kunnes hajosivat. Nyt kuuntelen Applen omilla In-Ear -kuulokkeilla. Hyvin eristävät ulkopuolisiä ääniä. arvosanaksi *****.